Strona główna / Sponsorowane / Alkohol, a trening i dieta?

Alkohol, a trening i dieta?

Wiele osób często zastanawia się nad wpływem alkoholu na uprawianie sportu. Pytają, czy picie piwa lub innego rodzaju alkoholu przed, lub po treningu ma wpływa na stan naszego organizmu i jego zdolności motoryczne. Czy powinniśmy całkowicie wyeliminować pice piwa przed i po treningu?

Pierwszą ważną cechą alkoholu, wpływającą na jakość naszego trenowania jest obniżanie regeneracji po wykonanych ćwiczeniach. Alkohol wypity przed treningiem wpływa także na koordynację ruchową oraz powoduje negatywny wpływ na funkcjonowanie naszego układu nerwowego. Ważnym aspektem działania alkoholu jest także jego działanie odwadniające organizm. Spożywając go, powodujemy wydalanie cennych minerałów i witamin z naszego systemu. W skrajnych przypadkach możemy tym sposobem doprowadzić do omdlenia oraz naciągnięcia i urazu mięśni.

Alkohol stosowany po treningu to także nie jest dobry pomysł. Powoduje on znaczne spowolnienie regeneracji zniszczonych włókien mięśniowych, co wydłuża proces dochodzenia do optymalnej formy. Obniża się także poziom glikogenu, co w dłuższej perspektywie może doprowadzić do hipoglikemii.

Tak więc alkohol w większych ilościach zarówno przed, jak i po treningu jest złym pomysłem. Zniweczy on efekty naszego trenowania i doprowadzi do sytuacji, w której organizm będzie zmuszony w zdwojony sposób radzić sobie z przymusem regeneracji mięśni po przebytym wysiłku. W dni, w które nie trenujemy, przyjmuje się, że nie powinniśmy przekraczać ilości alkoholu równej objętości szklanki piwa lub kieliszka wódki (dowiedz się jaka jest najlepsza kreatyna – https://skuteczne-suplementy.com.pl/jaka-jest-najlepsza-kreatyna/).

Jaki wpływ na odchudzanie ma picie alkoholu?

Podstawowym problemem osób chcących schudnąć jest zwiększone odwodnienie organizmu (najlepsza dieta na odchudzanie –https://skuteczne-suplementy.com.pl/skuteczna-dieta-odchudzanie/). Pod wpływem powstawania aldehydu octowego, organizm zwiększa tak zwaną diurezę, a wraz z ze zwiększonym wydalaniem wody, usuwane są składniki mineralne. Alkohol wpływa na metabolizm osób odchudzających się i staje się priorytetem podczas spożytkowania energii z pożywienia. Dzięki temu zwiększeniu może zostać tkanka tłuszczowa.

Badania dowodzą jednak że umiarkowane spożycie alkoholu nie ma znaczącego wpływu na mikro urazy mięśni oraz ich odbudowę. Podczas jego spożycia warto jednak przestrzegać zasady, aby nie używać go przed treningiem oraz pamiętać o tym, że po ćwiczeniach możliwe jest jedynie symboliczne spożycie różnych trunków.

Jedną z zasad jakich musimy się trzymać podczas picia wina lub piwa po treningu, to powstrzymanie się od sięgania po różne przekąski. Jest to szczególnie ważne, ponieważ organizm zajęty przetwarzaniem i trawieniem alkoholu, odłoży trawienie pożywienia na później. Skutkiem tego jest zwiększenie masy ciała oraz tkanki tłuszczowej.

Oprócz umiarkowanego picia alkoholu, warto pamiętać także o nawadnianiu. Podczas picia alkoholu, priorytetem jest picie zwiększonej ilości wody. Zapobiega ona utracie składników mineralnych oraz złemu samopoczuciu na drugi dzień. Absolutnie nie wskazane jest sięganie po słodkie napoje, które zawierają kolejne puste kalorie (poradnik o najlepszym białku – https://skuteczne-suplementy.com.pl/najlepsze-bialko/).

 Jak postępować w trakcie przechodzenia na dietę?

Zastanawiamy się często czy wyeliminować alkohol podczas rozpoczynania odchudzania. Kiedy jesteśmy zdecydowani przejść na dietę, najlepszym wyjściem będzie całkowite zrezygnowanie ze spożywania alkoholu. Dzięki temu unikniemy niepotrzebnych zaburzeń wchłaniania oraz przemiany materii. Nie będą nas także trapiły problemy żołądkowe.

Podczas stosowaniu diet redukcyjnych, lekarze i dietetycy nie zalecają spożywania alkoholu. Podczas trwania wielu etapów diet jest on niedopuszczalny. Tak jest w przypadku diety Dukana, podczas stosowania której w pierwszych tygodniach musimy całkowicie odstawić napoje alkoholowe. W ostatnich fazach wielu diet można powoli włączać małe ilości alkoholu do posiłków (jak wybrać najlepszy spalacz tłuszczu –https://skuteczne-suplementy.com.pl/najlepsze-spalacze-tluszczu/).

Jednym z bardzo polecanych trunków dla wszystkich bez wyjątku jest czerwone wino. Posiada ono wiele walorów zdrowotnych, a jednym z nich jest pozytywny wpływ na metabolizm. Dzięki temu wino odróżnia się od innych napojów alkoholowych, które powodują zaburzanie tego procesu. Oprócz tego zawiera także wiele cennych składników redukujących stres oraz usprawniających funkcjonowanie układu immunologicznego. Jeżeli już mamy sięgać po kieliszek alkoholu, niech będzie to kieliszek wytrawnego czerwonego wina, zawierającego cenne polifenole oraz flawonoidy.

Piwo to najpopularniejszy rodzaj trunku w Polsce. Ma on jednak dość specyficzne działanie, albowiem wzmaga apetyt. Wypicie paru półlitrowych piw niewątpliwie może zniweczyć nasz trud w trwaniu w wytycznych diety. Piwo posiada także wysoki indeks glikemiczny, a więc podnosi w bardzo duży sposób poziom cukru we krwi. Spożywanie piwa podczas odchudzania jest niewskazane, a jeżeli już musimy to uczynić, wybierajmy te słabsze lub bezalkoholowe.

Kolejnym popularnym rodzajem alkoholu jest wódka. Jeżeli już musimy wypić kieliszek wódki, nie łączmy go ze wszelkimi sokami i napojami gazowanymi. Taka bomba kaloryczna oraz glikemiczna nie wpłynie dobrze na kondycję organizmu oraz przygotowanie go do redukcji tkanki tłuszczowej.

Podsumowanie

Alkohol niestety niekorzystnie wpływa na wiele procesów przemiany materii i metabolizmu w naszym ciele. Osoby niebędące na diecie, a chcące schudnąć parę kilo, powinny bardzo uważać i spożywać go tylko symbolicznie. Niedopuszczalne jest także łączenie trunków ze słodkimi i gazowanymi napojami i sokami. Te osoby, które są na konkretnej diecie i trzymają się jej zasad, powinny wyeliminować alkohol całkowicie ze swojego menu. Dzięki temu będą mogli z powodzeniem cieszyć się efektami odchudzania, a etanol nie będzie zaburzał walki organizmu ze zbędnymi kilogramami. Na symboliczne ilości alkoholu organizm będzie gotowy po całym procesie utraty zbędnych kilogramów. Jeżeli już musimy wybrać małą ilość trunku, niech będzie to czerwone wino, które ma działanie prozdrowotne i działa korzystnie na wiele procesów w organizmie.

Zapraszamy po więcej porad na skuteczne-suplementy.com.pl

Motocykle 125 - Jaki wybrać? Jaki kupić?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.