Strona główna / Sponsorowane / FAQ – ELEMENT OBSŁUGI KLIENTA CZY NARZĘDZIE MARKETINGOWE?

FAQ – ELEMENT OBSŁUGI KLIENTA CZY NARZĘDZIE MARKETINGOWE?

Frequently Asked Questions, czyli NAJCZĘŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA (FAQ) to dobrze znany element niemal każdej strony internetowej oferującej sprzedaż lub usługi. Czy oprócz przekazywania informacji FAQ mogą pomóc w pozyskiwaniu nowych klientów?

Na początek określmy korzyści jakie płyną z umieszczenia na stronie FAQ:

• Dobrze dobrane odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania zredukują obciążenie pracowników obsługi klienta, jednocześnie umożliwiając klientowi znalezienie interesujących go informacji bezzwłocznie, zaraz po wejściu na stronę.
• Sprzedaż rośnie, gdy firma umożliwia odwiedzającym jej stronę internetową łatwe znajdowanie informacji o produkcie lub usłudze. Odpowiednio zredagowane odpowiedzi i czytelna nawigacja sprzyjają szybkiemu podjęciu decyzji o zakupie.
• FAQ to okazja zaprezentowania firmy jako kompetentnego eksperta. Umiejętna redakcja umożliwia wyjście poza katalog produktów i usług, które oferujesz. Dzięki temu klient otrzymuje szerszą wiedzę o branży i interesujących go tematach, budując przekonanie o profesjonalizmie firmy.

– „Umieszczone na naszej stronie smart-tel.pl, poza opisami sprzedawanych przez nas produktów, wiadomości o specyfice telefonii komórkowej, o nowych funkcjach najnowszych modeli aparatów – mówi przedstawiciel sklepu – rozszerzają znacznie wiedzę klienta o tej branży i przekonują go o naszych kompetencjach”.

Najważniejsze zasady tworzenia dobrej sekcji FAQ

Stylistyka odpowiedzi

Określ grupę docelową swoich klientów i dostosuj do niej język. Jeżeli sprzedajesz produkty dla młodzieży, stosuj mowę, którą grupa docelowa posługuje się na co dzień. Informacje będą łatwiej przyswajalne i przekonujące.

Nie zapominaj o podstawach

Nie zmuszaj do nawigowania w celu odnalezienia nazwy firmy lub informacji o tym, czym się zajmuje. Umieszczenie takich danych w widocznym miejscu sekcji FAQ ułatwi przyszłemu klientowi zadanie pytania, na które nie znalazł odpowiedzi.
– „Odwiedzający w ciągu kilkunastu sekund powinien dowiedzieć się, kto jest właścicielem strony, czym się zajmuje i co oferuje” – twierdzi przedstawiciel Laboratorium Wytrzymałościowego, prezentującego na stronie tenslab.pl zakres prowadzonych usług.

Łatwa dostępność

Sekcja FAQ powinna znajdować się w widocznym miejscu witryny. Nawet jeśli jej nie stworzyłeś, zadbaj o to, by budowa strony sugerowała klientowi sposób znajdowania potrzebnych mu informacji.
– „Cała wiedza o tym, co oferujemy, jest dostępna natychmiast po wejściu na naszą stronę ddcgroup.pl – mówi przedstawiciel drukarni zajmującej się m.in. drukiem wielkoformatowym materiałów reklamowych. – Dzięki temu dzwonią do nas już głównie klienci, którzy podjęli już decyzję o złożeniu zamówienia”.

Pomyśl o podróżujących

– „Ponad 50% wyświetleń naszej strony odbywa się na ekranach smartfonów – mówi doradca klienta firmy Gold Plating (goldplating.pl), specjalizującej się w technicznych, ochronnych i ozdobnych pokryciach galwanicznych. – Dlatego zdecydowaliśmy się na jej responsywność”.
– „Laptopa nie nosi się ciągle przy sobie, – twierdzi handlowiec z Genoscope, firmy produkującej suplementy i kremy na gojenie ran oparte na najlepszym colostrum (genoscope.pl) – a telefon zawsze. Klient może zapoznać się z naszą ofertą – a telefon zawsze. Klient może zapoznać się z naszą ofertą produktów kosmetycznych i zdrowotnych nawet wtedy, gdy jest w podróży”.

FAQ to nie tylko informacja. To również wizytówka firmy i narzędzie budowania opinii o jej profesjonalizmie i skuteczności.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.