Wyszukiwarka Google stanowi podstawowe źródło informacji w internecie. Korzysta z niej blisko 99% polskich użytkowników. Co więcej, około 90% użytkowników nie zapuszcza się dalej niż na pierwszą stronę wyników wyszukiwania. Właśnie dlatego wprowadzenie swojej firmy na jedną z czołowych pozycji odgrywa tak ważną rolę.
Pozycjonowanie stron internetowych opiera się na zasadach działania algorytmu Google. Każdy element witryny zostaje przeanalizowany przez roboty, które nadają jej punkty rankingowe i określają atrakcyjność dla odbiorców. Jeżeli mechanizmy ideksujące nie dostrzegają strony to pozostają marne szanse, że zostanie ona uplasowana w atrakcyjnym miejscu. Obecnie można wyróżnić około 250 aspektów, które wpływają na pozycję witryny. Agencje SEO biorą pod uwagę wszystkie kryteria i na ich podstawie przeprowadzają proces optymalizacji.
Jak dokładnie działa pozycjonowanie?
Każdy przedsiębiorca, który chce zwiększyć swoją widoczność w internecie powinien przeprowadzić niezbędne działania z zakresu SEO. Możliwości wyszukiwarki są bardzo rozległe i mogą zaowocować imponującymi efektami, zwłaszcza dla osób działających w sektorze e-commerce. Warto zaznaczyć, że pozycjonowanie sklepów internetowych wiąże się ze znacznie mniejszym kosztem niż prowadzenie działań promocyjnych przy pomocy innych środków. Na liczenie przychodów przyjdzie jednak czas. Najpierw trzeba ułatwić użytkownikom odnalezienie twojej marki. Skutecznie zoptymalizowana strona jest przyjemniejsza w obsłudze, sprawniej ideksowana, a zarazem znacznie lepiej widoczna.
Jak się do tego zabrać?
Pozycjonowanie stron stanowi długotrwały proces, który może przynieść efekty dopiero po kilku miesiącach od rozpoczęcia współpracy z agencją SEO. Warto jednak uzbroić się w cierpliwość, ponieważ to jedna z najskuteczniejszych i najtrwalszych form promocji. Przed przedsięwzięciem prac technicznych należy przeprowadzić audyt SEO, a także analizę konkurencji. Uzyskana wiedza może okazać się bezcenna przy planowaniu dalszych strategicznych założeń.
Działania związane z pozycjonowaniem stron. Można podzielić na trzy segmenty. Pierwszym elementem układanki jest optymalizacja wewnętrzna, która sprawia, że witryna staje się bardziej przejrzysta i funkcjonuje znacznie sprawniej. Następnym krokiem jest optymalizacja przeprowadzana w zewnętrznych źródeł. Ten etap polega na pozostawieniu linków i komentarzy zawierających wzmiankę o twojej marce. W ten sposób można wzmocnić wiarygodność swojego biznesu w oczach algorytmu Google. W międzyczasie należy również uzbroić się w komplet wartościowych tekstów, które rozwieją wątpliwości użytkowników, a ponadto wspomogą przebieg procesu pozycjonowania. Treści muszą zostać rozmieszczone na wszystkich podstronach, między innymi w formie opisu produktów bądź kategorii, a także na stronach zewnętrznych. Nie można przy tym zapominać o przygotowaniu zestawu fraz kluczowych. Dzięki temu twoja strona będzie precyzyjnie odpowiadać na zapytania użytkowników.