Strona główna / Sponsorowane / Koła do rusztowań – pomocny detal

Koła do rusztowań – pomocny detal

Rusztowania, czyli specjalne konstrukcje, pozwalające robotnikom dostać się do budowanego lub modernizowanego obiektu, to charakterystyczny element każdego placu budowy czy remontu. Choć mają tylko charakter pomocniczy, powinny być skonstruowane profesjonalnie – by gwarantować bezpieczeństwo poruszającym się po nich budowlańcom. Niektóre rusztowania muszą być zupełnie stabilne, inne mogą sobie pozwolić na mobilność, ale taką, którą można odpowiednio kontrolować.

Koła do rusztowań – użyteczne udogodnienie

Każde rusztowanie to układ metalowych belek, na których ułożone są drewniane kładki. Belki te tworzą często wielopoziomową konstrukcję, która pomaga robotnikom poruszać się po wyznaczonym obszarze pracy. Wyposażenie rusztowań w kółka polega na przymocowaniu specjalnych kółek do dolnych belek rusztowania. Kółka te przypominają te, które łatwo spotkać w rozmaitych przestrzeniach użytkowych, nie tylko takich związanych z branżą budowlaną. To kółeczka umieszczone w obudowie, stworzone w taki sposób, by poprzez swoją obecność usprawniać pracę i przydawać jej komfortu: ich powierzchnia toczna jest pokryta gumową często powłoką, co sprawia, że przesuwany obiekt nie ulega wstrząsom i porusza się gładko (co więcej, takie kółko nie uszkadza powierzchni, po której się toczy).

Koła do rusztowań, podobnie jak i inne rodzaje kół użytkowanych przez różnego rodzaju branże przemysłowe lub budowlane, produkowane są z różnych rodzajów tworzyw. Najpopularniejsze pozostaje połączenie metalu i gumy, gdzie metal jest materiałem tworzącym zasadnicze części urządzenia, czyli samo kółko i jego obudowę, zaś guma wykorzystywana jest do powleczenia powierzchni tocznej kółka. Rozwinięty przemysł pozwala jednak wykorzystywać do produkcji kółek także inne tworzywa sztuczne, na przykład poliamid. Tym, co pozwala szeregować i opisywać bogaty zbiór kół montowanych do rusztowań, są cechy dodatkowe, jakie te akcesoria posiadają. Wśród nich można wymienić:

  • obudowę skrętną – która pozwala kołu obracać się, a w konsekwencji poruszać się w różnych kierunkach.
  • hamulec – zabezpieczający koło przed niekontrolowanym poślizgiem, który może doprowadzić do wypadku.
  • regulację – pozwalającą dostosować udogodnienie do własnych potrzeb.

Artykuł powstał we współpracy z ZABI.

Zobacz także:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.