Lojalni klienci to tacy, którzy wracają do twojej firmy. Nie tylko mogą ci pomóc w zwiększeniu zysków, ale często generują pozytywne opinie, stanowiące skuteczne i darmowe narzędzie marketingowe. Zdobywanie lojalnych klientów jest priorytetem każdego przedsiębiorstwa.
Oto kilka sposobów, które pomogą Ci przyciągnąć i utrzymać wiernych odbiorców:
DOWIEDZ SIĘ, DLACZEGO KLIENCI KUPUJĄ WŁAŚNIE OD CIEBIE
Zrozumienie, dlaczego klienci kupują produkt właśnie od ciebie, jest jednym z najważniejszych elementów modelu biznesowego. Co sprawia, że nabywca postanawia wrócić i ponownie zakupić towar bądź usługę? Czy przekonuje go twój dział obsługi, lokalizacja firmy, a może niskie ceny? Możesz śmiało spytać, dlaczego zdecydował się na zakup w twojej firmie. Ta cenna informacja pomoże we wprowadzaniu innowacyjnych zmian w przedsiębiorstwie.
DZIAŁANIA PO SPRZEDAŻY
Kontrola po sprzedaży oznacza skontaktowanie się z klientem po dokonanym przez niego zakupie produktu lub usługi. Zwykle chodzi o wyrażenie opinii na temat jakości obsługi i o samym przedmiocie zakupu.
– Kontakt z klientami po sprzedaży może pomóc w budowaniu z nimi stałych relacji i zachęcić ich do mówienia o twojej firmie w pozytywny sposób – mówi przedstawiciel firmy Rett-Pol, oferującej na stronie sklep.rettpol.com.pl systemy alarmowe i kontroli dostępu, monitoring, a także centrale telefoniczne.
ZACHĘTY DO WIELOKROTNYCH ZAKUPÓW
– Zapewnienie klientom „nagrody” za powrót może być skutecznym sposobem zachęcenia ich do pozostania lojalnymi wobec firmy – twierdzą pracownicy sklepu internetowego plmeble.pl, prowadzącego sprzedaż mebli polskich producentów na terenie krajów Unii Europejskiej. Jest to tak zwany system powtórnego zakupu. Na przykład, jeśli prowadzisz kawiarnię, możesz zaoferować kartę lojalnościową, która zapewnia zniżkę za zamówiony napój i jest stemplowana za każdym razem, gdy jej właściciel odwiedzi twój lokal. Taki system skłania do dokonywania wielokrotnych zakupów, pomaga w utrzymywaniu lojalności klientów i wpływa na pozytywne opinie o twojej firmie w mediach społecznościowych.
OBSŁUGA KLIENTA
Ważne jest, aby zrozumieć, czym jest obsługa klienta i dlaczego poświęcenie czasu na jej ulepszenie skutkuje samymi korzyściami dla twojej firmy.
– Nawet jeśli może to zająć sporo dodatkowego czasu i wysiłku, zapewnienie dobrej obsługi to świetny sposób, aby pozyskać stałych klientów. – uważają pracownicy firmy Domus, największego importera i dostawcy płytek ceramicznych do łazienek i kuchni domus-sklep.pl. Dobrzy pracownicy obsługi traktują klientów z szacunkiem, biorą pod uwagę ich potrzeby i dbają o jak najlepsze samopoczucie nabywców w trakcie transakcji.
INNOWACJE BIZNESOWE
– Innowacja w biznesie może oznaczać zmianę modelu biznesowego, tworzenie bardziej wydajnych procesów, sprzedaż innego produktu lub po prostu bycie kreatywnym. – twierdzi właściciel firmy Nabiotech, wprowadzającej innowacje z zakresu ekologii (w tym prozdrowotną kurację HCG na stronie dietahcg.pl). Przedstawiciel firmy I.D. Point Polska, prowadzącej na stronie italiastyle.pl sprzedaż oryginalnych mebli zaprojektowanych przez włoskich projektantów i stylistów uważa, że zadawanie sobie trudnych pytań, branie pod uwagę spostrzeżeń pracowników, wdrażanie informacji zwrotnych od klientów i reagowanie na zmiany, jakie zachodzą na rynku, są wzorcowymi przejawami innowacji biznesowych.
Innowacje te znajdują oparcie w lojalnym kliencie, który będzie wracał do prowadzonej przez ciebie firmy. Jeśli skorzystasz z podanych przez nas sposobów, łatwiej będzie ci przyciągnąć i utrzymać wiernych odbiorców, co przyniesie wymierne korzyści dla twojego przedsiębiorstwa.