Materiał sfinansowany ze środków KW SOJUSZ LEWICY DEMOKRATYCZNEJ
Strona główna / Artykuły partnerów / Rozszerzoną rzeczywistość w biznesie

Rozszerzoną rzeczywistość w biznesie

Mieszanie się rzeczywistości ze światem wirtualnym to zjawisko, którego w kolejnych latach doświadczać będziemy coraz częściej. Tylko w 2016 roku, a wiec w roku kiedy cały świat łapał Pokemony w aplikacji Pokemon GO, rynek rozszerzonej rzeczywistości wyceniany był na zaledwie 5,2 mld dolarów, skupiając wokół siebie około 43 mln użytkowników. W roku 2018 technologia ta znana była już 171 milinom użytkowników, a wg Statista.com wycena rynku na rok 2020 opiewa na 152 mld dolarów. Jest to więc skok o 2800 %. Wszystkim, którzy cenią sobie wpływ nowych technologii i nieustannie szukają nowych sposobów na promocję swoich usług, w myśl za tą prognozą powinno zapalić się teraz nad głową żółte światło. Oto kilka pomysłów na to jak wykorzystać AR i VR w biznesie.

Augment Reality vs. Virtual Reality

Mimo, że słowa te często używane są naprzemiennie oznaczają z goła co innego. Virtual Reality to wirtualna rzeczywistość, trójwymiarowy świat, tworzony w systemie komputerowym, której poszczególne elementy zaprojektowane są w taki sposób by dawać wrażenie przestrzenności. Augment Reality to połączenie świata rzeczywistego z wirtualną rzeczywistością – obrazem cyfrowy – integracja obu rzeczywistości.

Jak wykorzystać AR?

Już dziś mnożą się przykłady i doskonałe pomysły na wykorzystanie Augment Reality nie tylko w branży rozrywkowej i marketingowej, ale również w wielu dużo starszych branżach.

e-Sport

Organizatorzy turniejów i gal e-sportowych na całym świecie coraz odważniej sięgają po AR i VR. Nie powinno to nikogo dziwić, w końcu każda gra komputerowa opiera się na wirtualnej rzeczywistości stworzonej po to by wyzwalać u gracza określone zachowania, potrzeby i emocje. Połączenie branży gamingowej z technologią Augment Reality było naturalnym krokiem jej ewolucji. Dziś największe zawody e-sportowe i gamingowe transmitowane są w Internecie. Live streaming pozwala na wykorzystanie bezmiaru możliwości Augment Reality. Pokazy przed pojedynkami i meczami, a nawet bezpośrednie starcia zawodników przenoszone są z rzeczywistości wirtualnej do świata realnego. Użytkownicy oglądający relację na żywo mogą podziwiać obraz z rzeczywistości wirtualnej, który nałożony jest na sygnał z kamery i powiązany z nim w taki sposób, że z perspektywy widza wydają się jak najbardziej rzeczywiste. Pojedynki zawodników i ich postaci, pokazy i wizualizacje na galach e-sportowych organizowane przy wykorzystaniu AR to elementy podnoszące prestiż i ocenę jakości całego wydarzenia w oczach odbiorcy ulokowanego przez ekranem swojego komputera.

Sport

Możliwości Virtual Reality i Augment Reality coraz częściej wykorzystują także organizatorzy wydarzeń sportowych. Od dawna oprawa graficzna zawodów sportowych opierała się na animacji i grafikach. Zwykle była to jednak prosta dwuwymiarowa grafika. AR przenosi ją do wirtualnej, trójwymiarowej rzeczywistości, dużo bardziej atrakcyjnej dla odbiorców i zakotwiczonej w realnym świecie. Oczywiście mowa tu o odbiorcach zlokalizowanych przez ekranem komputera czy telewizora. Prezentacje zawodników, statystyki i wiele innych informacji przeniesione do rozszerzonej rzeczywistość, poprzez nałożenie jej na obraz z kamery, poprawiają atrakcyjność każdego turnieju.

Nieruchomości i architektura

Jedną z podstaw pracy architekta jest tworzenie trójwymiarowych modeli. Wraz z pojawieniem się technologii 3D projektowanie modeli przeniosło się ze stołu kreślarskiego i papierowych modeli na ekrany komputera, gdzie modele tworzy się i obrabia cyfrowo. Augment Reality pozwala umieścić wirtualną rzeczywistość, stworzony model, w dowolnie wybranej przestrzeni – biura, sali, a nawet na konkretnej nieruchomości gruntowej. AR doskonale sprawdzi się przy prezentacjach projektów z udziałem klientów, jak i wizualizacjach pełnowymiarowych w docelowych przestrzeniach. Dziś zakup mieszkania czy domu zwykle równoznaczny jest z zakupem dziury w ziemi. Niestety już na tym etapie inwestycji rozchodzą się zwykle najlepsze lokale. Podejmując decyzję o ich zakupie bazujemy na rysunkach przedstawionych przez dewelopera. Dzięki AR każdy zainteresowany zakupem danego mieszkania czy domu może obejrzeć je, jak i całą inwestycje, niemal z bliska.

Źródło: https://streamonline.pl/

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

ody>