Landing page, czyli strona „lądowania”, docelowa, pojawia się, kiedy internauta kliknie w reklamę, odnośnik w newsletterze, link sponsorowany, itp. Od jakości landing page zależy skuteczność całej kampanii reklamowej. Zatem co zrobić, aby przygotować świetną stronę docelową?
Zacznij od…
…nagłówka. To na nim skupi się na początku uwaga klienta. Dobry nagłówek wskazuje na korzyści, jakie klient otrzyma wybierając Twoją usługę lub produkt.
Po nagłówku
Pod nagłówkiem ponownie odwołaj się do korzyści. Podkreśl je, spraw, że klient nie będzie miał wątpliwości, że to właśnie Twoja firma jest tą, z którą warto zacząć współpracować. Warto odwołać się do pragnień i potrzeb klienta oraz skupić na tym, aby klient zyskał pewność, że te potrzeby zostaną zaspokojone. W tym miejscu można również powołać się na twarde dane, które pochodzą, np. z badania rynku.
Zdjęcia
Na dobrym landing page znajdują się świetnej jakości zdjęcia. Warto postawić na nowoczesne rozwiązania. Jeżeli sprzedajesz produkt, użyj zdjęć w panoramie 360 stopni o bardzo wysokiej jakości. Jeżeli Twoja firma sprzedaje usługę, umieść na stronie zdjęcia ludzi, którzy wzbudzą zaufanie klienta. Dobrym pomysłem jest przeprowadzenie sesji zdjęciowej w firmie i wykorzystanie tych zdjęć na stronie. Taka opcja może być bardziej opłacalna niż wykonanie zdjęć w zewnętrznym studio fotograficznym. Pamiętaj, aby zdjęcia przeznaczone na landing page były kolorowe i wysokiej jakości, odwoływały się do treści strony oraz nawoływały do podjęcia działania, czyli kontaktu lub zakupu.
Tekst
Tekst, który umieścisz na stronie docelowej musi być bardzo konkretny. Jego celem jest udzielenie odpowiedzi na pytania, które klient zadaje sobie przez zakupem lub skorzystaniem z Twojej usługi. Co sprzedajesz? Jakie usługi świadczysz? Co możesz zaoferować swoim klientom? W jaki sposób to zaspokoi ich potrzeby? Do kogo kierujesz swoje usługi? Co klient musi zrobić, aby skorzystać z Twojej oferty? Odpowiedzi na te pytanie powinny znaleźc się w tekście na landing page.
Dane kontaktowe i formularz
Pozwól swojemu klientowi skontaktować się z Tobą. Dane kontaktowe powinny być umieszczone w widocznym miejscu. Szczególnie, jeśli jest to numer telefonu do działu obsługi klienta lub adres mailowy.
Pomyśl także o umieszczeniu na stronie przycisków call to action, czyli nawołujących do działania, np. „Kup teraz”, „Zamawiam”, „Rezerwuję”, itp. Dobrym pomysłem jest również podpięcie pod ten przycisk formularza zamówienia/zakupu, do którego zostanie przeniesiony klient. Sam formularz nie powinien być zbyt długi. Nie można zapomnieć o niezbędnych zgodach, koniecznych do zakończenia transakcji, np. zgodzie na przetwarzanie danych osobowych lub przesyłanie informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej.