Dla większości firm z sektora B2B Twitter jest jednym z najczęściej używanych, ale nieraz błędnie wykorzystywanych kanałów mediów społecznościowych. Poniżej przedstawiamy trzy sposoby korzystania z tej platformy na co dzień w celu usprawnienia działalności biznesowej.
SŁUCHAJ UWAŻNIE ĆWIERKANIA
– Większość firm prawidłowo reaguje, gdy klienci zgłaszają się ze swoim problemem osobiście lub za pośrednictwem poczty e-mail – uważa specjalista SEO z agencji festekipa.pl, zajmującej się produkcją filmów reklamowych i spotów telewizyjnych. – Od jakości obsługi klienta zależy, jak szybko i w jaki sposób sprawa zostanie załatwiona.
Obecnie jednak nie wystarczy reagować jedynie po otrzymaniu wiadomości przychodzącej. Rosnąca na rynku konkurencja sprawia, że przewagę mają te firmy, które wychodzą naprzeciw potrzebom klientów, zanim ci je sformułują. Tutaj pomocny może być Twitter, na którym najwięcej informacji uzyskasz czytając, o czym twoi odbiorcy rozmawiają.
– Gdy znajdziesz na Twitterze swojego klienta, dodaj go do listy – radzi przedstawiciel firmy Tomsystem, produkującej m.in. maszyny przemysłowe i plotery CNC, która na stronie tomsystem.org przedstawia szeroki wachlarz świadczonych przez siebie usług w zakresie obróbki metali i budowy hal przemysłowych. – Czytając od czasu do czasu wpisy, dowiesz się, czego użytkownicy sieci potrzebują, jeszcze zanim ci o tym powiedzą.
W ten sposób możemy zaproponować dużo wcześniej rozwiązanie ich problemu, bez względu na to, czy będzie to chęć pozbycia się nadwagi, potrzeba kupienia gry dla dziecka, czy poszukiwanie odpowiedniego dla niego obuwia.
– Twitter to jedno z najbardziej otwartych i łatwych w obsłudze miejsc, umożliwiających śledzenie publicznych rozmów klientów – twierdzi handlowiec z firmy ADI, produkującej przedstawione na stronie tangozbiorniki.pl zbiorniki z tworzyw sztucznych do przewozu i magazynowania olejów i substancji chemicznych.
KORZYSTAJ Z NOWEJ GENERACJI LEADÓW
Reklamując się na Twitterze, masz okazję dotrzeć bezpośrednio do osób, których może zainteresować twoja oferta. Posiadając listę klientów, znajdziesz bez specjalnego wysiłku osoby o zbliżonych zainteresowaniach.
– W ten sposób tworzysz bazę potencjalnych nabywców – mówi właściciel firmy Big-Tom, która na stronie skleperos24.pl prowadzi sprzedaż artykułów erotycznych. – Wystarczy dodać do ich nicków twoje reklamy i w ten sposób zostaną one precyzyjnie rozkolportowane.
POZNAWAJ I DAJ SIĘ POZNAĆ
Media społecznościowe łączą ludzi o dowolnym statusie, narodowości i przekonaniach. 9-letni chłopiec z Indii może porozmawiać z gwiazdorem kina akcji, jeśli obaj będą zainteresowani tym kontaktem. Celebryta ma szansę na Twitterze odpowiedzieć na pytania fanów, polityk prowadzić swoją kampanię, a nieznana dziewczyna z Rosji opowiadać o swojej samotności w tundrze.
– W naturze człowieka zakodowana jest potrzeba szukania kontaktu z innymi ludźmi oraz dążenia do uczestniczenia w życiu grupy – zauważa właściciel Studio 2 Piętro, pracowni fotograficznej proponującej na stronie fotografgliwice24.pl wykonywanie fotografii ze ślubów i innych uroczystości rodzinnych. – Wykorzystaj to, daj się poznać innym użytkownikom Twittera, nawiązuj znajomości, bądź aktywny w tej społeczności.
Ludzie wolą kupować od kogoś, kogo znają, niż od bezosobowej korporacji. Przedstaw się więc jako człowiek z krwi i kości, a nie tylko jako element maszyny prowadzącej sprzedaż w internecie.
Twitter może przybliżyć cię do klientów. Masz szansę słuchać rozmów, uczestniczyć w nich i poznawać coraz większą liczbę użytkowników, którzy mogą cię w jakimś momencie potrzebować. W przeciwieństwie do Facebooka, gdzie musisz otrzymać wyraźną zgodę na nawiązanie kontaktu z potencjalnym odbiorcą, Twitter jest otwarty. Wykorzystaj to, aby rozwinąć swój biznes.