Strona główna / Artykuły partnerów / Wiarygodność firmy na odległość

Wiarygodność firmy na odległość

Handlowiec przedstawił przez telefon propozycję, która wstępnie cię zainteresowała. Zanim podejmiesz ostateczną decyzję chciałbyś dowiedzieć się, od kogo kupujesz, czy jest to firma poważna i godna zaufania. Informacje o niej zdobywasz za pomocą internetu. Tak robi większość klientów dokonujących zakupów na odległość: oceniają wizerunek firmy w ten prosty i dostępny sposób.

Na odległość nie jest łatwo firmę zweryfikować. Dlatego klienci z dystansem podchodzą do ofert składanych za pośrednictwem telefonu lub poczty e-mail. Jak przełamać ich opór i uwiarygodnić swoją firmę? O co powinien właściciel firmy zadbać w pierwszej kolejności, by zdobyć zaufanie klienta?

NOWOCZESNA, PROFESJONALNA STRONA INTERNETOWA

Jeżeli twój handlowiec, dla dodania prestiżu swojej ofercie, przedstawił firmę jako korporacyjnego giganta, a ze strony internetowej wieje amatorszczyzną – straciłeś zaufanie potencjalnego klienta już na wstępie i prawdopodobnie możesz pożegnać się z udaną transakcją.

– Witryna to wizytówka firmy, odzwierciedla jej status, pozycję rynkową i rzetelność – uważa przedstawiciel firmy Walewski, prowadzącej na stronie lawkisklep.pl sprzedaż małej architektury miejskiej i ogrodowej, w tym wykonanych z różnych materiałów funkcjonalnych ławek. – Strona powinna więc być czytelna, łatwa w nawigacji i przejrzysta oraz prezentować odpowiedni poziom zaawansowania technicznego i walorów estetycznych.

POPRAWNOŚĆ JĘZYKOWA

Wizerunek poważnej firmy buduje się również dzięki słowu pisanemu. Nikt nie uwierzy w jej rzetelność czytając teksty słabe stylistycznie, pełne gramatycznych i ortograficznych błędów. Przedstawiciel firmy Eupack Opakowania, prowadzącej na stronie eupack.pl sklep z taśmami pakowymi i opakowaniami z folii i kartonu twierdzi, że umieszczanie na stronie ciekawych, merytorycznych i poprawnych językowo tekstów powinno świadczyć o profesjonalizmie firmy. Tu nie ma miejsca na amatorszczyznę.

DANE ADRESOWE

Zaglądając do zakładki „Kontakt” czy „O Firmie” przyszły klient chce się dowiedzieć się, z kim ma do czynienia. Umieszczenie wszystkich danych, w tym rejestrowych (REGON i NIP) sprzyja w znacznym stopniu uwiarygodnieniu firmy. Wśród tych informacji powinien znaleźć się telefon stacjonarny. Dla wielu osób taki telefon jest świadectwem posiadania przez firmę siedziby pod adresem, który podaje.

ADRES E-MAIL

– Nie da się uwiarygodnić firmy posiadającej adres e-mail inny niż nazwa domeny pod jaką znajduje się jej strona internetowa – mówi przedstawiciel sklepu sklep.sundiamore.pl z oryginalną, autorską biżuterią z kamieniami szlachetnymi. – Nazwa domenowa serwera bezpłatnej poczty całkowicie dyskwalifikuje firmę nasuwając podejrzenie, że jest firmą nie do końca legalnie działającą. –

FOTOGRAFIE NA STRONIE

Zespół pracowników firmy warto pokazać na stronie internetowej, tak samo jak jej siedzibę. Wprowadza to pierwiastek osobisty do relacji między firmą, a osobą oglądająca stronę. Właściciel firmy Pako, producent opakowań z folii termoformowanej i kartonu, ze szczególnym uwzględnieniem potrzeb branży ogrodniczej, prezentujący swój wyroby na stronie pakowyroba.pl dodaje, że taka rezygnacja z anonimowości, ujawnienie wizerunków i imion członków zespołu ma bardzo duże znaczenie dla wzbudzenia zaufania do firmy.

DOWODY DZIAŁALNOŚCI

Na stronie powinny znaleźć się opinie klientów i kontrahentów w sposób umożliwiający szybkie sprawdzenie ich oryginalności.

– Dobrze widziane są dyplomy i certyfikaty, świadczące o profesjonalizmie firmy oraz inne dowody jej aktywności, chociażby w postaci opisów zrealizowanych dotychczas projektów – dodaje przedstawiciel przedsiębiorstwa Stern Service, oferującego na stroniesternservice.pl rusztowania firmy Aluberg, zajmującego się również skupem i sprzedażą rusztowań oraz szalunków innych marek.

Jeżeli sprawdzian wypadł pozytywnie zaczyna się kolejny etap transakcji – realizacja zmówienia. Od jakości obsługi klienta zależy, czy pozyskany klient ponowi swoja wizytę na stronie internetowej. Ale to już całkiem inny temat.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.