Wielu osobom wydaje się, że wystarczy mieć dobrze opracowaną stronę internetową bądź sklep internetowy, aby bez żadnych przeszkód docierać do potencjalnych klientów i dopiero po jakimś czasie orientują się, że trudno znaleźć ich witrynę w wynikach wyszukiwania Google lub innych wyszukiwarek i strona ma znikomą ilość odwiedzających. Przyczyny tej sytuacji tkwią w braku jakichkolwiek działań, które miałyby na celu wypromowanie danego serwisu. Warto sobie w miarę szybko uświadomić, że tylko pozycjonowanie stron www pomoże uczynić witrynę widoczną dla potencjalnych klientów.
Dlaczego potrzebne jest pozycjonowanie?
Internet jest potężnym medium umożliwiającym skuteczne promowanie różnych produktów, usług i treści. Podstawą reklamy w sieci staje się profesjonalnie zrobiona własna strona internetowa. Jednak samo jej posiadanie nie daje gwarancji osiągnięcia sukcesu, czyli dotarcia do użytkowników i skłonienia ich do wykonania pożądanych czynności np. zakupu bądź zapisu do newslettera. Witryna musi być dobrze widoczna w wyszukiwarkach, a oznacza to znalezienie się na najwyższych pozycjach pierwszej strony wyników wyszukiwania. Jak wykazują badania zachowań internautów, strony widniejące dalej mają wyjątkowo niską oglądalność, ponieważ większość użytkowników ogranicza swój wybór właśnie do tych kilku pierwszych wyników, które wydają im się najbardziej optymalną odpowiedzią na zadane pytanie. Wejście do TOP 10 wyników wyszukiwania oraz utrzymanie witryny na tych wysokich pozycjach powinno być priorytetem dla każdego poważnego właściciela zarówno mniejszej, jak i większej firmy. Nie stanie się to samoistnie i potrzeba wielu określonych działań, czyli pozycjonowania.
Korzyści wynikające z pozycjonowania strony internetowej
Pozycjonowanie stron www jest procesem, który prowadzi do zwiększenia widoczności danej strony w wyszukiwarkach internetowych, co ma swoje przełożenie na wzrost jej popularności wśród internautów. Zadanie nie jest takie proste i na pewno warto je zlecić profesjonalistom z agencji interaktywnej, ponieważ błędy i nieuczciwe praktyki kończą się nałożeniem kar w postaci filtrów, a to oznacza ogromny spadek pozycji w rankingu wyszukiwarki. Agencja interaktywna gwarantuje nie tylko fachowe, ale również w pełni bezpieczne pozycjonowanie, a lista jego korzyści jest naprawdę długa.
1. Widoczna strona internetowa
Wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania oznacza wzrost widoczności danej witryny. Co ważne, pozycjonowanie stron internetowych ma na celu wypromowanie witryny nie tylko na najbardziej ogólne i oczywiste słowa kluczowe, ale także na frazy z długiego ogona, czyli zapytania bardziej szczegółowe, nietypowe i rozbudowane. Takie podejście służy zwiększeniu widoczności strony na bardzo wiele zapytań.
Nie ma również ograniczenia terytorialnego. Internet pozwala na dotarcie do odbiorców na całym świecie, jeżeli jest taka potrzeba. Pozycjonowanie oznacza zdecydowanie najszybszą, a zarazem najtańszą i najbardziej skuteczną reklamę własnej strony www.
2. Duży ruch na stronie www
Poprawa widoczności witryny w wyszukiwarkach automatycznie generuje większą ilość odwiedzin, a to przecież potencjalni klienci, którzy mogą zainteresować się oferowanymi produktami, usługami albo treściami. Odpowiednie działania pozwolą również na dotarcie do internautów innymi kanałami niż wyszukiwarka. Przejścia na stronę z różnych serwisów zewnętrznych mają duże znaczenie. Każda osoba więcej oznacza przecież dodatkową szansę na pozyskanie nowego klienta. Jednocześnie buduje się wartość danej strony.
3. Wzrost zysków
Korzyść istotna nie tylko dla serwisów stricte sprzedażowych, a zależność pomiędzy liczbą osób odwiedzających daną witrynę a podejmowaniem przez nie określonych akcji jest dość oczywista. Im więcej internautów zainteresuje się produktami lub usługami na stronie, tym większe prawdopodobieństwo, że uda się zrealizować zamierzone cele, niekoniecznie jedynie sprzedażowe. Trzeba przy tym wyraźnie zaznaczyć znaczenie przejrzystości strony. Tylko w pełni czytelna witryna, na której użytkownik szybko i bez problemu znajdzie to, co jest mu rzeczywiście potrzebne ma szansę być skuteczna, a więc dająca zyski. To kolejny argument za tym, aby zadanie pozycjonowania zlecić profesjonalistom, jakich zatrudnia solidna agencja interaktywna, którzy wcześniej zrobią audyt strony i odpowiednio ją zoptymalizują zarówno pod wyszukiwarki, jak i użytkowników.
4. Prestiż marki
Pozycjonowanie służy także budowaniu pozytywnego wizerunku marki w oczach potencjalnych klientów. Internauci szukają firm, usług bądź treści jak najbardziej wiarygodnych. Tak się składa, że właśnie czołowe pozycje listy wyników wyszukiwania odbierane są, jako te najbardziej profesjonalne i w pełni odpowiadające na oczekiwania odbiorcy. Dlatego tak mało osób trudzi się szukaniem konkurencyjnych stron w całym gąszczu milionów podobnych. Jeżeli witryna znajdzie w TOP 10 rankingu wyszukiwarek, to i sama marka stanie się lepiej rozpoznawalna i godna zaufania, a zarazem wzrośnie jej prestiż. Przy okazji uda się wyprzedzić konkurencję.
Efekty pozycjonowania strony www mają charakter długofalowy, ale trzeba uzbroić się w cierpliwość. Pozycjonowanie jest procesem, więc trudno oczekiwać natychmiastowych wyników. Jeżeli ktoś takie obiecuje, to albo jest oszustem, albo stosuje nieuczciwe praktyki, które mogą skutkować karą.