Domeny internetowe muszą być spójne z logiem firmy i proste do zapamiętania oraz nie powinny zawierać polskich znaków. Dobrze prezentuje się strona nazwana jednym oryginalnym wyrazem. Aby witryna była lepiej pozycjonowana w wyszukiwarkach, dobrze jest dopasować nazwę domeny do najczęstszych słów wpisywanych przed internautów szukających podobnych produktów.
Jak powinna wyglądać domena internetowa?
Domena internetowa powinna być prosta w wymowie i łatwa do zapamiętania. Ważnym elementem wizerunku witryny jest też spójność domeny z logiem firmy. Gdy nowy klient wchodzi na stronę działalności, to domena powinna mu sugerować, w czym się ona specjalizuje. Jeśli te elementy nie są ze sobą spójne, to bardzo możliwe, że użytkownik szybko opuści taką stronę internetową. Od niedawna można zakładać domeny z polskimi znakami, jednak źle wpływa to na wizerunek firmy i raczej unika się tego, ponieważ internauci są przyzwyczajeni do klasycznych domen. Wstawienie polskich znaków utrudnia też dostęp na stronę osobom spoza terytorium Polski. Najpopularniejszą końcówką domeny jest .pl. Aby zyskać większy zasięg i trafić do internautów z zagranicy, warto też wykupić końcówkę .com. Na jakość domeny wpływa również przedsiębiorstwo, od którego się kupuje usługę. Na polskim rynku warto zwrócić uwagę na firmę Kylos, która oferuje szeroki wachlarz domen: międzynarodowych, narodowych, regionalnych oraz biznesowych.
Elementy domeny wpływające na pozytywny odbiór strony
Bardzo dobrze prezentują się strony, których domena jest oryginalną nazwą składającą się z jednego słowa wpadającego w ucho. Oryginalne wyrazy, które nie mają konkretnego znaczenia w języku polskim są chwytliwe i zostają w pamięci na długo. Internautom jednowyrazowy adres kojarzy się często z wieloletnim doświadczeniem na rynku. Warto też inwestować w subdomenę, która przynależy do domeny wyższego poziomu. Zwiększa to profesjonalizm strony, a co za tym idzie bardziej przyciąga klientów.
Domena pod SEO
Niewątpliwie na pozytywny odbiór strony wpływa jej wysokie pozycjonowanie w wyszukiwarkach. Aby to osiągnąć, należy sprawdzić słowa kluczowe wpisywane przez potencjalnych klientów szukających podobnych stron. Pozwoli to zrozumieć styl myślenia internautów. Najprostszym sposobem sprawdzenia tego jest zobaczenie, co podpowiada wyszukiwarka pod listą wyświetlonych wyników. Zgodnie z nowymi wytycznymi Google, nie warto wpisywać słowa kluczowego w nazwę domeny, ponieważ nie przyniesie to oczekiwanych rezultatów. Przed założeniem strony warto też zobaczyć, jak wyglądają domeny u konkurencji, ponieważ nazwanie witryny w podobny sposób obniży wartość pozycjonowania. Pod tym względem źle prezentują się też domeny rozdzielone myślnikami.