Starostwo Powiatowe w Słupcy ogłosiło kolejny przetarg na rozbudowę drogi powiatowej Nr 3040P Smolniki Powidzkie (DW262) – Powidz (DP 3040P) wraz z budową obwodnicy Powidza i Przybrodzina.
Przetarg ogłoszony pod koniec roku musiał zostać unieważniony z powodu zmian przepisów prawa zamówień publicznych w trakcie jego trwania. Inwestycja ta po budowie nowej drogi powiatowej Niezgoda-Powidz oraz rozbudowy drogi od Niezgody do Kochowa to kolejny etap budowy dróg obronnych w powiecie.
Zadanie obejmuje dwa etapy. Etap pierwszy zakłada rozbudowę drogi powiatowej nr 3040 P na odcinku Smolniki Powidzkie – Hutka. Etap drugi budowę nowego odcinka drogi na odcinku Hutka – Powidz. Wykonawca zobowiązany jest uzyskać w imieniu i na rzecz zamawiającego, czyli powiatu, wymaganych prawem ostatecznych decyzji administracyjnych, w tym: decyzji w sprawie zezwolenia na realizację inwestycji drogowej ZRID oraz decyzji o pozwoleniu na użytkowanie.
Ze względu na to, że inwestycja realizowana będzie w formule “zaprojektuj i wybuduj”, obowiązkiem będzie również przygotowanie dokumentacji projektowej oraz projektu organizacji ruchu – stałej i czasowej, zapewniającej ciągłość ruchu na czas robót. Inwestycja powinna zostać zrealizowana do końca grudnia 2022 r. Jej szacunkowa wartość to około 50 mln zł.
Oferty można składać do 18 maja do godz. 10:00. Jeszcze w drugim kwartale zostanie ogłoszony przetarg na pełnienie funkcji inżyniera kontraktu dla tej inwestycji. W tym wypadku szacunkowa wartość zamówienia to około 1 mln zł. W drugiej połowie roku ruszy przetarg na rozbudowę drogi powiatowej nr 2161P Powidz – granica powiatu (Witkowo). Zadanie to pochłonie ponad 12,5 mln zł. Wszystkie wymienione inwestycje sfinansowane będą w całości ze środków Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg.
nareszcie, bo ta „szwajcarska ” droga pełna dziur od dawna wymagała prawdziwej naprawy
Tak, tylko że teraz remontując drogi na Powidz , droga na Łężcu jest rozjeżdżona przez ciężarówki wożące tam kruszywo
Brakuje informacji o drodze do powiatu! Zgodnie z tym co wcześniej pisano stara droga ma być zamknięta od 1 maja. Tymczasem nowa jeszcze nie jest gotowa!
Pierwszy przetarg nie został unieważniony z powodu : „zmian przepisów prawa zamówień publicznych w trakcie jego trwania….” tylko z ewidentnego braku kompetencji urzędników starostwa powiatowego ogłaszającego ten przetarg. Urzędnicy nie potrafili ogłosić prawidłowo przetargu i najprościej jest zrzucić odpowiedzialność na Prawo Zamówień Publicznych… Poza tym, Ci sami urzędnicy o tej sytuacji wiedzieli od samego początku i mogli od razu unieważnić ten przetarg, nie narażając potencjalnych Wykonawców na koszty związane z przygotowaniem oferty przetargowej. Ci sami urzędnicy ze Starostą na czele ciągnęli tą farsę przez trzy miesiące… Aż w końcu poszli po rozum do głowy…. i unieważnili na kilka dni przed terminem złożenia oferty. Przez ich brak kompetencji i wiedzy potencjalny Wykonawca stracił praktycznie trzy miesiące, które mógłby wykorzystać na realizację. Przy ogłaszaniu drugiego przetargu zostawili ponadto ten sam termin końcowy co w pierwszym postepowaniu. I to jest kolejny błąd w stosunku do Nowego Prawa Zamówień Publicznych obowiązującego od początku tego roku. Termin powinien być podany w dniach lub miesiącach od podpisania umowy, a nie w sztywnej dacie, tak jak ponownie podali urzędnicy Naszego powiatu. Brawo Panie Starosto oraz cała ekipo Urzędników od Zamówień Publicznych. Czekajmy, aż drugi raz unieważnią ten przetarg….
100 % racji. Może radny Mariusz K. ruszy temat. Warto by mieszkańcy powiatu wiedzieli jacy mądrzy są rządzący.
Jestes tak zorientowany jak koza w muzeum. Byle jetrzyć