Czy wiesz, że Facebook zyskuje około 50 milionów nowych użytkowników kwartalnie? Szacuje się, że w 2021 roku 1,9 miliarda osób na świecie korzystało z tego medium codziennie! W Europie zaś liczba miesięcznych użytkowników sięga 420 milionów! W świetle tych danych trudno ignorować kampanie Facebook.
Czym są kampanie Facebook?
To narzędzie reklamowe, które z powodzeniem wykorzystywane jest w marketingu internetowym. Prowadzisz e-biznes i zastanawiasz się jak skutecznie promować swoje produkty lub usługi? W takim razie kampanie Facebook to coś dla ciebie.
Facebook Ads to właściwie system, który umożliwia ci stworzenie płatnych reklam i całych kampanii reklamowych na tym popularnym serwisie społecznościowym. Nie od dziś wiadomo, że Facebook zbiera całą masę danych na temat użytkowników. Wykupując tam reklamę, zyskujesz do nich pośredni dostęp: platforma umożliwia ci maksymalną optymalizację kampanii i dotarcie do grupy odbiorców, która najbardziej cię interesuje.
5 powodów, dla których warto postawić na Facebook Ads
Ogromna grupa odbiorców, która z miesiąca na miesiąc stale się powiększa to niejedyny powód, dla którego warto zainwestować w płatne reklamy na Facebooku. Czemu warto więc postawić na kampanię Facebook w Sempai.pl?
Niska cena i precyzyjne dopasowanie
Koszty kampanii Facebook Ads mogą wahać się w przedziale od 100 do nawet 1000 zł. To ty decydujesz o tym, jaki budżet na nią przeznaczasz. Jednak wybranie reklamy za 100 zł wcale nie oznacza, że będzie to mniej skuteczna opcja, niż ta za 200, 300 czy 1000 zł.
Zaletą Facebook Ads jest to, że możesz inwestować w reklamę niewielkie pieniądze, które pozwalają stworzyć dopasowaną reklamę do określonej grupy odbiorców. To z kolei zwiększa szanse na uzyskanie określonych celów: zwiększenie świadomości marki lub podniesienie sprzedaży.
Wymierne efekty
Facebook Ads to kampania reklamowa, której efekty łatwo zmierzysz za pomocą dostępnych danych. Co więcej, to, jak działają płatne reklamy, możesz śledzić w czasie rzeczywistym i w razie potrzeby na bieżąco korygować podjęte działania. Dzięki temu stworzysz jeszcze lepiej zoptymalizowaną kampanię. Koniec z przepalaniem budżetu na nieefektywne reklamy w sieci!
Ruch organiczny na stronie
Reklamy na Facebooku to nieocenione źródło ruchu organicznego na stronie czy blogu firmowym. Użytkownik choćby z ciekawości wejdzie sprawdzić, co oferujesz, a od tego już tylko krok do zamierzonego efektu! Zrób wszystko, by zapisał się do newslettera, przekonaj go, że masz to, czego potrzebuje i ciesz się nowym klientem.
Wsparcie e-mail marketingu
Kampanię na Facebooku możesz ustawić tak, aby przekierowywała ona użytkowników do formularza kontaktowego lub zapisu do newslettera. Jest to więc idealna metoda na pozyskanie adresów mailowych potencjalnych klientów. Zwiększ swoją bazę odbiorców i wykorzystaj skutecznie e-mail marketing w promowaniu swojej marki!
Wsparcie działań SEO
Czy reklamy na Facebooku mogą poprawić wyniki SEO? Owszem! Marketing prowadzony w mediach społecznościowych niejednokrotnie wpływa na pozycję strony w samej wyszukiwarce Google. Dzieje się tak, ponieważ algorytmy wyszukiwarki biorą pod uwagę także ruch pochodzący z portali społecznościowych — liczą się m.in. liczba polubień czy liczba kliknięć w adres strony.
Kampanie Facebook to opłacalna inwestycja promocyjna, która w krótkim czasie przynosi zamierzone efekty. Reklamy w tym medium dopasujesz też z łatwością do odpowiedniej grupy odbiorców, a dzięki finansowej elastyczności (to ty decydujesz, jaki budżet przeznaczyć na reklamę) i dokładnej optymalizacji działań, obniżysz ogólne koszty ponoszone na marketing.