Fotografia reklamowa jest obecnie jedną z najprężniej rozwijających się gałęzi fotografii. I nie jest tak bez powodu. Ogromna ilość sklepów internetowych, które pojawiają się jak „grzyby po deszczu” sprawia, że zapotrzebowanie na zdjęcia produktowe jest ogromne. Fotografie produktów można wykonać samemu lub zlecić ich wykonanie profesjonaliście. Co potrzeba do realizacji profesjonalnej sesji?
Jakie są zdjęcia produktowe?
Zdjęcia produktowe wyróżniają się przede wszystkim bardzo dobrą jakością. Oprócz odpowiedniego przygotowania przedmiotu, jak i otoczenia, niezbędne jest posiadanie profesjonalnego sprzętu, który umożliwi nam wykonywanie wysokiej jakości zdjęć. Tylko w taki sposób możliwe jest uzyskanie najlepszych efektów i przekonanie klientów do zakupu artykułów.
Wysoka jakość wykonywanych zdjęć to jedno. Kolejną rzeczą, o którą warto zadbać jest także ich kompletność. Nie wystarczy zatem jedno dobre zdjęcie. Powinno być ich co najmniej kilka. Dzięki temu klient nie będzie musiał domyślać się, jak dany produkt wygląda z drugiej strony.
Co jest potrzebne do zdjęć reklamowych?
Fotografia reklamowa nie jest prosta. Do wykonania zdjęć reklamowych niezbędny jest czas, wiedza, a także profesjonalny sprzęt. O ile, jeśli chodzi o wiedzę, to z jej zdobyciem nie powinniśmy mieć większych problemów – w internecie i poza nim mamy możliwość wzięcia udziału w różnych mniej lub bardziej profesjonalnych kursach fotografii produktowej – to w kwestii dobrej jakości sprzętu możemy napotkać małe problemy.
Profesjonalny sprzęt fotograficzny, który jest potrzebny do wykonywania dobrej jakości zdjęć nie jest bowiem tani. Do fotografii niezbędny będzie aparat, obiektyw, a także choćby podstawowe elementy składające się na studio fotograficzne.
Nie oszukujmy się, że wykonanie zdjęć zajmie nam chwilę. Nawet jeśli mamy sprzęt i wiemy, jak działać, to uchwycenie produktu w odpowiedni sposób może zająć sporo czasu. Dlatego czasem lepiej jest oddać tę sprawę w ręce profesjonalistów, którzy poświęcą się wykonywanemu zadaniu w 100%.
Jakie światło przy fotografii produktowej?
Podstawową rolę przy fotografii produktowej odgrywa światło. I dlatego to jemu powinniśmy poświęcić najwięcej uwagi. Największym naszym sprzymierzeńcem będzie naturalne światło. Dopiero w drugiej kolejności powinniśmy posiłkować się lampami.
Do fotografii produktowej najlepiej sprawdzi się światło białe, neutralne, które sprawi, że dany artykuł będzie prezentował się najbardziej naturalnie i będzie bardzo dobrze zauważalny. Bardzo dobrym sposobem na skupienie uwagi na fotografowanym obiekcie jest tzw. krzywa nieskończoności, która uzyskuje się poprzez zgięcie kawałka białej kartki za fotografowanym obiektem.
Dobrym pomysłem jest zainwestowanie w dyfuzor flesza, który rozproszy światło, a także statyw, dzięki czemu unikniemy poruszenia zdjęcia.
Nie zapominajmy także o odpowiednim przygotowaniu produktów. Jeśli mamy do czynienia z ubraniami należy je wyprasować, jeśli produktami, należy zadbać, aby nie znajdowały się na nich żadne odciski palców, czy innego typu zabrudzenia.