Biuro powinno być nie tylko miejscem sprzyjającym jak najefektywniejszej pracy. To w nim przyjmujesz swoich klientów i to jakie wrażenie na nich wywrze, przełoży się na postrzeganie Twojej marki. Jak doprowadzić do tego, żeby biuro było jej częścią, a nie tylko miejscem, w którym wykonujemy służbowe obowiązki?
Otwarty układ biura
Od tego, jak zaprezentujemy się przed klientem zależeć będzie reputacja naszej firmy. Kontakty z kontrahentami nie mogą się więc odbywać w mało przyjaznym miejscu. Dlatego nasze działania powinniśmy rozpocząć się od odpowiedniego układu biura. My polecamy układ otwarty. Na czym on polega? Krótko mówiąc, na ograniczeniu do minimum ścianek działowych i uwolnieniu dzięki temu przestrzeni. W ten sposób w naszym biurze może się uwolnić przyjemny, towarzyski szum. To wywoła wrażenie, że nasza firma jest miejscem przyjaznym, w którym komunikacja odbywa się bez żadnych przeszkód, w sposób naturalny. A stąd z kolei już blisko do wywołania pozytywnych wibracji u osób odwiedzających nasze biuro.
Dynamika czy klasyka, meble ciemne czy raczej jasne?
W kwestii doboru odpowiednich mebli do charakteru przedsiębiorstwa i branży w której działa, dobrze zastanowić się nad jedną rzeczą. Czy charakter Twojej firmy kojarzy się z dynamiką czy raczej z rozwiązaniami klasycznymi? Ważne są tutaj wykończenia, materiał czy nawet krawędzie. Zbyt ostre mogą nie pasować do branży ubezpieczeń. Nie lekceważ też własnych upodobań, bo istotnym jest również to, jak Ty będziesz się czuł w swoim miejscu pracy.
Nie zapominaj przy tym wszystkim o właściwym doborze kolorów. Bądź tutaj raczej ostrożny, nie ustawiając w firmowych pomieszczeniach mebli o skrajnie różnych odcieniach. Nie zestawiaj kolorów ciemnych z bardzo jasnymi. Ponadto, niech pasują one do kolorów zastosowanych w logotypie naszej firmy. Barw nie wybieraj przypadkowo, bo budzą one określone skojarzenia. Przykładowo niebieski wiąże się z inteligencją, zaufaniem i skutecznością.
Warto tutaj polegać na propozycjach znanych producentów mebli, którzy poza spójną (co nie znaczy, że jednolitą) kolorystyką oferują także biurka odznaczające się modułowością. Tego typu rozwiązania proponuje swoim klientom fabryka mebli biurowych wuteh.com.pl Dzięki modelom z różnymi wariantami łączeń wspomniany na początku otwarty układ biura jest łatwiejszy do zrealizowania.
Ekspozycja logo
Marka jest kojarzona, zresztą całkiem słusznie, z logo. Nie można jednak tych dwóch rzeczy ze sobą utożsamiać. Znak graficzny tylko reprezentuje Twoją firmę. Nie musi więc pojawiać się w każdym widocznym miejscu biura. Wystarczy w zupełności, gdy umiejscowimy logo firmy w newralgicznych punktach. Dobrą strategią jest też umieszczenie jego tam, gdzie budzić będzie ono miłe skojarzenia. Prostym tego przykładem mogą być firmowe kubki, kojarzące się z odetchnięciem od obowiązków przy łyku dobrej herbaty.
Wyróżnij się!
Rozpatrując działalność swojej firmy pod kątem jak najlepszego urządzenia biura, staraj się zwracać uwagę na detale, ale również na pewne oczywistości. Jeśli Twoja firma zajmuje się produkcją ekologicznych rzeczy, to wskazanym będzie umieszczenie w biurze roślin, które redukują hałas i dają odpocząć oczom. A to przekłada się pozytywnie zarówno na nastrój pracowników, jak i Twoich klientów. Rośliny jednak są obecnie już prawie wszędzie, dlatego kluczem do dobrej komunikacji z klientem jest wyróżnienie się. Nie wieszaj jednak infografik informujących o naszych sukcesach. Postaw raczej na zdjęcia pracowników lub obrazujące działania charytatywne, w które zaangażowała się Twoja firma. Odpowiednio podpisane wywrą lepsze wrażenie niż dyplomy, których wywieszanie może być odczytane jako przechwalanie się.
Oprócz zachowania spójności wnętrz firmowych z prowadzoną działalnością, kluczowym elementem jest to, czy Twoje przedsiębiorstwo zostanie zapamiętane. Musisz więc się wyróżnić, niekoniecznie pokazując swoje sukcesy. Gwarantujemy, że subtelne rozwiązania, umiejętnie wprowadzone, dadzą o wiele lepszy efekt. Kiedy firma będzie dobrze kojarzena, spójność, którą będziesz chciał uzyskać w biurze, stanie się bardziej widoczna.