Branża e-commerce stale rośnie w siłę. Oczywiście jej funkcjonowanie nie byłoby możliwe bez odpowiednich opakowań, które umożliwiają bezpieczną wysyłkę zamówionych produktów. Jakich konkretnie?
Ostatnie lata – w tym zwłaszcza wybuch epidemii COVID-19 wywołanej za sprawą koronawirusa SARS-CoV-2 i związana z tym, ciężka sytuacja epidemiologiczna – widocznie wpłynęły na dynamiczny wzrost notowań sektora e-commerce, przyczyniając się jednocześnie do ugruntowania jego pozycji na światowym rynku. Wspomniane stwierdzenie nie omija również polskiej branży e-handlu. Zgodnie z wynikami estymacji przeprowadzonej przez brytyjską sieć PwC, w 2022 roku sprzedaż za pośrednictwem globalnej sieci zyska wartość 105 mld złotych (brutto), by w roku 2026 roku wzrosnąć o 57 mld złotych osiągając tym samym wynik lepszy o 12% w stosunku do 2020 roku. Nic zatem dziwnego, że coraz większa ilość różnego typu firm zaczyna oferować swoje usługi za pośrednictwem internetu, zarazem przyczyniając się do wzrostu wartości produktów sprzedawanych online. Naturalnie tak dynamiczny rozwój branży e-handlu przyczynia się do powstawania zupełnie nowych rozwiązań logistycznych i technologicznych, powstających z myślą o maksymalnym usprawnieniu procesu zakupowego w internecie. Powyższe stwierdzenie dotyczy również opakowań na produkty dla branży e-commerce.
W trosce o ochronę środowiska naturalnego
Niebezpieczeństwo wynikające z postępujących zmian klimatycznych, przyczyniło się do kształtowania społecznej postawy o charakterze proekologicznym. Rosnąca świadomość zagrożenia sprawiła, że coraz większa ilość osób zwraca uwagę na rozwiązania naturalne, a tym samym ekologiczne. Zgodnie z wynikami badań przeprowadzonych przez IBM, 60% respondentów jest chętna na zmianę nawyków zakupowych, jeśli będą one bardziej neutralne dla środowiska, a aż 80% ankietowanych jest zdania, że zrównoważone zakupy mają duży wpływ dla zdrowia naszej planety. Oczywiście dotyczy to zarówno samych produktów, jak i opakowań i kartonów, w których są one dostarczane. W przypadku rozwiązań tworzonych z myślą o potrzebach branży e-commerce, wspomniane wymogi spełniają kartony wykrojnikowe.
Ekologiczne opakowania e-commerce
Pudełka tego rodzaju tworzone są w różnych rozmiarach, niemniej jednak wszystkie one posiadają gabaryty odpowiednie do paczkomatów. Kartony e-commerce umożliwiają wyjątkowo szybkie i sprawne zapakowanie produktu bez konieczności użycia kleju, taśmy klejącej czy też zszywacza. Warto dodać, że wybrane modele wyposażane są w specjalnie wbudowany pasek z klejem. Oczywiście kartonowe opakowania e-commerce są w pełni przyjazne dla środowiska naturalnego, co ma bezpośredni związek z faktem, iż są one tworzone przy wykorzystaniu makulatury. Warto przy tym zaznaczyć, że opisywany rodzaj pudełek z powodzeniem może być poddany ponownej przeróbce.
Pudełka personalizowane
Szczególnym typem kartonowych opakowań są tak zwane pudełka personalizowane. Co to takiego? pudełka personalizowane to po prostu opakowania, które zarówno swoim kształtem, jak i rozmiarem dopasowane są do jednego, konkretnego produktu. Takie rozwiązanie umożliwia zaoszczędzenie sporej ilości przestrzeni transportowej, a tym samym pozwala na zapakowanie większej ilości paczek. Finalnie przyczynia się to do zmniejszenia zużycia paliwa, zasobów naturalnych, a także ograniczenie emisji szkodliwych spalin do atmosfery.
Wszystkie, opisane w tekście typy opakowań kartonowych znajdziesz na stronach sklepu https://neopak.pl.