• O nas
  • Regulamin
  • Kontakt
wtorek, 13 stycznia 2026 18:09
slupca.pl
dodaj ogłoszenie drobne
  • Strona główna
  • Ogłoszenia drobne
    • Przeglądaj ogłoszenia
    • Dodaj ogłoszenie
  • Reklama
    • Tygodnik Kurier Słupecki
    • Portal slupca.pl
    • Logo do pobrania
Brak wyników
Pokaż wszystkie wyniki
  • Logowanie
  • Zarejestruj
  • Strona główna
  • Ogłoszenia drobne
    • Przeglądaj ogłoszenia
    • Dodaj ogłoszenie
  • Reklama
    • Tygodnik Kurier Słupecki
    • Portal slupca.pl
    • Logo do pobrania
Brak wyników
Pokaż wszystkie wyniki
slupca.pl
Brak wyników
Pokaż wszystkie wyniki
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Home Wokół nas

Będzie rewolucja w oświacie? Wójt zabiera głos

przez slupca.pl
2020-01-28
w Wokół nas
0 0
A A
104
Będzie rewolucja w oświacie? Wójt zabiera głos
9.3k
OBEJ.
Udostępnij na FacebookuUdostępnij na Twitterze

Wójt Grażyna Kazuś wydała oświadczenie dotyczące planowanej reorganizacji oświaty w gminie Słupca. Poniżej pełna treść.

Drodzy Mieszkańcy Gminy Słupca,

W związku z niepokojami, jakie powstają wokół planowanej reorganizacji szkolnictwa na terenie Gminy Słupca, z licznymi nieoficjalnymi i nieprecyzyjnymi doniesieniami o jego zmianach, zwracam się do Państwa z informacją o stanie finansów oraz planowanych przez Gminę Słupca działaniach.

Planowane wydatki naszej Gminy na inwestycje, są rok rocznie coraz bardziej ograniczane. Doszliśmy do momentu, w którym bez podjęcia odpowiedzialnych – trudnych czasem – ale potrzebnych decyzji, nie będziemy mogli poprawiać jakości funkcjonowania naszym mieszkańcom, a także potencjalnym inwestorom.

Aktualnie, część budżetu dotycząca oświaty to kwota ok 19 mln złotych, co stanowi w nim największy udział. Pozostałą część budżetu stanowią zadania, z których do największych należą: świadczenia socjalne i zasiłki (w tym 500 +), gospodarka odpadami itp. Na utrzymaniu Gminy znajduje się 7 szkół podstawowych i to nad ich reorganizacją podjęliśmy prace wraz z Radnymi Gminy Słupca. Konieczność zmian w systemie szkół stała się wymaganiem, którego realizacja pozwoli na zaplanowanie realnego budżetu Gminy Słupca na rok bieżący oraz lata kolejne.

Z kwoty opisanej powyżej, rządowa subwencja oświatowa, to tylko 45,63% (8,8 mln zł). Udział tej subwencji w całości budżetu dla oświaty rok do roku będzie malał, ze względu na zmniejszającą się liczbę dzieci w wieku szkolnym na terenie poszczególnych obwodów (już dzisiaj w naszych placówkach znajdują się klasy liczące nawet kilkoro dzieci). Oznacza to, że udział Gminy w finansowaniu szkolnictwa będzie z każdym rokiem coraz większy, a tym samym realnie ograniczy możliwość wydatkowania środków na inne zadania, takie jak budowa dróg, sieci wodociągowych i kanalizacyjnych.

Mimo kilkukrotnie większych potrzeb, na rok 2020 mogliśmy zaplanować wyłącznie 1,2 mln zł na zadania majątkowe. Z tego ponad połowę stanowi fundusz sołecki, o wydatkowaniu którego stanowią mieszkańcy. Te właśnie środki, pozwalają zmieniać naszą Gminę w sposób najbardziej widoczny, na przykład przez bezpośrednie inwestowanie w infrastrukturę. Przyznać tu należy, że przy około 40 milionach złotych wydatków w roku 2020, wielkość środków na zadania majątkowe jest boleśnie mała.

Taki stan budżetu zdeterminował mnie do podjęcia kroków, które nie pozwolą na zahamowanie rozwoju naszej Gminy. Wzorem samorządów sąsiednich, na terenie których zmiany w szkolnictwie przeprowadzano w latach ubiegłych, zainicjowałam podobne u nas. Najważniejsze założenia tych zmian opisuję poniżej.

Szanowni Państwo, projekt zmian w oświacie musi odbyć się z jak najmniejszą szkodą dla naszych uczniów, dla Waszych dzieci. Poziom nauczania w zreformowanych szkołach, stać musi się wyższy, zapewniając także bogaty wachlarz zajęć dodatkowych.

Z pewnością nie ulegnie też zmianie jakość transportu do szkół. Rozległy obszarowo charakter naszej gminy zdeterminował do budowy skutecznie działającej struktury dowozów naszych uczniów, praktycznie z najdalszego jej zakątka. I tego nadal będziemy się trzymać.

Niemniej ważni są nasi nauczyciele. Na terenie Gminy Słupca każda ze szkół potrafi się wyróżnić osiągnięciami w wielu różnych dziedzinach, co jest zasługą naszej kadry dydaktycznej. Dlatego potencjalne zmiany muszą zadbać także o naszych etatowych nauczycieli, ograniczając praktycznie do minimum rozwiązanie stosunków pracy.

Znając wagę istniejących placówek szkolnych, jako ośrodków kształcenia i kultury dla naszej społeczności, nie planuję ograniczenia do ich dostępu. Wręcz przeciwnie – ewentualne dodanie im nowych, atrakcyjnych funkcji.

Koncepcja, jaką zaproponowałam Radnym oraz Dyrektorom szkół, zakłada utworzenie nowych zespołów szkolno-przedszkolnych, ze szkołami macierzystymi (klasy 1-8) i ich filiami (klasy 1-3 oraz przedszkole). Nad podziałem tych funkcji między poszczególne placówki wciąż pracujemy, wsłuchując się w dochodzące ze strony nauczycieli, rodziców, uczniów i ogółu społeczeństwa głosy. Dla mnie determinującym wydaje się, aby placówki, w których znajda się dzieci najstarsze w nauczaniu podstawowym mogły korzystać z pełnowymiarowych boisk na salach sportowych, a maluchy z przedszkoli mogły być obsługiwane przez zaplecze gastronomiczne w już istniejących kuchniach. Jestem pewna, że takie kryterium podziału, stworzone wyłącznie w trosce o rozwój, bezpieczeństwo i higienę uczniów, a także generujące minimalne koszty tej reformy, jest najtrafniejsze.

Zapewniam Państwa, że planowane powyżej działania, konsultowane z Radnymi Gminy, zapewnią swobodę finansowania działań rozwojowych na naszym terenie, gdy w okresie podwyższenia kosztów funkcjonowania, planowanie i realizowanie budżetów domowych, firmowych a także samorządowych staje się coraz bardziej karkołomne.

Ufam także, że odpowiedzialność Radnych Gminy Słupca i ich mądrość przy podejmowaniu tak istotnych decyzji, nie pozwoli skupiać ich uwagi wyłącznie na własnych okręgach wyborczych, ale zgodnie z ich powołaniem, pokaże ich troskę o dobro całej naszej Małej Ojczyzny, w perspektywie odległych lat. Nie tylko obecnych kadencji.

Liczę więc na to, że wraz z Radnymi naszej Gminy uda nam się wypracować realny kompromis w obszarze zmian naszego szkolnictwa. Trwając przy obecnych rozwiązaniach, stajemy już dziś przed widmem wieloletniej stagnacji.

Drodzy mieszkańcy, zapewniam Was, że zmiany, które razem chcemy wprowadzić nie pogorszą jakości życia. Wręcz przeciwnie. Takie działanie to gwarancja długofalowej stabilizacji finansowej naszego samorządu i spokoju w jego działaniach w trosce o mieszkańców.

Liczę na Państwa zrozumienie, z poważaniem.

Wójt Gminy Słupca

Grażyna Kazuś

REKLAMA
REKLAMA

Zobacz także

Oferują wymianę grzejników. Prezes spółdzielni zabrał głos
Wokół nas

Oferują wymianę grzejników. Prezes spółdzielni zabrał głos

2026-01-13
316
Sylwia i Adam. Wszystkiego najlepszego!
Wokół nas

Sylwia i Adam. Wszystkiego najlepszego!

2026-01-12
1.5k

Oferują wymianę grzejników. Prezes spółdzielni zabrał głos

przez slupca.pl
2026-01-13
0
316
Oferują wymianę grzejników. Prezes spółdzielni zabrał głos

  Henryk Lewandowski, prezes Spółdzielni Mieszkaniowej w Słupcy przypomina zasady dotyczące wymiany grzejników w mieszkaniach. To reakcja na oferty, które...

Więcej...Details

Nowa energia, nowe cele, nowe emocje…

przez bazyl
2026-01-13
0
124
Nowa energia, nowe cele, nowe emocje…

W ostatnią sobotę zawodnicy z Akademii Lekkoatletycznej Tomasza Szymkowiaka rozpoczęli halowe zmagania podczas mitingu DZLA 2.Koleje Dolnośląskie” we Wrocławiu. -...

Więcej...Details

Sylwia i Adam. Wszystkiego najlepszego!

przez slupca.pl
2026-01-12
0
1.5k
Sylwia i Adam. Wszystkiego najlepszego!

27 grudnia w kościele pw. bł. Michała Kozala w Słupcy ślub wzięli Sylwia Rosińska i Adam Świątnicki. Gratulujemy i życzymy...

Więcej...Details

Comments 104

  1. Ramzes says:
    6 lat temu

    Ni cóż, odważna strategia ale w wykonaniu Pani Wójt będzie to katastrofa lokalna, kulturalna i środowiskowa.

    0
    0
    Odpowiedz
    • Mieszkaniec says:
      6 lat temu

      Po co puszczać dziecko do szkoły. Niech zacznie pracować już od najmłodszych lat. Nauczy się ile wszystko kosztuje i połowę kasy odda. Rewelacja. Do tego jeszcze 500 plus z gminy i rodzinne jeszcze może jakaś zapomaga żyć nie umierać.
      .

      0
      0
    • Bandera says:
      6 lat temu

      Rezolucja naprawy ekonomicznej bardzo ogólna bez nadziei na dobre rozeiazanie z dużą dozą rozpaczy i bezsilności. A może to dymisja włodarza i niskie kompetencje radnych. Wóz cisgniony w siedem stron się rozpada, Brak realnie skutecznych decyzji nie napawa optymizmem. Czy ta gmina tonie? Kapitan z załoga potrzebują szalup ratunkowych. Niezatapialny „Tytanic” tonie, nie oszukujmy się, działania ratunkowe podjęte zbyt późno. Patrzy na Was cała gmina i powiat a Wy w czarnej przestrzeni. Nawet na rozpacz zbyt późno. To histeryczne wołanie o pomoc nic nie pomoże. Cóż pora odejść z powodu utraty zdolności kierowania zasobami ludzkimi i ekonomicznymi.

      0
      0
    • ANKA says:
      6 lat temu

      Brak dzieci jest w Kowalewie i to jest cel, do którego już dziś są dowożone, by zapełnić szkołę w rodzinnej miejscowości Pani Wójt.
      Rozumiemy, że jest niż demograficzny lecz dotyka on wszystkie szkoły i święte Kowalewo.
      Pani Wójt z radą utopiła pieniądze gminy w swojej miejscowości . Wydaje się nam, że zdawała sobie sprawę , że Kowalewo było by szybko zamknięte z braku uczniów.
      Dziś mówi się, że tam są dobre warunki ale nie mówi się ,że tam dzieci brak i wyciąga ręce po nasze. Dbając o swoje dobro a nie o naszych dzieci. We wszystkich szkołach nie ma przepełnionych klas a więc czy potrzeba nam wielki moloch w Kowalewie? Dla naszych uczniów taniej będzie w mniejszej hali.
      Nie potrzeba nam wielkiej sali bo nasza jest wystarczająca. Moloch w Kowalewie potrzebuje naszych dzieci
      CO JEST WAŻNIEJSZE DOBRO NASZYCH DZIECI CZY BUDYNEK wybudowany w ,,szczerym polu”?
      Czas jest dla Wszystkich ważny, dla naszych dzieci najbardziej
      a komfort bezcenny dla nich. Dowozy wydłużą powrót ze szkoły i przyspieszą ranne wstawanie.
      Dlaczego przewozić dzieci dwoma przepełnionymi autobusami do Kowalewa jak można z Kowalewa jednym busikiem przewieść je ?
      Czy tu oszczędności można znaleźć? I co na to Pani Wójt?
      Pani Wójt nie podda się tak łatwo, Ona będzie walczyła o swoją miejscowość a Wy? Oddaliście Państwo swoje głosy na wójt a teraz macie podziękowanie a usłyszycie to nie ona podejmuje decyzje tylko RADNI…..

      0
      0
  2. Marek says:
    6 lat temu

    Jak wszystko zresztą co robi

    0
    0
    Odpowiedz
    • Xxx says:
      6 lat temu

      Bez przesady. To lepiej nic nie robić? Juź dawno powinno się zreformować oświatę w tej gmninie. Choćby tak jak to zrobili w Strzałkowie wiele lat temu. W gm. Słupca budźet jest zźerany przez oświatę, a taka siatka szkół, gdzie czasem w klasie jest ośmioro dzieci, jest totalnym nieporozumieniem.

      0
      0
    • Maria says:
      6 lat temu

      Pani Wójt, a kto doprowadził do takiej sytuacji. Tylko Pani!!!. Pani powinna podać się do dymisji.

      0
      0
    • Rodzic says:
      6 lat temu

      Ja różnież jestem wysoce zaniepokojony sytuacją w gminie skoro chce się zamykać szkoły bo gminy nie stać na jej utrzymanie czy też nauczycieli może warto by zacząć od siebie. Moim zdaniem skoro wybraliśmy na wójta panią Kazuś to jej obowiązkiem jest znaleźć pieniądze na utrzymanie szkół dróg itd. Skoro tych pieniędzy nie ma to jest pytanie gdzie one są??? Co się dzieje z finansami gminy być może Pani wójt już się wypaliła i nie potrafi zadbać o mieszkańców w należyty sposób. Bo z tego co widać w gminie powstają zakłady firmy ludzie budują nowe domy więc powinno do gminy wpływać więcej podatków i automatycznie gmina powinna mieć pieniądze. Myślę że pani wójt powinna przejść na emeryturę i dac rządzić komuś kto potrafi to robić potrzebujemy dobrego gospodarza

      0
      0
  3. Mieszkanka says:
    6 lat temu

    Już czas na zmianę wójta ale cóż ludzie chcieli taką Panią wójt. Więc mają. Nie było na nią. Głosować. !!!!!!!

    0
    0
    Odpowiedz
    • Anonimmm says:
      6 lat temu

      Tylko czy jest ktoś w naszej gminie kto mógłby ją zastąpić?

      0
      0
  4. Joanna says:
    6 lat temu

    Od ustalania zmian są radni Wójt wykonuje ich uchwały. Zatem katastrofa będzie ale dzięki braku decyzyjności poprzedniej rady. Ratowali na siłę szkoły po gimnazjach a teraz jest przez to problem. Radnym się nie bywa – trzeba brać odpowiedzialność za swoje decyzje.

    1
    0
    Odpowiedz
  5. Michał says:
    6 lat temu

    Nic się nie zmieni dopóki wójt się nie zmieni :/

    0
    0
    Odpowiedz
  6. Anonim says:
    6 lat temu

    Może pora na emeryturę DROGA PANI WÓJT?

    0
    0
    Odpowiedz
  7. On says:
    6 lat temu

    Powiem tak…. szkoły ok jest ich za dużo trzeba podjąć jakieś kroki ale po co powstała taka hala sportowa w kowalewie gdzie do jednej klasy uczęszcza kilku uczniów. Podobno nie ma z czego tej hali opłacać więc teraz trzeba oszczędności znaleźć. Porażka ta władza i decyzje…. w urzędzie znajdzie się kilka miejsc do śpijania kawy więc tam szukać zwolnień i oszczędności od tego bym zaczął

    0
    0
    Odpowiedz
    • Grzegorz says:
      6 lat temu

      Połączyć gminę z miastem i oszczędności same się znajdą…

      0
      0
    • Znajoma says:
      6 lat temu

      Za dużo ludzi pracuje w gminach ,ciotki,kuzynki,żony radnych same znajomości to samo w szkołach,wójtowie niektórych gmin się zapominają.

      0
      0
  8. RODZIC says:
    6 lat temu

    Hala sportowa nie powinna być w żaden sposób karta przetargową inne szkoły jej nie mają a jednak osiągają sukcesy sportowe. Dlaczego placówka mająca około 100 dzieci ma być filia szkoły w której jest dzieci około 60 obecnie do szkoły w Kotuni dzieci z jej okręgu mają 5km a do Kowalewa nie które będą miały nawet po 16km nie mamy gorszego zaplecza jeśli chodzi o kadrę sprzęt klasy od Kowalewa ale co najważniejsze mamy dzieci które chcą tu chodzić do szkoły i które nie chcą w połowie swojej edukacji być narażone na stres związany ze zmianą otoczenia i nauczycieli może zrobić odwrotnie zostawić Kotunie w spokoju a z Kowalewa zrobić filie

    0
    0
    Odpowiedz
  9. putin says:
    6 lat temu

    To jest ta dobra zmiana.

    0
    0
    Odpowiedz
  10. Anonim says:
    6 lat temu

    Święte slowa

    0
    0
    Odpowiedz
  11. Ludzka Istota. says:
    6 lat temu

    Tak wszystko pięknie ładnie w postanowieniu ale z dziećmi się nie liczą. Dzieci dojeżdżające obecnie co nie które dojeżdżają do szkoły 6 km po decyzji sugerującej się tylko halami sportowymi dzieci będą dojeżdżać 16 km. To o której będą musiały wstać. A powroty też będą późne a gdzie lekcje, nauka, a czas dla dziecka.? Bo o spotkaniu z rówieśnikami już nie wspomnę. Teraz jest problem a później. ( A te filie to i tak nie zaoszczędza bo musi być palone w piecu, opiekunowie itd… No i więcej autobusów… Co wiąże się z kosztami. No właśnie.) Otwórzcie oczy i serca jeżeli je jeszcze macie.!!!!

    0
    0
    Odpowiedz
  12. Jan says:
    6 lat temu

    Juz wielki czas ta reforme przeprowadzic conajmniej 5 lat za późno.Nauczanie dzieci jest najważniejszym celem gminy ale niejednym tworzenie klas dla kilku dzieci jest absurdem .Ta gmina jak i miasto zostanie za chwilę emeryckim skansenem bo młodzież z takim wysiłkiem wykształcona tutaj zasili bogatsze samorzady nie wracając juz tu.Dlatego uwazam ze reforme czas zaczac i to nawas panie i panowie radni spoczywa odpowiedzialnosc za gmine.

    0
    0
    Odpowiedz
    • Jan says:
      6 lat temu

      To trzeba pozyskać inwestorów żeby dzieci tu zostały , a nie szkoły zamykać ! To jest absurd !!! Dzieci maja dojeżdżać po 20 km ? Nie mieszkamy w mieście .

      0
      0
    • Matka says:
      6 lat temu

      O szkołach które powinny być zamknięte czy przekształcone powinno myśleć się w kryteriach edukacji dzieci gdzie lepszy poziom, kadra a nie czy jest sala czy jej nie ma to ma służyć dobru dzieci a nie przydupasom pani wójt. Szkoła ma być dla dzieci a nie dla pani wójt

      0
      0
  13. Anonim says:
    6 lat temu

    Najlepiej wszystkie szkoły pozamykać ! Tak jak w Slupcy !!Szkol nie ma , a i tak budżet przeżycia !Nie wierze w zapewnienia , ze pieniądze na inwestycje się znajda po zamknięciu szkół .W Slupcy do dziś się nie znalazły .Urzednikow za to przybyło .

    0
    0
    Odpowiedz
  14. Janek says:
    6 lat temu

    Może pani wójt zrozumie , ze szkoły utrzymywane są za pieniądze podatników !Nie chcemy tylu urzędników !! Chcemy żeby nasze dzieci miały szkoły w pobliżu !!!!

    0
    0
    Odpowiedz
  15. driver says:
    6 lat temu

    Burmistrz Miasta Słupca powinien otworzyć byłe gimnazjum dla dzieci z ościennych miejscowości,problemy szkół w gminie sam by się rozwiązał.

    0
    0
    Odpowiedz
  16. Mieszkaniec says:
    6 lat temu

    Anonim, jakie szkoły Słupca zamknęła? Gimnazjum wygasło samo a w samej trójce jest więcej dzieciaków niż w całej gminie. Dzięki twojemu prezesowi Jarkowi samorządy są w czarnej d… e. Jak nie znasz realiów to się nie odzywaj. Fakt i racja urzędników połowa za dużo.

    0
    0
    Odpowiedz
    • Kazik says:
      6 lat temu

      Może czas na zmiany tych znajomych i familli

      0
      0
  17. Jacek says:
    6 lat temu

    Wybudowano hale w Kowalewie gdzie jest kilkanaście dzieci na krzyż. Na ale oczywiście wnuki pani wójt muszą chodzić do szkoły pod domem.

    0
    0
    Odpowiedz
    • Grzegorz says:
      6 lat temu

      Wnuki pani wójt najważniejsze…

      0
      0
    • Romek says:
      6 lat temu

      Nie wiem gdzie wnuki do szkoły chodzą ale do przedszkola chodziły do Slupcy. Ciekawe dlaczego.

      0
      0
    • Aga says:
      6 lat temu

      Pani wójt czas na Panią najwyższy czas odejść!!! Myślę że to wielki wstyd mieć kogoś takiego za gospodarza Gminy Wstyd wstyd wstyd kompromitacja sięgnęła dna !!! Pani musi odejść ludzie się tego domagają żałuję że oddałam głos

      0
      0
    • Yntelygentna durnota! says:
      6 lat temu

      Durni ludzie!!!
      Obudziliście się???
      Jak zwykle z ręką w nocniku mądrzy po szkodzie.
      Mówie to do wyborców

      0
      0
    • Joda says:
      6 lat temu

      Jak zapadła decyzja o budowie sali to sxkoła w kowalewie była jeszcze gimnazjum, jednym z dwóch w gminie i zarazem jedną z największych placówek w gminie.

      0
      0
  18. Anonim says:
    6 lat temu

    Gmina promuje Szkole w Kowalewie to widać na stronie internetowej Gminy Dzień Babci i Dziadka , bal karnawałowy w Kowalewie tak jakby inne szkoły takich uroczystości nie zorganizowały. Głównym kryterium pozostawienia szkół powinna być ilość dzieci uczęszczających do szkoły bo to one są najważniejsze szkoły są dla nich.

    0
    0
    Odpowiedz
  19. driver says:
    6 lat temu

    Panie L. to było naturalne że szkoła w Wierzbocicach została zamknięta,ale nie uważam zamykanie szkoły w Kotuni gdzie więcej dzieci uczęszcza niż w Kowalewie, a teraz jeśli Radni zamkną szkołę w Kotuni,Pana dzieci jeszcze dalej będą dowożone czy to ma sens Generowanie kosztów na transporcie zbiorowym.

    0
    0
    Odpowiedz
    • RODZIC says:
      6 lat temu

      Wszyscy dobrze wiemy że takie rozwiązania nie przyniosą oszczędności Pani wójt nie może zamknąć szkół obrazu zrobi to małymi krokami w tym roku filia a w przyszłym nie trzeba będzie pytać radnych i filie się zamknie. Odnośnie hali nie wiem czemu ma służyć tam się nic nie dzieje raz w roku przegląd kolęd porażka. Teraz są ferie zamiast zorganizować tam zajęcia sportowe dla dzieci to hala stoi pusta .

      0
      0
  20. Anonim says:
    6 lat temu

    Do mieszkaniec :gimnazjum wygasło , a dzieci w trójce i jedynce przybyło !! To co dzieje się w słupeckich szkołach to koszmar dla dzieci !Mieszkaniec dla Twojej wiadomości nie mam nic wspólnego z prezesem Jarkiem !!

    0
    0
    Odpowiedz
  21. Jacek says:
    6 lat temu

    Ludzie , idziemy wszyscy na Sesje w czwartek !!Nie pozwólmy zamykać szkół !! Patrzcie radnym na ręce !!

    0
    0
    Odpowiedz
  22. Zibi says:
    6 lat temu

    jak to jest proszę powiedzie,że na utrzymanie szkół nie ma pieniędzy a na bezsensowny remont budynku gminy są bez problemu. Co jest dla nas ważniejsze urząd gminy i udający pracę urzedasy czy szkoła i nasze dzieci.

    0
    0
    Odpowiedz
    • Wiktorek says:
      6 lat temu

      Kolego jaki bezsensowny???? budynek gminy wygląda jak obraz nedzy i rozpaczy sypie sie!! a ty z takimi bezpodstawnymi tekstami wyjeżdsz!!! Budynek urzedu to wizytówka widziałeś jak wyglądają urzedy np w Strzałkowie lub Golinie.
      Urzędasów jest tylu bo gmina ma coraz to wiecej obowiazków które zrzuca na nią przewieblny rzad Mateuszka!!! Człowieku zastanów sie co piszesz choć raz.

      0
      0
    • Jan says:
      6 lat temu

      Dlaczego bezsensowny Pan Pyta ?? Chętnie odpowiem. Ponieważ bezsensowne, nawet społecznie szkodliwe jest istnienie Gminy Słupca. Zamiast bronic swojej enklawy bezradności i marnotrawstwa natychmiast połączcie Gminę z Miastem i wiele Problemów zniknie samo. Dziś administracja gminy pochłania kilka milionów rocznie i zaczyna brakować nawet na dzieci w szkołach. A pani wójt niech przestanie majaczyć o rozwoju Gminy bo ten nigdy nie miała miejsca.

      0
      0
  23. Obserwator says:
    6 lat temu

    2 -szkoły kadencje temu następne 2 szkoły – dwie kadencje temu zamknąć trzeba było i Gmina by funkcjonowała a nie na szkołach kampanie wyborczą prowadzić. Trzeba było połączyć z miastem Słupca jak w Zagorowie Gmina wiejsko-miejska i by dziś problemu nie było no ale stołka tez nie byłoby, ale byłyby inwestycje a nie kopanie dołków pod sobą . Ludzie wreszcie się otrząsnęli ale to o 8 lat za późno a bynajmniej o 4 lata. Być może komisarz pokarze jak się rządzi a on po plecach nie klepie i bajek nie opowiada a wy ludzie co lubiliscie to słuchać łapać się za kieszeń bo trzeba wójta utrzymać do końca kadencji a o inwestycjach na ładnych parę lat zapomnieć.

    0
    0
    Odpowiedz
    • Rodzic says:
      6 lat temu

      Ja różnież jestem wysoce zaniepokojony sytuacją w gminie skoro chce się zamykać szkoły bo gminy nie stać na jej utrzymanie czy też nauczycieli może warto by zacząć od siebie. Moim zdaniem skoro wybraliśmy na wójta panią Kazuś to jej obowiązkiem jest znaleźć pieniądze na utrzymanie szkół dróg itd. Skoro tych pieniędzy nie ma to jest pytanie gdzie one są??? Co się dzieje z finansami gminy być może Pani wójt już się wypaliła i nie potrafi zadbać o mieszkańców w należyty sposób. Bo z tego co widać w gminie powstają zakłady firmy ludzie budują nowe domy więc powinno do gminy wpływać więcej podatków i automatycznie gmina powinna mieć pieniądze. Myślę że pani wójt powinna przejść na emeryturę i dac rządzić komuś kto potrafi to robić potrzebujemy dobrego gospodarza

      0
      0
  24. Xxxxxxx says:
    6 lat temu

    Lepiej w Urzędzie Gminy zrobić selekcję bo połowa siedzi i nic nie robi !

    0
    0
    Odpowiedz
    • Mieszkanka says:
      6 lat temu

      Co prawda to prawda A jeszcze jak się idzie. To siedzi taka jedna z druga. I wielkie ale jak mają w czymś. Pomóc masakra. Jest tam. Wielka. Rodzinka pl

      0
      0
  25. Niepubliczna says:
    6 lat temu

    Rozumiem to doskonałe. Znajdźcie kogoś bystrego i zróbcie szkołę niepubliczną. Strach ma wielkie oczy. Przyjedźcie do gm Orchowo zobaczcie jak wspaniale prosperują niepubliczne szkoły w Bielsku, Różannie czy Słowikowie zajrzyjcie jak to działa od „kuchni” nie ma się czego bać a wasze dzieci będą mieć swoją szkołę

    0
    0
    Odpowiedz
  26. Były uczeń says:
    6 lat temu

    Stres związany z czym ? Boże trzymajcie mnie …

    0
    0
    Odpowiedz
  27. Haha hihi says:
    6 lat temu

    Jak dzieciak pójdzie za kilka lat na studia czy do pracy to wtedy dopiero dozna szoku skoro zmiana szkoły to dla niego narażenie na stres xd bili go tam czy coś ? Czy „bul” związany z jazdą autobusem do szkoły takie piętno mogły wywrzeć?

    0
    0
    Odpowiedz
    • Git says:
      6 lat temu

      Jest ogromna różnica jeśli w jednej szkole dziecko jest traktowane jako beznadziejne a w drugiej ma osiągnięcia choć poziom wyższy!

      0
      0
  28. Jarek says:
    6 lat temu

    Wójt do wymiany i to od razu

    0
    0
    Odpowiedz
    • RODZIC says:
      6 lat temu

      Szkoła w Wierzbocicach wygasła naturalnie została tam 7dzieci więc nie było podstaw żeby realnie o nią walczyć a Kotunia ma dzieci około 90 plus 41 w przedszkolu nic dziwnego że rodzice walczą z o połowę mniejszym Kowalewem jakby nie było dzieci rozumiem trzeba zamknąć ale tu są dzieci jakby ktoś nie chciał to zamiast do Kotuni mógł zapisac dziecko do Kowalewa czy Słupcy.

      0
      0
  29. Agent says:
    6 lat temu

    CBA na to wszystko wejdzie i ujawni interesy naszej grazynki to beda jaja jak Tvn przyjedzie… Bylo sie wychylac ze szkolami?

    0
    0
    Odpowiedz
    • Mieszkańcy gminy says:
      6 lat temu

      Popieramy w pełni ten pomysł, trzeba ruszyć ogólnopolskie media i równolegle służby CBA, wystarczy po niemal 20 latach uprawiania własnego folwarku w urzędzie gminy , przyszedł czas na składanie wyjaśnień. Droga w Cieninie Zabornym woła o pomstę do nieba, za to tolerowanie naruszania obowiązków podatkowych oraz wypłacane całymi latami zasiłki dla ludzi , którzy nie wykazują żadnej woli do pracy jest po prostu zsciankowa polityka Wójta tak jak i całe jej otoczenie.

      0
      0
  30. RODZICC says:
    6 lat temu

    Szkoła w Wierzbocicach wygasła naturalnie została tam 7dzieci więc nie było podstaw żeby realnie o nią walczyć a Kotunia ma dzieci około 90 plus 41 w przedszkolu nic dziwnego że rodzice walczą z o połowę mniejszym Kowalewem jakby nie było dzieci rozumiem trzeba zamknąć ale tu są dzieci jakby ktoś nie chciał to zamiast do Kotuni mógł zapisac dziecko do Kowalewa czy Słupcy.

    0
    0
    Odpowiedz
    • Joanna Przybylska says:
      6 lat temu

      Jeśli chodzi o szkołę w Wierzbocicach to tylko 2 radnych było przeciwko likwidacji. O szkołę walczyli radni z Cienina i Kotuni.

      0
      0
    • Anonim says:
      6 lat temu

      Oczywiście tak samo w Młodojewie prawie 100 dzieci plus przedszkole ok40 ale najważniejsza sala w Koszutach. Może czas na Wójta z okolic Młodojewa i następną Halę sportową…..

      0
      0
  31. Dumny Kowalewianin says:
    6 lat temu

    Ludzie uczepiliście się tej hali w Kowalewie a gdzie miała powstać? W Kotuni? przecież tam nawet boiska z prawdziwego zdarzenia nie ma a gdzie tu miejsce na hale. Hala powstała w Kowalewie bo było tam gimnazjum do którego uczęszczły dzieci z połowy gminy-również z Kotuni, Gółkowa. A w Drążnej nie ma miejsca. Skad Gmina mogła wiedzieć że Jaruś zrobi reforme oświaty i zamknie gimnazjum. Hala jest czynna codziennie od 16-22 i ma pełne obłożenie , nie ma wolnych bloków do wykorzystania. Hali nie buduje sie po to by przynosiła zysk. Istota obiektów typu hala sportowa, pływalnia, dom kultury jest to żeby służyły społeczeństwu. Tą role hala w 100% spełnia przecież korzystają z niej nie tylko dzieci ale i dorosli z całej gminy oraz miescowości z poza jej obszaru-nikt do tego sie nie przyznaje… A czy hala w Kosztuch na siebie zarabia? Dlaczego czepiacie sie Kowalewa? Hale w Koszutach i Kowalewie istnieją i nikt tego nie zmieni a obie spełnija swoją role służą ludzim. Zapytajcie dzieci starsze z Kotuni gdzie chciałyby chodzić, nie pytajcie rodziców bo oni edukacje mają już za sobą.

    0
    0
    Odpowiedz
    • Mieszkaniec gminy says:
      6 lat temu

      Nauczycieli zwalniać chcą!!! zrobić przesiew w samym urzędzie, administracja w ostatnim czasie rozrosla się tam strasznie, co chwila nowe twarze… może tam szukać oszczednosci

      0
      0
    • RODZIC says:
      6 lat temu

      Czyli zbudowano hale mimo zadłużenia gminy ktora i tak ma nie przynosić zysku ciekawy pomysl…

      0
      0
    • Totalna Masakra says:
      6 lat temu

      Oczywiscie, ze obiekty sportowe powinny słuzyc społeczenstwu. Tylko samochod przestal mi sluzyc po tych dziurach w gminnych drogach zeby tam dojechac… a mam do tej sali jedyne 18 km…

      0
      0
    • Totalna Masakra says:
      6 lat temu

      Jak Cie widza tak Cie pisza… prosze spojrzec na budynek naszego Urzedu Gminy i na stan jej finansów. Jedno do drugiego pasuje.
      'Nasza Mała Ojczyzna”- lepiej niech Pani nie uzywa tego zdania dlatego ze nic madrego Pani dla niej nie zrobila.
      Inwestycje na terenie gminy- zal komentowac- Najbardziej ruchliwa autostrada i linia kolejowa w Polsce przecina gmine przez srodek, miasto powiatowe przylegle do niej- 'ale przeciez my nie mamy warunkow dla inwestorow np takich jak Zagorow’- smiech na sali, myslalem ze padne jak to uslyszalem, jeszcze mnie i moja rodzine by miala na sumieniu… poza gmina oczywiscie
      No i na koniec mam pytanie- to jakie te oszczednosci ma przyniesc ta reforma? Bo napisala Pani ze szkoly nie likwidujemy tylko kilka zmieni nazwe na 'fillia’, nauczyciele zostaja, bedzie wiecej wozenia dzieci autobusami i zajec dodatkowych… Gratuluje pomyslu, napewo sie uda, tak np jak sala w Kowalewie… z calym szacunkiem dla mieszkancow.
      A i prosze nie zrzucac odpowiedzialnosci na radnych bo to nie ich pomysl tylko Pani i tego Pani doradcy z kompetencjami ktore nawet nie nadaja sie do recyklingu! Ale to juz osobny temat…

      0
      0
    • zniesmaczony says:
      6 lat temu

      hmmm….ciekawe skąd informacja, że w Drążnej na salę brak miejsca. No oczywiście na taaaaką salę brak, ale wystarczyło w odpowiednim czasie pomyśleć i zbudować dwie niewielkie – takie na potrzeby szkoły, jedną w Kowalewie, drugą w Drążnej. Może nie musieliby teraz rządzący tak bardzo walczyć o pieniądze na jej utrzymanie.

      0
      0
  32. ania says:
    6 lat temu

    Ja się grzecznie pytam kiedy ukaże się transmisja z dzisiejszych obrad na stronie U.G. Przecieki z mediów mnie nie zadowalają….czekam na opublikowanie -transmisje mialy byc na żywo,pewnie sa nie wygodne i udostępnią za pół roku.https://esesja.tv/transmisje_z_obrad/981/rada-gminy-slupca.htm

    0
    0
    Odpowiedz
  33. Słupca says:
    6 lat temu

    Ogromny deficyt budżetowy gminy jak zwykle mają w przekonaniu władz nadrobić zwykli podatnicy, którzy w większości z tymże deficytem nie mają nic wspólnego. Całe szczęście, ze nieco czasy i świadomość obywateli się zmienia i już nikt nie przyjmuje kilku milionów deficytu za normalne z urzędu. Zrobimy wszystko, by rozliczyć skrupulatnie Wójta i pracowników, którymi się otoczyla, niestety w większości to niekompetentni ludzie , którzy całymi latami pracowali pośrednio ma finansową kondycję gminy w sposób co najmniej z działaniem na jego szkodę. Całymi latami nie windykowano podatkow, pompuje się również zasiłki dla ludzi, którzy naprawdę doskonale sobie radzą, to tylko wierzchołek góry lodowej, ale zrobimy wszystko, by tę górę roztopić i skrupulatnie rozliczyć.

    0
    0
    Odpowiedz
  34. Anka says:
    6 lat temu

    Wójt do natychmiastowego odwołania i gruntowna wymiana kadry , poziom obsługi petenta przez Panią R. z gospodarki komunalnej przypomina czasy odległego PRL….żenada i wstyd

    0
    0
    Odpowiedz
  35. Anonim says:
    6 lat temu

    Za katechetki ksiądz niech sam zapłaci . Oszczędność będzie .

    0
    0
    Odpowiedz
  36. Ryszard says:
    6 lat temu

    Przykro słyszeć o cięciach budżetowych w postaci likwidacji placówek oświatowych, a może by tak ciąć wynagrodzenia w urzędzie gminy? Myślę, że jak najbardziej to temat dla mediów i to ogólnopolskich, w końcu to czwarta władza w tym kraju.

    0
    0
    Odpowiedz
  37. ktoś inny says:
    6 lat temu

    Wodociągi i kanalizacja?:) super:)

    0
    0
    Odpowiedz
  38. Zbulwersowany says:
    6 lat temu

    Rowniez jestem przeciwnikiem likwidacji szkoły w kotuni, tylko po to ze by utrzymać Kowalewo, które generuje największe koszty utrzymania w porównaniu z innymi szkołami. Skoro ma być rewolucja i nie wtrąca pracy nauczyciele to skąd oszczednisci będą? Poza tym nie prawda jest, że Hala nie mogła powstać w Kotunii gdyż teren jest tak duży za szkoła, ze taka halę by zmieścił, ale budowano tam skad cała kadra gminy pochodzi. Poza tym urzędników jest za dużo. Konkursy są ogłaszane na stronach na np stanowisko do zamowien publicznych. Pytamy po co skoro nie ma pieniędzy na żadne inwestycje. Wystarczy przejrzeć zakresy czynności bo zatrudnia się nowych A inni nie mają co robić A to automatycznie generuje wydatki. Może zajrzeć np do ewidencji udnosci gdzie jest tyle osób… Może tam dołożyć A nie zatrudniać kolejne osoby.

    0
    0
    Odpowiedz
  39. michu says:
    6 lat temu

    Pytanie gdzie są pieniądze z podatków z firm działających na terenie gminy. Trochę ich jest z szanownym halermanem na czele. Zapewne większości podatki są umorzone przez sz. p. wójt

    0
    0
    Odpowiedz
    • Krzyś says:
      6 lat temu

      Jakie podatki przecież wszyscy wiedzą że córeczka tam pracuje z czegoś pensja musi być A stanowiska też za darmo nie dostała to są ludzie bez honoru liczy się tylko władza i pieniądze zero szacunku dla ludzi dzięki którym tam jest A pytanie jakie korzyści miała Pani Wójt w tym wszystkim??oprócz pracy dla córki

      0
      0
    • Xxy says:
      6 lat temu

      Dostać się do pracy do tej firmy bez znajomości to też nieosiągalne. Zresztą kto by chciał pracować w tym obozie. Tam liczą się tylko elity nie szary pracownik.

      0
      0
    • ula says:
      6 lat temu

      Helerman ma pewnie z 4 ha gruntu, po 25 zł stawka podatku za m2 na rok za działlnoś gosp, raachunek jest prosty – gmina powinna miec 1 milion z podatku z tej niemieckiej firmy.

      0
      0
    • Barbara K. says:
      6 lat temu

      Pani Wójt kompletnie nie dba o sciagalnosc podatkow, szuka pieniądzy tam, gdzie akurat są potrzebne, a toleruje samowolke podatkowa dla wybrańców.

      0
      0
  40. Git says:
    6 lat temu

    A jakie zaplecze gastronomiczne mają szkoły? Bo o ile mi wiadomo przyjeżdża catering a dzieci w nie których szkołach jadają na szkolnych korytarzach? Druga sprawa sale gimnastyczne i boiska to po to gmina zainwestowała w boisko w szkole Drążnej 300tysiecy aby teraz je poprostu zamknąć? Co ze szkołami które mają grzyb? Dlaczego na swoje widzimisię mają być szkoły z wadami a te z dobrymi warunkami zamknięte skoro nie stać Pani Wójt na remonty ? Ponadto reforma oświaty wyniesie 2miliony więc proszę wyjaśnić jakim cudem znajdzie Pani następne brakujące dwa miliony? Dla mnie te wypowiedzi to jak masło maślane. Dotacji załatwić gmina nie potrafi ale szukac oszczędności tam gdzie nie powinna to jak widać żaden problem!

    0
    0
    Odpowiedz
  41. xyz says:
    6 lat temu

    Czytam opinie chętnych na połączenie gminy z miastem. Zwolennicy takiej koncepcji myślą, że miasto utrzyma wszystkie szkoły, i będzie inwestować w tereny wiejskie. Według mnie chodzi tylko o dostęp do terenów inwestycyjnych, a na decyzję o zamknięciu szkół, które obciążają budżet , podjęliby w ciągu jednego przedpołudnia. Ponadto salę gimnastyczną w Kowalewie budowano gdy funkcjonowało gimnazjum i nikt rozsądny wtedy tej decyzji nie kwestionował. Pozdrawiam

    0
    0
    Odpowiedz
    • Tadeusz says:
      6 lat temu

      TVN, Uwaga będą powiadomieni. Oni chętnie przyjadą i zobaczymy kto się będzie tłumaczył. Niektórzy znają machlojki Pani Wójt, może nadeszła pora aby dowiedzieli się wszyscy.

      0
      0
    • Jan says:
      6 lat temu

      Ty xyz nic nie pojmujesz lub pracujesz urzędzie gminy i korzystasz na rozdziale. połączenie gmin ma tak dużo plusów że trzeba być kompletnym ignorantem żeby ich nie widzieć. Same choćby oszczędności na administracji to jest kilka milionów rocznie, poza tym gmina wiejska nie ma żadnych terenów inwestycyjnych wszystkie są własnością osób prywatnych. Połączenie to dla was ratunek a dla innych możliwości rozwoju regionu.

      0
      0
  42. Janek says:
    6 lat temu

    Wydawałby się , ze płacimy podatki właśnie na szkoły , służbę zdrowia , drogi … a nie mamy nic !! Dzieci wiejskie musza mieć szkole w pobliżu !! Stać nas na utrzymywanie urzędników , to na szkoły tym bardziej stać powinno .

    0
    0
    Odpowiedz
  43. Anonim says:
    6 lat temu

    Po połączeniu Miasta z Gmina od razu zamkną szkoły ! Sprywatyzują przedszkola ( chcieli tak zrobić niedawno w Slupcy ) . Za śmieci będziemy płacić od zużycia wody . O podatkach wysokich już nie wspominam … za to wszyscy będziemy biegać i uśmiechać się .

    0
    0
    Odpowiedz
  44. JPG says:
    6 lat temu

    Dajcie to do tvn i spokuj zwolnić bandę z gminy i tyle szkoły wieczny bałagan bo decyzji nikt eskiej nie potrafi po drugie ciągną niby światłowody a gmina ni nie wie parodia. Toczą się inwestycje na terenie gminy a oni nie wiedzą banda nie kopetetnych ludi, ciekawe czy domowymi budżetami tak żądzą parodia i tyle.

    0
    0
    Odpowiedz
  45. Podatnik says:
    6 lat temu

    Zbyt dużo urzędników, mnożą się w gminie jak grzyby po deszczu, gdzie się nie wejdzie nowe twarze, może ktoś w końcu zrobi z tym porządek. Tam może szukać oszczednosci, ich pensje idą z naszych podatkow

    0
    0
    Odpowiedz
  46. Wdzięczny 10 radnym says:
    6 lat temu

    Na nic nie ma pieniędzy. Ludzie! Popatrzcie na sąsiednie gminy. Wiecznie cos się dzieje a w tym grajdole? Najważniejsze święte Kowalewo i koszty reszta to dno. Tylko pytanie gdzie władza miała mózg kiedy stawiała hale w kowalewie? Przecież wiedzieli o prognozach więc po co? Po to by była świątynia pani Wójt. A w Kowalewskiej szkole nie słychać krzyku dzieci tylko pusty dzwonek na przerwę. No ale co? Zabierzemy dzieci z kotunii i będzie ekstra, przecież sala w kowalewie musi działać. To samo tyczy się Koszut. Wypełnić szkołę dziećmi z Młodojewa i po sprawie. Tylko że Młodojewo jest samowystarczalne bo ma dzieci! Nie ma może hali tak jak Kowalewo i koszty ale ma sale gimnastyczną, piękną kuchnie zadbane klasy które w zupełności wystarczają na liczbę dzieci która tam uczęszcza i do tego prognozy na przyszłe lata rosną. 5 radnych myślących przyszłościowo? W moim odczuciu to 10 radnych którzy się sprzeciwili zasługują na szacunek. I chwała im za to że tak właśnie uczynili. Ktoś się nareszcie odważył

    0
    0
    Odpowiedz
    • Joda says:
      6 lat temu

      Na owe czady to była jedna z dwóch największych placówek w gminie. Nikt wtedy nawet nie podejrzewał że gimnazja zostanà zlikwidowane.

      0
      0
  47. Tomek says:
    6 lat temu

    Krowy przestaną dawać mleko, kury nieść jajka a plony będą w połowie niższe….. Wiele podobnych bzdur można by napisać. To są twoje żałosne wypociny. Pewnie jesteś jednym z tych uprzywilejowanych którzy bronią swoich przywilejów. Urzednikiem gminy, radnym albo funkcyjnym w oświacie?

    0
    0
    Odpowiedz
    • Wdzięczny 10 radnym says:
      6 lat temu

      Mniemam że to właśnie ty Tomaszu jesteś zagorzałym zwolennikiem pani Wójt i pewnie do tego mieszkańcem wielkiego Kowalewa które niestety naturalnie wymiera. Rozumiem że dla ciebie również dzieci są bez znaczenia. Liczy się tylko wasza świątynia tak?

      0
      0
  48. Anonimowy says:
    6 lat temu

    Święta słowa . W gminie liczy się tylko szkoła w Kowalewie i Koszutach . A może te szkoły zamknąć.

    0
    0
    Odpowiedz
    • Jola says:
      6 lat temu

      W każdej gminie za dużo pracowników za pieniądze podatników tam siedzą .Ale w budżetówce najlepiej też każdy po znajomości się pcha.

      0
      0
  49. Anonim says:
    6 lat temu

    mieszkaniec

    dziwi mnie jedno że przez 2 tygodnie w/g pani wójt przybył ponad 60 nauczycieli .Było 128 a obecnie 190. Czy do tych nauczycieli nie dołączono rozbudowanej administracji pani kierownik,a może powtórzy się scenariusz gdzie ani pani wójt ani skarbnik nie zauważyli że gmina jest okradana.

    0
    0
    Odpowiedz
    • Ramzes says:
      6 lat temu

      Twarz Pani Wójtowej i jej troska o lokalne środowisko jest jest wątpliwe wiarygodna. Niech gmina pokaże wszystkim zatrudnienie, place, koszty z naszych podatkow

      0
      0
    • Anonim says:
      6 lat temu

      Liczbę nauczycieli idzie sprawdzić na każdej stronie szkoły i tak w Kotuni jest 13 nauczycieli na ok. 90 uczniów w tej chwili. A z danych przedstawionych przez Władze Gminy wynika, że 3 nauczycieli na 1 dziecko. Przedstawia się dane jak komu wygodnie.

      0
      0
    • ekonomista says:
      6 lat temu

      Pani wójt liczy nauczyciela, który skleja etat w 4 szkołach razy cztery. Stąd liczby się nie zgadzają…Niedługo okaże się, że więcej nauczycieli niż dzieci…

      0
      0
  50. Anonim says:
    6 lat temu

    Starosta na Sesji ? Radny Gałan ? Wszyscy za zamknięciem szkół . Pan Gałan jako dyrektor podobno świetnie sobie radzi …

    0
    0
    Odpowiedz
  51. Wuja Władek says:
    6 lat temu

    Rozliczyć zatrudnienie w gminie. To jakaś masakra, widać po oświadczeniach majątkowych gaże pracowników urzędu. Podczas gdy nie jeden poszedł by pracować za najniższa tam pensje rosną nie mówiąc o ilości zatrudnionych. Zażadac rozliczenia pracowników, doradców

    0
    0
    Odpowiedz
  52. dfdfdf says:
    6 lat temu

    Skoro pieniędzy w Gminie brakuje to zamiast zamykać szkoły proponuje zwolnić 50% załogi w UG a reszta niech ma obcięte pensje, premie, dodatki itd No ale pół rodziny by straciło robotę ahhah

    0
    0
    Odpowiedz
  53. Bandera says:
    6 lat temu

    Pani Grażyna polegała już dawno, brak zdolności do podejmowania konkretnych i trafnych decyzji, straciła swoje kompetencje, pozory zarządzania są przyczyną chaosu i braku płynności finansowej. Radni to też żenująca klika zmanipulowani przez Panią Wójt i jej rodzinę. Stanowią narzędzie dla siebie na wzajem. Bez mediów ogólnopolskich się nie obejdzie. Pani Wójt nie dotrzymie końca kadencji. To jest już koniec, nie ma już nic….

    0
    0
    Odpowiedz
  54. Anonim says:
    6 lat temu

    Zapewne Szkoła w Kowalewie generuje największe koszty że wszystkich szkół, mało dzieci najwięcej nauczycieli wielka hala do utrzymania. Moze tak zamknąć ta szkole z największymi kosztami. Czy władze Gminy zrobiły kalkulację kosztów na poszczególne szkoły skoro kierują się rachunkiem ekonomicznym.

    0
    0
    Odpowiedz
  55. Anonim says:
    6 lat temu

    Szkoły średnie są zarządzane przez powiat. Po 40 uczniów w klasie !! Ponad połowa korzysta z koropetycji !!Na takie szkoły namawia Pan nasze dzieci ?Panie Gałan ??!!

    0
    0
    Odpowiedz
  56. Rodzic says:
    6 lat temu

    Szanowni Radni powinni pozostawić te szkoły do których uczęszcza najwięcej dzieci a filia powinna być tam gdzie dzieci jest mniej. Chyba to jest logiczne? Jeśli wezmą pod uwagę wyposażenie i najlepsze warunki do nauki to oczywiście DRĄŻNA i jeszcze raz DRAŻNA.

    0
    0
    Odpowiedz
    • Anonim says:
      6 lat temu

      Tu akurat szkoła jest do likwidacji ciekawe czemu nie działa tak samo w przypadku Kowalewa bo w Draznej i Kowalewie najmniej dzieci .

      0
      0
  57. Anonim says:
    6 lat temu

    Zgadzam się ilość dzieci powinna być tym powinno się brać pod uwagę przede wszystkim bo szkoły są dla nich a teraz chce się zrobić odwrotnie na siłę utrzymać Szkołę w Kowalewie kosztem Dzieci z Kotuni.

    0
    0
    Odpowiedz
  58. Cieninianka says:
    6 lat temu

    Idealny temat dla reportów z #tematdlauwagi

    0
    0
    Odpowiedz
  59. Halina says:
    6 lat temu

    https://twojaslupca.pl/hala-w-kowalewie-juz-otwarta/
    Koszt hali wynosia ok. 4 mln 700 tyś zł. Inwestycja trwała od 2009 roku (jak dobrze pamietam) do 2015 r. Już pomijam fakt, że halę zaczęto wstawiać w latach największego bezrobocia w Polsce i największej liczby upadłych firm. A W 2010 roku Pani wójt chce zaoszczędzić 2 mln zł. Skoro Pani wójt załatwiła sobie dotacje na halę to i Pani Wójt równie dobrze, może zacząć oszczędności od własnej gminy. Panie w usc to jakaś porażka braku kompetencji. Gmina Slupca powinna zmienić wójta już dawno temu. No ale kto ma głosować skoro młodzi ludzie wyprowadzają się do miejscowości gdzie jest pewna praca, a w Słupcy zostają emeryci, renciści i pracownicy, Konspolu, Hellerman, Słowińskiego, Czerniaka, upadajacego Mostostalu, budzetowka, którzy albo sądzą, że jest dobrze jak jest albo boją się zmian.

    0
    0
    Odpowiedz

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ogłoszenia promowane > dodaj <

sprzedam węgiel

przez slupca.pl
2026-01-08
0
0

Monitoring sprzedaż – montaż

Monitoring sprzedaż – montaż

przez slupca.pl
2026-01-07
0
0

REKLAMA

Kurier Słupecki

kurier słupecki
REKLAMA

Komentarze

  • Obiektywny - Większe pensje włodarzy. Ale nie wszystkich
  • Gostek - Większe pensje włodarzy. Ale nie wszystkich
  • Jan - Większe pensje włodarzy. Ale nie wszystkich
  • Anonim - Większe pensje włodarzy. Ale nie wszystkich
  • radny - Fundacja nagłośniła sprawę z gminy Strzałkowo. Tak zareagował urząd
  • Obiektywny - Fundacja nagłośniła sprawę z gminy Strzałkowo. Tak zareagował urząd
  • Animals - Fundacja nagłośniła sprawę z gminy Strzałkowo. Tak zareagował urząd
  • Autostopowicz - Niepotrzebny przystanek? „Nikt z tego nie korzysta”
  • Anonim - Niepotrzebny przystanek? „Nikt z tego nie korzysta”
  • Obiektywny - Złote Strzałki podzieliły radnych. Wyniki głosowania zaskakują
REKLAMA
Następny
Bilet na autobus tylko za złotówkę. Kto skorzysta?

Bilet na autobus tylko za złotówkę. Kto skorzysta?

  • Strona główna
  • Ogłoszenia drobne
    • Przeglądaj ogłoszenia
    • Dodaj ogłoszenie
  • Reklama
    • Tygodnik Kurier Słupecki
    • Portal slupca.pl
    • Logo do pobrania
  • O nas
  • Regulamin
  • Kontakt

© 2021 Graffi Studio Kurier Słupecki

Brak wyników
Pokaż wszystkie wyniki
  • O nas
  • Regulamin
  • Kontakt
  • Logowanie
  • Zarejestruj

© 2021 Graffi Studio Kurier Słupecki

Witaj!

Zaloguj się do swojego konta

Zapomniałeś hasła? Zarejestruj

Utwórz nowe konto!

Uzupełnij formularz, aby się zarejestrować

Wszystkie pola wymagane Zaloguj

Odzyskaj hasło

Proszę podać nazwę użytkownika lub email, aby odzyskać hasło.

Zaloguj
Brak wyników
Pokaż wszystkie wyniki
  • O nas
  • Regulamin
  • Kontakt
  • Logowanie
  • Zarejestruj

© 2021 Graffi Studio Kurier Słupecki