
13 stycznia 2017 r. podczas konferencji prasowej w Urzędzie Marszałkowskim w Poznaniu Wojciech Jankowiak, Wicemarszałek Województwa Wielkopolskiego oraz Marek Nitkowski, Członek Zarządu spółki Koleje Wielkopolskie przedstawili informacje dotyczące funkcjonowania tego samorządowego przewoźnika podczas planowanej od połowy tego roku modernizacji trasy kolejowej E-20 ze Swarzędza do Sochaczewa, na jej wielkopolskim odcinku.
Szeroki zakres prac prowadzonych przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., narodowego zarządcę sieci linii, finansowany będzie z unijnego instrumentu „Łącząc Europę”. Polska uzyskała środki w wysokości 2,6 mld zł. Muszą być one wykorzystane do 2020 roku. PLK podjęły decyzję o dwutorowych zamknięciach tej linii kolejowej o znaczeniu międzynarodowym i jednego z najważniejszych szlaków w województwie. Pociągi dalekobieżne pojadą objazdami. Inaczej będzie miała się sprawa z pociągami regionalnymi.
„Będziemy organizowali autobusową komunikację zastępczą, aby uniknąć sytuacji, gdzie w wyniku prowadzenia tej ważnej i potrzebnej inwestycji mieszkańcy Wielkopolski będą mieli utrudniony dojazd do pracy i szkoły, czy w ogóle możliwość przemieszania się na tym obszarze. Prace w tym zakresie trwają i są mocno zaawansowane. Właściwie jesteśmy gotowi do uruchomienia w każdej chwili autobusowej komunikacji zastępczej” – mówił Wicemarszałek Wojciech Jankowiak.
Wicemarszałek podkreślił, że obecnie kolejowy transport regionalny na tej linii wykonują Koleje Wielkopolskie. Spółka uruchamia 23 pary pociągów na dobę, przewożąc w tym czasie ponad 7 tys. pasażerów. Dla tej liczby podróżnych zostanie zabezpieczony transport podczas prac prowadzonych przez PLK. Przejazdy będą odbywały się na podstawie biletu kolejowego. Wicemarszałek podkreślił, że w związku ze zmniejszonymi działaniami przewozowymi Kolei Wielkopolskich, nie przewiduje się cięć w zatrudnieniu.
źródło:http://www.powiat-slupca.pl
Dlaczego przy tej okazji – 2-letnie zamknięcie linii
nie zostaną wydłużone perony w Słupcy, obecnie nie mieszczą się tam pociągi dalekobieżne
Czy Pan starosta się tym interesował??????
Bo to przysluguje tylko stacji a stacja jest w strzalkowie. A wy jesteście przystankiem
To dlaczego w Slupcy zatrzymuja sie pociagi intercity a w Strzalkowie nie? Nie gadaj glupot zakompleksiony bazancie! Czy wy zawsze musicie wszczynac klotnie dotyczace rzekomej wielkomiejskosci Strzalkowa? Co za ludzie…
Drogi Bażancie… Sprawdź sobie status kolejowy Słupcy i Strzałkowa. Wystarczy zajrzeć na Wikipedię. Słupca – przystanek kolejowy, Bażanciarnia – stacja kolejowa. Pomyśl zanim coś napiszesz, bo możesz się ośmieszyć!
Slup
w Strzałkowie też by się nie mieściły, jak by się zatrzymywały..:)
Długość krawędzi peronowej jest dokładnie taka sama i wynosi 200 metrów.
To oznacza ok 150 autobusów! Ciekawe o ile wydłuży to podroż i jakie będą utrudnia w ruchu w samym Poznaniu?
Zachęcam do poparcia petycji w tej sprawie:
http://www.citizengo.org/pl/signit/40306/view
Wy koslawe Łańcuchy po co wam większy peron?Nie lepiej postawić w to miejsce 658 aptekę albo 983 market?Patrzycie troszkę przyszlosciowo!
Co zazdrościsz nam? Przynajmniej u nas otwierane są apteki i markety, a u was tylko wiatr hula…
A u was smród z Konspolu hula…
Zgadzam sie zeby lancuchom powiekszyli peron nawet o 10km byle ich kolej transsyberyjska wywiozla w p..zdu na syberie.
Boli cię gnomie, że Słupca jest większa od Strzałkowa? Boli cię mały człowieczku, że nigdy w historii nie funkcjonował powiat strzałkowski? Boli cię bażancie, że zawsze będziecie w tyle za Słupcą?
Biedna Syberia
jak w strzalkowie się zatrzymywał pociąg to nawet nie wiedzieliście jak tory wyglądają to historia ale nikt do was nie ma pretensji my po prostu nie chcemy tego zacofanego powiatu zawsze bliżej nam było do Wrześni. Nigdy też nie byliśmy żadna ziemia słupecka zresztą tak jak powidz. A skad pochodzi 90 % mieszkańców slupcy proponuje poczytac zwłaszcza przełom lat 60 i 70
Chcesz się tak licytować? Jesteś żałosny… Słupca była otoczona murami obronnymi już w XIV w. – a Strzałkowo? Chyba nigdy nie było tak ważne, żeby zadecydować o utworzeniu konstrukcji obronnych… W 1314 r. Słupca otrzymała od Władysława Łokietka przywilej utworzenia mennicy i bicia własnej monety. A Strzałkowo? Nigdy! Było zapadłą dziurą! Pierwsza szkoła w Strzałkowie powstała dopiero w 1839 r… A w Słupcy już w XV w.! Więc proszę nie licytuj się, bo mogę podawać setki takich przykładów!
Faktycznie powiat jest zacofany zarazil się od Słupcy i łańcuchowej mentalności.Jedynie Strzałkowo widać że ma potencjał i jest prowadzone z głową.Osobiście nie jestem mieszkańcem Słupcy czy Strzalkowa ale mam znajomych i rodzine więc różnice widać gołym okiem w sposobie podejscia do wielu spraw
Jest to realny problem, który można by próbować rozwiązać.
Zamiast koncentrować się na wzajemnym obrażaniu się.
Strzalkowo z gmina 10 tys mieszkańców budżet 39 mln
I czy to taka wieś liczby nie kłamią .
Strzałkowo posiada oficjalny status wsi, więc na ten temat nie ma sensu w ogóle dyskutować. Bez znaczenia jest tu budżet i liczba mieszkańców. A jeżeli chcemy być bardziej konkretni to należy zaznaczyć, że w samym Strzałkowie mieszka około 5 tys. osób.