• O nas
  • Regulamin
  • Kontakt
wtorek, 13 stycznia 2026 11:12
slupca.pl
dodaj ogłoszenie drobne
  • Strona główna
  • Ogłoszenia drobne
    • Przeglądaj ogłoszenia
    • Dodaj ogłoszenie
  • Reklama
    • Tygodnik Kurier Słupecki
    • Portal slupca.pl
    • Logo do pobrania
Brak wyników
Pokaż wszystkie wyniki
  • Logowanie
  • Zarejestruj
  • Strona główna
  • Ogłoszenia drobne
    • Przeglądaj ogłoszenia
    • Dodaj ogłoszenie
  • Reklama
    • Tygodnik Kurier Słupecki
    • Portal slupca.pl
    • Logo do pobrania
Brak wyników
Pokaż wszystkie wyniki
slupca.pl
Brak wyników
Pokaż wszystkie wyniki
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Home Wokół nas

Śmieci droższe o 70 procent. „Nie potrafię tego wytłumaczyć”

przez slupca.pl
2020-01-08
w Wokół nas
0 0
A A
83
Śmieci droższe o 70 procent. „Nie potrafię tego wytłumaczyć”
4.9k
OBEJ.
Udostępnij na FacebookuUdostępnij na Twitterze

– Argumenty o konieczności tak dużej podwyżki do mnie nie trafiają – prezes Spółdzielni Mieszkaniowej w Słupcy komentuje nowe ceny za śmieci, które od początku roku obowiązują w mieście.

Od nowego roku śmieci zdrożały aż o 70 procent. Henryk Lewandowski poruszył ten temat na ostatniej sesji rady miasta. Przypomniał o swoim spotkaniu z burmistrzem i prezesem firmy odbierającej śmieci, które miało miejsce rok temu. – W imieniu spółdzielni podjąłem wtedy pewne zobowiązania. Myśmy się z nich wywiązali. W tym roku z terenu spółdzielni jest zbieranych o 100 procent więcej odpadów segregowanych. Teraz proszę mi powiedzieć, jak mam naszym mieszkańcom wytłumaczyć, że mimo iż oni zaczynają coraz lepiej segregować, podnosimy im o 70 proc. koszty. Ja nie potrafię tego wytłumaczyć. Patrzę na rozstrzygnięcie przetargu. Według moich obliczeń cena usługi wzrosła o ok. 30 proc., a cena dla mieszkańca wzrasta o 70 proc. Jakoś ciężko mi znaleźć argumenty dla tak dużej skali podwyżki. Należy to przeanalizować, może można coś w tym zmienić – mówił Lewandowski. Zauważył, że na terenie spółdzielni nie mieszkają sami bogaci ludzie. – Dla niektórych 100 zł w skali roku to naprawdę duże pieniądze, dlatego w spółdzielni prowadzimy politykę, żeby oszczędzać. Przez trzy lata nie podnieśliśmy żadnych kosztów zależnych od nas. Wzrost cen za śmieci nam to burzy – podsumował prezes spółdzielni. W najbliższy piątek w sprawie cen śmieci ma spotkać się z władzami miasta. O efektach rozmów poinformujemy.

REKLAMA
REKLAMA

Zobacz także

Sylwia i Adam. Wszystkiego najlepszego!
Wokół nas

Sylwia i Adam. Wszystkiego najlepszego!

2026-01-12
1.1k
Młodzież z Ekonomika na praktykach w Hiszpanii
Szkoła

Młodzież z Ekonomika na praktykach w Hiszpanii

2026-01-12
322

Czarni wrócili do treningów

przez bazyl
2026-01-12
0
60
Czarni wrócili do treningów

Seniorzy wracają do pracy! - informują Czarni Ostrowite. Drużyna seniorów wznowiła treningi i oficjalnie rozpoczęła przygotowania do rundy wiosennej. Za nami...

Więcej...Details

Pożar w Skarboszewie. Zapalił się samochód

przez slupca.pl
2026-01-12
0
681
Automatycznie zapisany szkic

Dziś przed godz. 16 strażacy dostali zgłoszenie o pożarze w Skarboszewie. Zapalił się samochód znajdujący się na jednej z posesji...

Więcej...Details

Ostrzegali przed nim na Spotted Słupca. Znamy ustalenia policji

przez slupca.pl
2026-01-12
0
3.9k

Na facebooku, na profilu Spotted Słupca pojawiła się informacja na temat podejrzanie zachowującego się mężczyzny. Policja rozwiązała już tę sprawę....

Więcej...Details

Comments 83

  1. Mieszkaniec Powiatu says:
    6 lat temu

    To niebywałe że prezes spółdzielni nie rozumie co się dzieje w naszym kraju od czterech lat?! Niestety patrząc na mapę gospodarczą naszego kraju gołym okiem widać że podwyżki odpadów komunalnych dosięgły 90% samorządów!!! Panie prezesie to nie tylko Słupca zapłaci drożej. Wystarczy zrozumieć politykę tego rządu. To jest dopiero początek roku i początek dużych podwyżek w wielu podmiotach. Śmiem twierdzić że tym razem napewno nie zawinił Tusk.Donald Tusk!

    0
    0
    Odpowiedz
    • Trampek says:
      6 lat temu

      Inflacja nam galopuje. Osiągnęła w końcówce roku poziom, którego nawet ekonomiści nie przewidzieli.

      0
      0
    • Oni says:
      6 lat temu

      To pewnie wina psl

      0
      0
    • Słupczanka says:
      6 lat temu

      To prawda, że w całym kraju jest wzrost opłat za śmieci. Ale żadne z miast nie dorównuje tak wysokim stawkom jakie uchwalono w Słupcy.
      Od ilości zużytej wody, to kpina!
      Oj, nasi radni…

      0
      0
    • Anonim says:
      6 lat temu

      Tusk ,Donald Tusk szanowny panie zostawil Polskę gołą i wesoiłą.Miasto nie ma pieniedzy w budzecie wiec dlatego szuka pieniedzy w kieszeniach naszych mieszkancow.Pan Prezes spoldzielni troszczy sie o swoich wspolmieszkancow i robi wszystko zeby znalezc jakies rozsądne wyjście .To jest KPINA zeby takie podwyzki zafundowac nam BEZZASADNE

      0
      0
    • Piotrek says:
      6 lat temu

      Prezes to się troszczy, ale o swój stołek.

      0
      0
    • Fzw says:
      6 lat temu

      Niektórzy rozumieją tylko to, co im sie opłaca.

      0
      0
    • Miastowy says:
      6 lat temu

      Słupczanka

      To twoje „zadne z miast nie dorownuje” ma jakieś pokrycie w faktach? Podrzuc link, w którym znajde wysokosc podwyzek w KAŻDYM miescie.

      0
      0
  2. mieszkaniec osiedla says:
    6 lat temu

    Panie Prezesie niech Pan nie odpuszcza, bo będą próbowali Pana wymanewrować. Niech Pan zażąda, a ma Pan takie prawo w ramach informacji publicznej, dokumentów potwierdzających rzeczywiste koszty poniesione i zapłacone za śmieci. Opłata za śmieci nie może przynosić Urzędowi żądnych zysków ani być przeznaczana na inne cele. Tym bardziej sprawa jest niezrozumiała, że cena usługi za śmieci wzrosła o 30% a nie 70%. W pełni popieram Pana stanowisko!

    0
    0
    Odpowiedz
    • Słupczanka says:
      6 lat temu

      Popieram, prosimy nie poddawać się.

      0
      0
    • mieszkaniec says:
      6 lat temu

      POPIERAM W PELNI WYPOWIEDż

      0
      0
  3. Idol says:
    6 lat temu

    Żyjemy w wolnym kraju można szukać rozwiązań szukać tańszej firmy wywozacej śmieci. Z roku na rok klimat jest coraz cieplejszy a za ogrzewanie płacimy duże pieniądze może pomyśleć nad montowaniem liczników ciepła bo bardzo dużo mieszkańców nie oszczędza ogrzewania.

    0
    0
    Odpowiedz
    • Mieszkanka says:
      6 lat temu

      Liczniki to jest najgorsze rozwiązanie, co do oszczędzania to fakt, ze tego nie robimy bo wydaje nam się ze jak płacimy to na max grzejniki i nic nam po tym choć wystarczyłoby, żeby każdy w swoim mieszkaniu ustawił tak aby było mu ciepło a nie max i okno otwarte bo za gorąco a tak niestety robi większość z nas. Przy założeniu liczników każdy będzie się liczył a i większość wychodząc z domu będzie zwyczajnie zakręcać grzejniki a i tacy się znajda co przestaną grzać a obierać się na cebule we własnym mieszkaniu była zaoszczędzić na tym ogrzewaniu a skutkiem tego z czasem będzie wilgoć , grzyb itp

      0
      0
    • @ says:
      6 lat temu

      A obserwator
      to bardzo zadowolony obywatel miasta cieszy się z podwyżki
      ale przy okazji atakuje obóz rządzący
      Bardzo oczytany gość,który chwali się tym pouczjąc innych
      Brak ogłady,żenada..
      Przez te podwyżki pewnie brakło ci na leki
      Rozpędz się gościu i walnij w ścianę-może to być ściana mojego bloku..

      0
      0
  4. obserwator says:
    6 lat temu

    Ja prdle, podziękuj Lewandowski Kaczyńskiemu. Czego pan nie rozumie? Zasad ekonomii? Powiedz pan „swoim” mieszkańcom, że gdyby nie segregowali śmieci, to płaciliby jeszcze więcej. Burmistrz albo radni mają może dopłacać że swoich pieniędzy do śmieci po to, żeby u pana harmonia panowała? W całej Polsce wzrosły opłaty za śmieci. W wielu gminach te podwyżki są większe niż u nas. Może powinien pan poszerzyć horyzonty myślowe, więcej czytać o tym, co na świecie i w Polsce się dzieje, to może pan coś zajarzy. To, że spółdzielnia wywiązała się z jakichś zobowiązań ma gwarantować brak podwyżki opłat za śmieci? Mieszkańcy Słupcy, to nie tylko mieszkańcy spółdzielni. Może inni się nie wywiązują? W myśl pana rozumowania władze miasta powinny ustalić inną stawkę za śmieci dla mieszkańców spółdzielni i inną dla mieszkańców Słupcy spoza spółdzielni.

    0
    0
    Odpowiedz
    • Zorientowany says:
      6 lat temu

      SPRAWA ŚMIECI TO JEDEN WIELKI PRZEKRĘT. Jesteśmy chyba okradani przez Państwo, opłaty za śmieci segregowane powinny spadać a nie rosnąć bo koszty segregacji sa niższe dla firm odbierających śmieci. Posegregowane frakcje są sprzedawane, firmy odbierające śmieci jeszcze zarabiają na tym, Zarabiaja również na smieciach zmieszanych, które sprzedają na produkcje tzw paliwa altrnatywnego, ktore jest niczm innym jak zmielonymi odpadami po segregacji spalanymi w cementowniach lub cieplowniach. Nie dajcie sobie wmowic ze smieci musza byc drogie bo na Zachodzie za segregacje oddają pieniądze na specjalne karty w postaci punktów a te można zamienić np na zmniejszenie podatków itd itp…

      0
      0
    • Plotka says:
      6 lat temu

      Czy ja dobrze pamiętam że czyjąś żona startowała na stanowisko prezesa spółdzielni i przegrała?

      0
      0
  5. Jarek says:
    6 lat temu

    Kto wymyślił opłatę śmieci od ilości wykorzystania wody to jakieś nieporozumienie

    0
    0
    Odpowiedz
    • 67 says:
      6 lat temu

      Jarek, ustawodawca „wymyślił”.

      0
      0
    • JADZIA says:
      6 lat temu

      Oczywiście radni z Panem Burmistrzem.

      0
      0
    • 56 says:
      6 lat temu

      67
      Ustawodawca dał kilka możliwości
      to nasi radni to wymyślili
      Podobno jeszcze jedna gmina w Polsce ma tak „kreatywnych”radnych

      0
      0
    • mieszkaniec says:
      6 lat temu

      TO jest GLUPOTA najwyzszego rzędu zeby placic od zuzycia wody .Ludzie opanujcie sie i zmieniajcie w te pędy podjętą wczesniej uchwale

      0
      0
    • malizna says:
      6 lat temu

      Plotka
      Czy ja dobrze pamiętam że czyjąś żona startowała na stanowisko prezesa spółdzielni i przegrała?
      Tak startowała wtedy jeszcze nie druga żona burmistrza.

      0
      0
  6. Babcia Ew says:
    6 lat temu

    Może pan liczyć nie umie?

    0
    0
    Odpowiedz
    • Ja says:
      6 lat temu

      A może tylko on umie? i dlatego ta panika w urzędzie?

      0
      0
    • Lejwoda says:
      6 lat temu

      Panika? Załatwiałem wczoraj sprawę. Urzad pracował normalnie. Nie było widac spanikowanych.

      0
      0
  7. George says:
    6 lat temu

    Zapytajmy burmistrza Pyrzyka z czego wynika ta podwyżka o 70 %.. We Wrześni śmieci podwyżka minimakna. Ciekawe co kombinuje nasz burmistrz Pyrzyk ?? Z urzędu słuchaczy głosy że zbiera kasę na utrzymanie basenu. Kasa miasta pusta więc zaczyna się zabawa.

    0
    0
    Odpowiedz
    • 67 says:
      6 lat temu

      George, nie twórz spiskowej teorii. Miasto nie może zarabiać na śmieciach.

      0
      0
    • obserwator says:
      6 lat temu

      Prezes, podziękuj innemu prezesowi. Kaczyńskiemu. Czego pan nie rozumie? Zasad ekonomii? Powiedz pan „swoim” mieszkańcom, że gdyby nie segregowali śmieci, to płaciliby jeszcze więcej. Burmistrz albo radni mają może dopłacać że swoich pieniędzy do śmieci po to, żeby u pana harmonia panowała? W całej Polsce wzrosły opłaty za śmieci. W wielu gminach te podwyżki są większe niż u nas. Może powinien pan poszerzyć horyzonty myślowe, więcej czytać o tym, co na świecie i w Polsce się dzieje, to może pan coś zajarzy. To, że spółdzielnia wywiązała się z jakichś zobowiązań ma gwarantować brak podwyżki opłat za śmieci? Mieszkańcy Słupcy, to nie tylko mieszkańcy spółdzielni. Może inni się nie wywiązują? W myśl pana rozumowania władze miasta powinny ustalić inną stawkę za śmieci dla mieszkańców spółdzielni i inną dla mieszkańców Słupcy spoza spółdzielni.

      0
      0
  8. On says:
    6 lat temu

    W calym kraju oplaty za śmieci wzrosly. W niektórych gminach 300%. Rządy PiS oznaczają inflacje. Trzeba bylo myslec zanim na nich glos oddaliscie.Burmistrz ma za nasze smieci placic?

    0
    0
    Odpowiedz
    • Też słupczanka says:
      6 lat temu

      Nawet jeśli w niektórych miastach wzrosły ceny śmieci, to i tak są to ceny niższe niż w Słupcy.

      0
      0
    • 56 says:
      6 lat temu

      67
      Ustawodawca dał kilka możliwości
      to nasi radni to wymyślili
      Podobno jeszcze jedna gmina w Polsce ma tak „kreatywnych”radnych

      0
      0
    • Slupczanin says:
      6 lat temu

      56

      Ustawodawca ( ten na Wiejskiej w Warszawie ) dał 4 możliwości sposobu naliczania opłat za śmieci. Jedną z nich bylo uzależnienie opłaty od ilości zużywanej wody. Radni slupeccy wybrali tą metodę. Wtedy była jeszcze jedna gmina, która się na tą metodę zdecydowala. Teraz tych gmin jest ponad 20 i będzie jeszcze więcej.

      0
      0
    • Kazik says:
      6 lat temu

      Niech prezes Spółdzielni pomyśli o obniżce ogrzewania i podgrzania wody bo są najdroższe ze wszystkich co w Słupcy wynajmują ludzik mieszkania a korzystają z takiego samego cieplika kto nazuca takie ceny szok

      0
      0
  9. Obywatel says:
    6 lat temu

    „… Na znaczny wzrost opłaty złożyło się wiele przyczyn:
    1. wzrost masy odebranych odpadów o 14,6% w 2018 roku w stosunku do roku 2017;
    2. wzrost opłaty środowiskowej o 263% w stosunku do 2017 roku (ostatnia podwyżka
    stawki opłaty);
    3. konieczność dostosowania systemu gospodarowania odpadami komunalnymi do
    zmian legislacyjnych (m.in. w zakresie zwiększenia frakcji podlegających segregacji,
    zwiększenie częstotliwości ich odbioru, zmianie zasad odbioru odpadów od
    właścicieli nieruchomości niezamieszkałych);
    4. wzrastające w zastraszającym tempie koszty odbioru, transportu i zagospodarowania
    odpadów ponoszone przez Operatora, Zakład Termicznego Unieszkodliwiania
    Odpadów w Koninie oraz inne Instalacje Komunalne zajmujące się przetwarzaniem
    odpadów komunalnych, wynikające ze zmian prawa nakładających na firmy
    dodatkowe wymogi i opłaty np.: wzrost kosztów transportu i pracy (wzrost płacy
    minimalnej, wzrost akcyzy na paliwo, uwolnienie rynku energii), konieczności
    zapewnienia monitoringu wizyjnego i zabezpieczenia p. pożarowego, konieczności
    zapewnienia powszechnego i obowiązkowego zabezpieczenia roszczeń;
    5. brak lub niewystarczająca konkurencja w zakresie odbioru odpadów;
    6. wzrost cen gospodarowania odpadami wynikający ze słabo rozwiniętego rynku
    surowców wtórnych, zakaz importu odpadów wprowadzony przez Chiny, które
    wcześniej były największym światowym odbiorcą odpadów z papieru i plastiku;
    7. konieczność zagospodarowanie odpadów „bio”, jako osobnej frakcji;
    8. problem zagospodarowania frakcji posortowniczej;
    9. brak rozszerzonej odpowiedzialności producentów opakowań za wprowadzanie ich do obrotu… ” – cytat ze strony Urzędu Miasta.

    Wzrost opłaty za śmieci nie wynika ze złośliwości radnych czy burmistrza. Gmina nie może na śmieciach ani zarabiać, ani do nich dopłacać.

    0
    0
    Odpowiedz
  10. Filozof says:
    6 lat temu

    Sama opłata środowiskowa wzrosła o 263 % w stosunku do roku 2017, a ty się pytasz dlaczego śmieci podrożały o 70%. Poza tym inflacja robi swoje. Operator ma dokładać do śmieci, żeby PiS mógł rozdawać bez umiaru? Za Operatorem kryją się ludzie, którzy też mają rodziny na utrzymaniu.

    0
    0
    Odpowiedz
    • mieszkaniec says:
      6 lat temu

      najwieksza bolaczka ,nie rozdawnictwo PiS ,bo to otrzymują rodziny nie jak za poprzednikow bogacili sie ci co przy wladzy,okradali Polske,,tylko nieodpowiednie zarzadzanie i kontrola.Miastop ma dziure w budzecie wiec stawki podnosi i żeruje na mieszkancach.Do kasy miasta nie wplywaja pieniadze za wywoz smieci z domkow jednorodzinnych,smieci podrzucane są jAK kukułcze jaja do kontenerow spoldzielczych codziennie ten proceder trwa .Zwożone są cale wory smieci niesegregowane w tym mateerialy budowlane .Stąd zwiekszona czestotliwosc wywozu,co za tym idzie koszty transportu wywozu. Zrobcie coś z tym bo naprawde nie ma tu dobrego gospodarza ktory zadziałałby w tym temacie.

      0
      0
    • Uczen says:
      6 lat temu

      mieszkaniec

      Największą bolączką jest okradanie pracujących ludzi po to, żeby utrzymać się przy władzy i dać tym, którzy do pracy mają dwie lewe ręce. Poza tym z rozdawnictwa PiS korzystają osoby z milionami na kontach.

      0
      0
  11. Ziuta says:
    6 lat temu

    Nie ma czegoś takiego, jak licznik ciepła.

    0
    0
    Odpowiedz
  12. M.ka says:
    6 lat temu

    Co za idiotyczny bełkot./wina pisu-walnijcie się w łeb\

    Panie Prezesie ma Pan rację!
    Proszę domagać się wyjaśnienia kosztów za śmieci.
    To nie jest wzrost o 100zł rocznie,ale dużo dużo więcej.

    Miasto działa na szkodę mieszkańców.!!

    0
    0
    Odpowiedz
    • 77 says:
      6 lat temu

      A zobaczcie jak trolle z Um się od razu odezwały.
      Uderz w stół, a nożyce…….

      0
      0
    • Slupczanin says:
      6 lat temu

      O to był przed nas proszony i to zrobił, zresztą ma do tego prawo więc po co te hejty urzedasow i obroncow

      0
      0
    • Gość says:
      6 lat temu

      Jeżeli drożeją śmieci w całym kraju to też jest wina p. Pyrzyka?! Weś się gościu ogarnij i przestań oglądać TVP. Jeszcze musisz uzbroić się w cierpliwość i spokojnie czekać na następne podwyżki cen w tym roku od Swojego małego prezesa!!!

      0
      0
    • do M.ka says:
      6 lat temu

      nie wina pis-u tylko prezesa Kaczyńskiego (czytaj uważnie)

      0
      0
    • mieszkaniec osiedla says:
      6 lat temu

      Popieram, sprawę należy wyjaśnić zwłaszcza pod kontem przestrzegania procedur przetargowych na wywózkę i utylizację śmieci!

      0
      0
    • mieszkaniec says:
      6 lat temu

      poopieram opinie wyrazona w calosci

      0
      0
    • buc says:
      6 lat temu

      Nie chodzi o to, że wystapil na sesji. Chodzi o to, że nie rozumie.

      0
      0
    • Qwert says:
      6 lat temu

      M.ka
      A ty co? Chcesz znać koszty, a boisz się d_pe nadstawic? Też mozesz sie domagac, masz do tego prawo. Czemu tego nie zrobisz? Bo wolisz pluć i podjudzac ukrywając się pod pseudonimem. Nikt za nikogo placic za śmieci nie będzie. Jak podwyżka zostanie zle wyliczona, to kto poniesie koszty? Walnijcie się podjudzacze w te puste łby.

      0
      0
  13. Ksawer says:
    6 lat temu

    Opłaty za śmieci pozostawały na niezmienionym poziomie od 2017 roku. Czego oczekujecie? Zamrożenia cen na stałe? Kto dopłaci wtedy do śmieciowego interesu?

    0
    0
    Odpowiedz
  14. Tadeusz Bah says:
    6 lat temu

    Panie Lewandowski
    W imieniu mieszkańców sp-ni proszę się tej złodziejskiej działalności przeciwstawić!
    Niech przedstawią kalkulacje albo zgłosić sprawę do prokuratora.
    To że wzrosły jakieś opłaty środowiskowe…to ok.
    Ale spójrzmy ile realnie płacimy za śmieci.
    Sp-nia dysponuje informacją ile średnio każdy mieszkanie zużywa wody.
    Wszyscy wiemy jakie były opłaty przed wprowadzeniem rozliczenia od zużytej wody/a to zatwierdzili radni\
    U mnie 1 osoba
    przed-6zł
    za ubiegły rok -31zł
    teraz po podwyżkach 51 zł
    Ile ja więcej śmieci produkuje?
    A o ile wzrosła opłata!!!

    Zamiast wypisywać że to wina rządu,pisu,500*,i co tam jeszcze..
    to zacznijmy od naszej władzy miejskiej-bo oni to bezmyślnie uchwalają.
    Trzeba się stanowczo temu procederowi drenowania mieszkańców przeciwstawić!!
    Liczymy że prezes sp-ni ma możliwości zażądania kalkulacji i przedstawienia rozliczeń od operatora i od miasta!
    Może trzeba zmienić operatora!!!albo władze miasta!!#
    Popytajcie znajomych z innych miast i przekonajcie się sami
    Jakie wysokie opłaty są w Słupcy!!

    I

    0
    0
    Odpowiedz
  15. Słupca says:
    6 lat temu

    3 gminy w Polsce płacą za śmieci od ilości zużytej wody . Totalna głupota bo co woda ma wspólnego ze śmieciami

    0
    0
    Odpowiedz
  16. "urzędniczka" says:
    6 lat temu

    A najlepsze to będzie to, że jutro pan P. poda sobie rękę z panem L. a wy zostaniecie z tymi głupimi komentarzami,

    pan L. postąpił zgodnie z zasadami zdrowej demokracji, i ma prawo pytać, bo reprezentuje dużą grupę ludzi i to jest jego również obowiązek

    pan P. ma prawo decydować , ale również ma obowiązek słuchać innych i z nimi rozmawiać

    dlatego jutro się spotkają, zresztą z inicjatywy pana P.

    więc po co te nerwy?

    szkoda tylko, że w niektórych komentarzach nie ma troski o dobro wspólne i wzajemne poszanowanie, ale o „dołożenie” drugiemu

    oj daleko nam Słupczanie do demokracji…

    0
    0
    Odpowiedz
  17. maciej wścieklica says:
    6 lat temu

    Ale że co? Mamy rozumieć, że w całej Polsce władze miast i gmin działają na szkodę mieszkańców i próbują ich niby oszukiwać poprzez podwyżki opłat za śmieci?Większość gmin w Polsce podniosła opłaty za śmieci o ponad 100% ( w Warszawie o 300 % ). Polityka centralna odbija nam się czkawką. Wzrosty cen idą. Wzrost ceny jednej usługi czy towaru automatycznie implikuje dalsze koszty. Podniosą nam nawet ceny lodu w kostkach, bo VAT podnieśli.

    0
    0
    Odpowiedz
  18. Blubra says:
    6 lat temu

    Też słupczanka, nie są niższe:

    Łódź – od stycznia miesięczna stawka od osoby wzrosła z 7 zł do 24 zł (obowiązuje od 1 grudnia),

    Krosno – miesięczna stawka wzrosła z 9 do 18 zł,

    Olkusz – miesięczna stawka wzrosła z 9,50 zł do 22 zł,

    Marki pod Warszawą – miesięczna stawka wzrosła z 8 zł do 32 zł.

    Chełm – z 11 zł do ok. 20 zł miesięcznie za osobę,

    Katowice – z 14 zł do 21,30 zł,

    Kielce – z 9,50 zł do ok. 20 zł,

    Leszno – z 11,50 zł do 24 zł,

    Malbork – z 13,50 zł do 20 zł,

    Radomsko – z 10,50 zł do 16 zł,

    Sosnowiec – z 11 zł do 17 zł,

    Wałbrzych – z 12 zł do 27 zł.

    0
    0
    Odpowiedz
  19. Urzednik says:
    6 lat temu

    No to podpadł Pan Pyrzykowi a ten nie lubi jak ktoś robi pod górkę.

    0
    0
    Odpowiedz
  20. Z.Z says:
    6 lat temu

    Wychodzi na to że u nas są najwyższe w Polsce opłaty .
    Jeśli prezes nie wyjaśni nam tego
    zgłosimy sprawę do prokuratora
    zainteresujemy media
    ściągniemy kontrole …

    0
    0
    Odpowiedz
  21. A.GA says:
    6 lat temu

    „urzędniczka”
    Ty nie rozumiesz słowa demokracja.
    i po co „ten głupi komentarz”

    Pan Lewandowski jest przedstawicielem dużej grupy mieszkańców miasta.
    Ponieważ miasto olewa nas i w sposób nieuzasadniony podnosi opłaty
    to my chcemy wyjaśnień.
    Nie wystarczy wymyśleć uzasadnienie,dowody i rozliczenia.
    W naszym imieniu ktoś to zrobi

    Jak nie da rady prezes to zwrócimy się gdzie indziej.

    0
    0
    Odpowiedz
  22. Czytelnik says:
    6 lat temu

    Więcej pokory. Jeden wielki bełkot. Widać, że ludzie nie rozumieja, ekonomi, rachunku kosztów przedsiębiorstw. Polityki zagranicznej prowadzonej przez wcześniejsze rzady. Podpisywane umowy klimatyczne zobowiazujace do zmian prawnych i podwyżek. W czyich rękach sa firmy utylizacyjne, spalarnie? Bardzo dużo ludzi krytykuje 500+, ale nikt nie przedstawił, kto na tym najwięcej zyskał? Ile dzięki temu pieniędzy zostaje w polskiej gospodarce? Na 500 plus najwięcej skorzystali bogaci. Dlaczego? Biedniejsze społeczeństwo nie trzyma pieniędzy na kontach tylko je wydaje, w restauracjach, hotelach, w kinach, kupujac dzieciom zabawki, na dodatkowe zajęcia, wycieczki. Czyli zyskali bogaci posiadajcy przedsiębiorstwa, gdzie biedniejsze społeczeństwo wydaje 500 plus. A Ci znowu płac wyższe podatki Vat, PIT i pienidze wracaj do gospodarki. Wcześniej nie słyszałem głosów sprzeciwu jak PO I PSL okradali ludzi z pieniędzy z funduszy emerytalnych. Bardzo dużo ludzi straciło nawet ponad 100, 200 tyś zł. Jak mafie podatkowe wyłudzały miliardy złotych nikt nie protestował. Bardzo dużo ludzi mówi, że wolałoby dostać np. o 1000 zł więcej wypłaty, niż 500 plus. Tylko z tego tysiaca okradnie nas US i ZUS. A ja wolę 1000 bo mogę go w całości wydać, a reszta pieniędzy wróci w podatkach. Pozdrawiam. Obserwator. Pozdrawiam PIS-owskiego Staroste Pana Bartkowiaka. Jedyne co Panu wychodzi to skłócanie ludzi.

    0
    0
    Odpowiedz
    • ja says:
      6 lat temu

      To akurat jest jeden wielki bełkot. Ludzie sporo rozumieją.

      0
      0
  23. mieszkaniec osiedla says:
    6 lat temu

    W Słupcy nic się nie zmieni. Istnieje wiele powiązań i zależności między Radą a Burmistrzem. Radni są ułożeni i prowadzeni tak jakby byli wybierani przez organy samorządowe a nie mieszkańców miasta, których interes powinni reprezentować. Spójrzcie tylko na obrady Rady Miasta tam wszystko tylko jest formalnością, po prostu maszyna do głosowania projektów Burmistrza, który jest tylko organem wykonawczym Rady. A więc rola Rady sprowadza się do zatwierdzania tego co przy pomocy urzędników wymyśli Burmistrz. Nie inaczej jest również na komisjach Rady. Czy z jakąkolwiek inicjatywą uchwałodawczą wychodzą sami radni albo gruntownie zmieniają niekorzystne dla mieszkańców projekty im proponowane?

    0
    0
    Odpowiedz
    • inna says:
      6 lat temu

      Dlatego dostali kasę na początku, żeby teraz siedzieć cicho…

      0
      0
  24. Wojtek says:
    6 lat temu

    Dobra mądrale
    Podajcie gminy gdzie rozliczają od wody
    podzwonimy,porównamy stawki
    Dawać!!!!!!!

    0
    0
    Odpowiedz
  25. Słupczanka says:
    6 lat temu

    To nasi radni, którzy głosowali za podwyżką wody 70%
    Bartczak Krystian
    Czaplińska Ewa
    Kapturska Elżbieta
    Machowiak Leon
    Marszałek Piotr
    Miczuga Mirosław
    Pietrzykowski Marcin
    Pilarski Ryszard
    Szymkowiak Andrzej

    wstrzymali się
    Gawrych Lucyna
    Górczyńska Urszula
    Stencel Andrzej

    przeciwni byli
    Graczyk Józef
    Markiewicz Tadeusz

    nieobecna
    Biskupska-Sobolewska Barbara

    kto z was Słupczanie będzie o tym pamiętał przy następnych wyborach?

    0
    0
    Odpowiedz
    • Slupczanin says:
      6 lat temu

      Najgorsze jest wstrzymane się od glosu. Ci, co się wstrzymali nie chca sie nikomu narazic. Przesiedziec kadencje i forse zgarniac. No jak radny moze nie miec zdania? Zabronione to nie jest, ale daje do myślenia.

      0
      0
  26. Antonina says:
    6 lat temu

    Witkowo od kwietnia z 16 na 26 zl blisko 63% więcej

    0
    0
    Odpowiedz
  27. Janka says:
    6 lat temu

    Więc Witkowo w tym roku 26zl
    Teraz niech każdy sprawdzi sam ile będzie płacił w tym roku np zużytej wody za ub rok
    Ja 54zł-1osoba

    0
    0
    Odpowiedz
  28. Fzw says:
    6 lat temu

    Niektórzy rozumieją tylko to, co im sie opłaca.

    0
    0
    Odpowiedz
  29. wściekły says:
    6 lat temu

    To jest bandytyzm. A jeszcze większym bandytyzmem jest rozliczanie ilości wywożonych śmieci według zużycia wody. ABSURD!!!! Moi sąsiedzi, którzy wypijają hektolitry napojów w plastikowych butelkach i wystawiają przez to kilkakrotnie więcej śmieci niż ja, płacą za ich wywóz mniej tylko dlatego, że mają niższe ode mnie zużycie wody. Ludzie, te chore zasady to jakaś paranoja! Gdzie tu jest sprawiedliwość????

    0
    0
    Odpowiedz
    • ja says:
      6 lat temu

      Tak to prawda. Ja też piję wodę z kranu. Ja chcę smakowo to dolewam syropek z Hortexu w szklanej butelce. Opakowanie po jogurcie myję. Więc ciach mnie po kieszeni. Żaden system ryczałtowy nie jest sprawiedliwy. Trzeba wybrać najbardziej sensowny.

      0
      0
  30. Bronia says:
    6 lat temu

    Jeśli łatwiej jest obliczyć od wody
    To liczcie od wody!
    Ale do diabla NIE taką stawką!
    Dwie dorosłe osoby i 2je dzieci 130zł za śmieci!
    Segregowane!!!
    Ktoś tu chyba zwariował!!!

    0
    0
    Odpowiedz
    • Stanisława says:
      6 lat temu

      Bronia
      Stawka jest uzależniona od tego, ile za odbiór śmieci woła Operator.

      0
      0
  31. Bronia says:
    6 lat temu

    Czyli trzeba prześwietlić operatora
    Poszukamy-kto mieszkañcom pomoże to zrobić!

    0
    0
    Odpowiedz
    • Koleś says:
      6 lat temu

      Najlepiej w całej Polsce prześwietlmy Operatorów, bo jeżeli Operatorzy nie zamierzają dokładać do biznesu, to według niektórych na pewno są oszustami.

      0
      0
  32. B says:
    6 lat temu

    Panie prezesie
    a pan czeka do kiedy z tymi wyjaśnieniami?Pan i rada czekacie bliżej czerwca z uaktywnieniem się.
    Co robiła rada przez ostatnie pół roku?

    Czyli. w sprawie śmieci musimy działać sami!
    Ok.

    0
    0
    Odpowiedz
    • H.Lewandowski SM Słupca says:
      6 lat temu

      Jestem po rozmowach ustnych. Zwróciłem się pisemnie jeszcze o szereg danych, które pozwolą ocenić sytuację. W tej sprawie nie chodzi o „rozrabianie” tylko o właściwą ocenę sytuacji i wyciągniecie wniosków na przyszłość. Szkoda, że radni po otwarciu ofert przetargowych nie czuli potrzeby szerokiej dyskusji społecznej na ten temat.

      0
      0
    • Lolesław says:
      6 lat temu

      Ilu było oferentów? Wie ktoś?

      0
      0
    • Nowak says:
      6 lat temu

      Ocenę sytuacji. każdy mieszkaniec już ma
      Wnioski na przyszłość też musimy sami wyciągnąć/wobec naszych radnych.
      Faktycznie nie chodzi o rozrabianie
      Każdy chce płacić za siebie.
      Pan najlepiej wie
      jak odbija się na. mieszkańcach spni obecny sposób rozliczania
      Jasne jest że Pan na to nie miał wpływu.
      Ale,jest Pan przedstawicielem dużej liczby mieszkańców miasta
      i może znajdziemy sposób aby zmusić miasto
      do zmiany sposobu naliczania albo
      operator zawyżył koszty i można to zmienić.

      0
      0
    • Greg says:
      6 lat temu

      Normalnie spisek zorganizowali i wszędzie podniesli ceny, tylko po to, zeby ludziom na zlosc zrobic. Ludzie, leczcie sie. Boli was cena smieci, ale nie bolą Was o wiele większe koszty polityki PiS.

      0
      0
  33. obserwator says:
    6 lat temu

    Oferent był tylko jeden. Nad tym się trzeba zastanowić.

    0
    0
    Odpowiedz
    • Rajmund says:
      6 lat temu

      No właśnie. Jeden oferent. Czyja to wina? Burmistrza? Rady Miasta? Zdecydowanie nie.

      0
      0
  34. Kontroler says:
    6 lat temu

    Dobra dobra
    prześwietlimy oferenta.

    0
    0
    Odpowiedz
    • Motyl Emanuel says:
      6 lat temu

      A kto Oferentowi zabroni podać swoją cenę? Ludzie, zasneliscie w czasach PRL, przed reformami Balcerowicza. Gospodarkę wolnorynkową mamy. Obudzić się.

      0
      0
  35. Zobaczymy says:
    6 lat temu

    Jeśli oferent zawyżył koszty
    to mimo że był jeden
    miasto nie miało prawa go wybrać.

    0
    0
    Odpowiedz

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ogłoszenia promowane > dodaj <

sprzedam węgiel

przez slupca.pl
2026-01-08
0
0

Monitoring sprzedaż – montaż

Monitoring sprzedaż – montaż

przez slupca.pl
2026-01-07
0
0

REKLAMA

Kurier Słupecki

kurier słupecki
REKLAMA

Komentarze

  • Obiektywny - Fundacja nagłośniła sprawę z gminy Strzałkowo. Tak zareagował urząd
  • Animals - Fundacja nagłośniła sprawę z gminy Strzałkowo. Tak zareagował urząd
  • Autostopowicz - Niepotrzebny przystanek? „Nikt z tego nie korzysta”
  • Anonim - Niepotrzebny przystanek? „Nikt z tego nie korzysta”
  • Obiektywny - Złote Strzałki podzieliły radnych. Wyniki głosowania zaskakują
  • Anonim - Złote Strzałki podzieliły radnych. Wyniki głosowania zaskakują
  • Woj.Sz. - Złote Strzałki podzieliły radnych. Wyniki głosowania zaskakują
  • axc - Złote Strzałki podzieliły radnych. Wyniki głosowania zaskakują
  • Subiektywny - Złote Strzałki podzieliły radnych. Wyniki głosowania zaskakują
  • okoliczny mieszkaniec - „Las znów został zamieniony w wysypisko”
REKLAMA
Następny
Z Policami 3:0 wygrali

Z Policami 3:0 wygrali

  • Strona główna
  • Ogłoszenia drobne
    • Przeglądaj ogłoszenia
    • Dodaj ogłoszenie
  • Reklama
    • Tygodnik Kurier Słupecki
    • Portal slupca.pl
    • Logo do pobrania
  • O nas
  • Regulamin
  • Kontakt

© 2021 Graffi Studio Kurier Słupecki

Brak wyników
Pokaż wszystkie wyniki
  • O nas
  • Regulamin
  • Kontakt
  • Logowanie
  • Zarejestruj

© 2021 Graffi Studio Kurier Słupecki

Witaj!

Zaloguj się do swojego konta

Zapomniałeś hasła? Zarejestruj

Utwórz nowe konto!

Uzupełnij formularz, aby się zarejestrować

Wszystkie pola wymagane Zaloguj

Odzyskaj hasło

Proszę podać nazwę użytkownika lub email, aby odzyskać hasło.

Zaloguj
Brak wyników
Pokaż wszystkie wyniki
  • O nas
  • Regulamin
  • Kontakt
  • Logowanie
  • Zarejestruj

© 2021 Graffi Studio Kurier Słupecki