Internet daje Ci ogromne możliwości rozwoju firmy, zdobywania nowych klientów i zwiększania zysków. Wystarczy, że zdecydujesz się na dopasowane formy promocji. Gwarantujemy, że do dyspozycji masz metody, które są idealne zarówno do małych firm, jak i liderów swojej branży. Dowiedz się, jak reklamować firmę w Internecie i wybierz metodę dopasowaną do Twojego biznesu!
Atrakcyjna i czytelna strona internetowa
Stronę internetową powinna mieć każda nowoczesna firma, która chce być widoczna w sieci. Jednak sama witryna jest niewystarczająca, jeśli zależy Ci na pozyskaniu nowych klientów.
Koszt strony internetowej waha się od 1500 do około 4000 zł. Najtańsza strona to zwykle prosty OnePage w formie wizytówki firmy. Droższe wersje mają do kilku zakładek, więcej treści i lepszą optymalizację pod pozycjonowanie w wyszukiwarce.
Musisz też zadbać o widoczność w wynikach organicznych – w tym celu postaw na optymalizację witryny i jej pozycjonowanie. Dzięki temu zajmiesz wysoką lokatę w wynikach wyszukiwań Google, a przede wszystkim dotrzesz do nowych klientów, zwiększysz sprzedaż i zyski.
Ile kosztuje pozycjonowanie? Zależy to od wielu czynników, ale najczęściej pozycjonowanie małej lokalnej strony internetowej to koszt między 800 a 1200 zł netto miesięcznie. W przypadku nieco większych stron ten koszt może zwiększyć się nawet do około 3500 zł netto miesięcznie.
Z pomocą własnej strony możesz skorzystać z różnych metod marketingu internetowego np. Google Ads. W ten sposób zachęcisz np. do wybrania konkretnego produktu lub usługi.
Wizytówka Google Moja Firma
Chcesz ułatwić potencjalnym klientom dotarcie do siedziby Twojej firmy, a może zależy Ci na większej rozpoznawalności w danym mieście lub dzielnicy? Zatem musisz mieć wizytówkę Google Moja Firma.
Pamiętaj, żeby ją zoptymalizować, a wtedy z pewnością będzie lepiej oceniana przez algorytmy Google. Dodaj też kilka zdjęć, uzupełnij wszystkie informacje i napisz parę zdań na temat swojej firmy.
Jeśli zastanawiasz się, jak reklamować firmę w Internecie, bo zależy Ci na zwiększeniu wiarygodności, to poproś klientów o dodanie oceny do Twojej wizytówki. Pozytywne komentarze z pewnością zachęcą do skorzystania z Twojej oferty.
Widoczność w Social Mediach
Media społecznościowe to jeden z najlepszych sposobów promocji w Internecie. W końcu użytkownicy nadal chętnie odwiedzają Facebook, Instagram, Pinterest, TikTok czy LinkedIn. Sam widzisz, jak zróżnicowane mogą być Social Media, co ułatwi Ci dopasowanie platformy do wymagań grupy docelowej.
Zastanawiasz się, jak możesz promować się w mediach społecznościowych? Regularnie dodawaj tam posty edukacyjne, recenzje produktów, opinie poprzednich klientów, dotychczasowe realizacje i zdjęcia swojego zespołu. Skorzystaj też z płatnej reklamy, aby zwiększyć widoczność marki oraz dotrzeć do potencjalnych klientów. Wtedy na pewno przestaniesz być anonimowy.
Katalogi firm
Ciekawym, choć nie tak dobrze znanym, sposobem promocji w Internecie są katalogi firm. Koniecznie z nich skorzystaj, ponieważ pozwoli Ci to na budowanie linków zewnętrznych. Tym samym Twoja strona będzie lepiej widoczna w Internecie – nawet roboty Google docenią Twoją pracę i zaczniesz coraz częściej wyświetlać się na wysokich lokatach w wynikach Google.
Pamiętaj tylko o tym, żeby wybierać renomowane i dobrze oceniane katalogi firm, ponieważ ma to wpływ na to, jak Twoja strona będzie oceniana przez roboty Google. Dopasuj też katalog do swojej branży i koniecznie dodaj adres URL do swojej strony. Uzupełnij także inne informacje, które ułatwią kontakt z Tobą, zapoznanie się z Twoją ofertą itp.
Regionalne ogłoszenia
Kolejnym ciekawym sposobem promocji są regionalne ogłoszenia. To świetny sposób dla małych, lokalnych firm, które chcą zdobyć klientów w konkretnym mieście, gminie czy powiecie. W treści ogłoszenia dodaj informacje o swojej ofercie, dane kontaktowe i adres URL strony internetowej. W ten sposób zyskasz też wartościowe linki, które pomogą Ci podczas pozycjonowania.
Zastanawiasz się, w jakich serwisach warto dodawać ogłoszenia? Postaw na regionalne strony oraz najpopularniejsze witryny typu OLX, GumTree i GoldenLine.