Odpowiednio zaplanowane działania marketingowe są w stanie przyczynić się do zwiększenia zysków ze sprzedaży w Twojej firmie. Wiele przedsiębiorców popełnia jednak podstawowy błąd, ograniczając się tylko do promocji w internecie. Nie można bowiem zapominać, że wciąż istnieje liczna grupa klientów, którzy preferują tradycyjne formy prezentacji oferty. Podpowiadamy więc, jak stworzyć atrakcyjny katalog reklamowy.
Jak wygląda folder reklamowy?
Obok ulotek oraz broszur promocyjnych, to właśnie katalogi reklamowe są najczęściej wykorzystywane w działaniach marketingowych. Wyglądem przypominają książkę lub czasopismo, w którym prezentowane są zdjęcia wraz z opisem usług czy produktów. Wiele zależy od rodzaju folderu, gdyż w ofercie drukarni znajdziesz m.in. katalogi reklamowe szyte, klejone i spiralowane. Ważniejszy od konstrukcji jest jednak projekt, gdyż to on decyduje o skuteczności materiałów promocyjnych.
Katalogi reklamowe – cena
Jeżeli zależy Ci na tym, aby zmieścić się w ustalonym budżecie, najkorzystniejszym rozwiązaniem będzie skorzystanie z usług drukarni internetowej. Firmy takie jak OpenPrint tworzą katalogi produktów reklamowych całkowicie zdalnie, oferując przy tym atrakcyjne ceny. Szczególnie dotyczy to zamówień na większe nakłady, gdyż wówczas można sporo zaoszczędzić. Ponadto na stronie dostępny jest prosty w obsłudze kreator do projektowania katalogów firmowych, w którym ustalisz odpowiednie parametry folderu. Jak powinien wyglądać atrakcyjny projekt?
Odpowiedni dobór kolorów
Podczas tworzenia projektu graficznego należy zwracać uwagę na wszystkie szczegóły. Kluczowy jest tu dobór kolorystyki, która powinna nawiązywać do identyfikacji wizualnej Twojej firmy. Wówczas klient oglądający katalog reklamowy będzie kojarzył go z Twoją marką i łatwiej ją zapamięta. Trzeba przy tym pamiętać, aby unikać zbyt jaskrawych barw, gdyż to może niekorzystnie wpłynąć na czytelność folderu. Podczas projektowania katalogów firmowy zdecyduj się więc na stonowaną kolorystykę, która nie wprowadzi zbędnego chaosu do treści.
Dobrej jakości zdjęcia
Kolejną ważną kwestią jest wybór odpowiednich fotografii. Muszą być one wykonane w wysokiej rozdzielczości, aby po wydrukowaniu były czytelne i atrakcyjne dla oka. Wielu klientów to właśnie na nie zwraca uwagę podczas przeglądania katalogów produktów reklamowych, dlatego powinny zachęcać do zapoznania z pozostałymi informacjami. Wykonanie i obróbkę zdjęć do folderów warto powierzyć profesjonaliście, który odpowiednio je przygotuje. To przyniesie znacznie lepszy skutek niż umieszczenie w katalogu reklamowym ilustracji słabej jakości.
Zawartość katalogu reklamowego
W zależności od tego, do jakich celów będziesz wykorzystywał folder, musi on zostać zaprojektowany w inny sposób. Jeżeli ma Ci służyć do prezentacji produktów klientom, jego zawartość powinna się ograniczać głównie do zdjęć. Podczas projektowania katalogów firmowych do celów promocyjnych, warto zadbać także o treść. Umieść w nich krótkie opisy i najważniejsze informacje, które chcesz przekazać klientom.
Konstrukcja katalogu reklamowego
Jeżeli planujesz stworzenie obszernego katalogu z dużą liczbą stron, powinieneś się zdecydować na wariant klejony. W przypadku folderu o mniejszej objętości znacznie bardziej atrakcyjnym rozwiązaniem będzie szyty katalog reklamowy. Cena w obu przypadkach jest porównywalna, gdyż w dużej mierze zależy od parametrów projektu, a nie sposobu konstrukcji broszury.