O wniosku o pozbawienie mandatów Natalii Bobrowskiej-Bartkowiak i Przemysława Niezbeckiego, który w imieniu klubu radnych PSL złożył Mariusz Król informowaliśmy kilka dni temu. Dziś sprawą zajęli się dziennikarze TVP3. Zobaczcie materiał na ten temat przygotowany dla Teleskopu KLIKNIJ TUTAJ.
REKLAMA
Radna Bobrowska – Bartkowiak i radny Niezbecki w ramach prowadzonej działalności gospodarczej wykonują działalność usługową na rzecz powiatu ( SP ZOZ w Słupcy jest jednostką organizacyjną powiatu ). Otrzymują za to wynagrodzenie. Nie jest istotne, że nie korzystają z żadnych nieruchomości czy ruchomości na zasadzie wynajmu. Ci radni korzystają z mienia powiatowego w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą poprzez to, że otrzymują wynagrodzenie z budżetu powiatu.
Jakiś czas temu Bartkowiak przestrzeganie przepisów nazwał czepianiem się zapisów. Niezbecki przestrzeganie litery prawa sprowadza do zemsty. Redaktor Wróblewski kończy swój reportaż stwierdzeniem, że orzecznictwa działają na korzyść radnych lekarzy. Wtóruje mu radca prawny. Czy naprawdę tak trudno namierzyć wyroki, z których bezspornie wynika, że radni lekarze złamali sporny zakaz? Jak dotychczas starosta przedstawił opinię Biura Analiz Sejmowych. Opinia takiego biura nie jest w żaden sposob wiążąca i nie ma nic wspólnego z orzecznictwem. Orzecznictwo to prawomocne wyroki. I tych, na niekorzyść radnych lekarzy nie brakuje. Trzeba tylko chcieć bądź umieć poszukać.
Sami uczeni… Wszyscy studia prawnicze pokończyli… Truskawki rwać, bo się na krzakach gotują
Zgadzam sie z Izydorem teraz Bartkowiak ujawnia swoje prawdziwe oblicze i myśli, że lud kupi opinie BAS – Panie Bartkowiak wie Pan co może Pan zrobić z tą opinią w procesie orzekania???? PSL odszedł – PIS mam nadzieje że juz niedługo.
Wstyd panie Król, podpuszczają pana. PSL jest skończone w Słupcy czas się pogodzić z tym faktem.
Radny a raczej ranny Król jaki ty głupi jesteś…
Wstyd Panie radny Król!!!
Niech Pan zapamięta, że nie całe życie będzie Pan Radnym. Dając się tak podpuszczać, to tylko smród Pan po sobie zostawi. Trzeba mieć jeszcze odrobinę mądrego myślenia i bezstronności.
Panie doktorze, powinno być ”języczkiem u wagi” .
Oto cała prawda! Jak lekarz rwie się do koryta polityki!!! To wręcz niebywałe że potrafią być ,,dobrymi” lekarzami i zarazem tak dzielnie pracować na rzecz naszego powiatu. George to jest dopiero wstyd!!! ŻENADA
Widziałem materiał TVP. Gałan nie może uzależniać rozpoznania inicjatywy uchwałodawczej od stanowiska wojewody. Ma on obowiązek poddać uchwałę pod głosowanie, a wojewoda ocenia uchwałę podjętą. Nie jest rolą wojewody wypowiadać się czy można podjąć uchwałę. Gałan łamie statut.
jon, to jest „zamach” na ustawę o samorządzie powiatowym. Czy oni nie mają świadomości odpowiedzialności karnej za dzialanie wbrew ustawie? Upał jednak szkodzi.
Każdy emeryt mundurowy tj żołnierz,milicjant,policjant,strażak,klawisz który rozpoczynał pracę zawodową w komunie powinien mieć obniżone świadczenie do kwoty 934,60 zł miesięcznie. Prezesie dobrej zmiany po wygraniu jesiennych wyborów ta sprawa musi być załatwiona w pierwszej kolejności.Może to uczynić jedynie dobra zmiana
Jestem za ! Tak jak jestem za tym żeby żaden emeryt nie był ani posłem ani senatorem z Kaczyńskim na czele !!! Zasada jest prosta! Żadnych starych dziadów w polityce . Niech ta dojna zmiana to załatwi.
Panie Bartkowiak, skoro pan nie wie po co , to niech pan nie zabiera głosu. Każdą próbę domagania się przestrzegania prawa nazwie pan sianiem niepokoju i wywoływaniem takiego wrażenia, że coś jest nie tak, jeśli chodzi o wasze działania w powiecie? Prawo jest po to, żeby je przestrzegać, a nie łamać. Pańskie myślenie, a co za tym idzie pańska ocena zaistniałej sytuacji są nacechowane destruktywnością.
Panie Gałan, nie zamierza pan dopuścić, żeby większość radnych mogła decydować czy lekarze mogą pełnić mandat czy nie mogą. Zwariował pan? Upał wypalił panu komórki mózgowe? A może jest pan… ? Kiedyś był film pod takim tytułem… Chce pan ustalać swoje reguły? Nie wie pan, że rada powiatu podejmuje uchwały bezwzględną większością głosów? Bezwzględna większość to 50% + 1.
Panie Grzechowiak, czy to, co zamierza zrobić przewodniczący Gałan nie będzie naruszeniem ustawy o samorządzie powiatowym? Co do naruszenia zakazu ustawowego, w kwestii którego uważa pan, że uznaje się, że nie jest to ( radna lekarz Bobrowska – Bartkowiak i radny lekarz Niezbecki ) naruszenie zakazu ustawowego… Zechciałby pan podać namiar na orzecznictwo, z którego wynika uznanie, o którym pan powiedział? Ja dysponuję orzecznictwem, ale stanowiącym coś zgoła odmiennego niż pan twierdzi. Radna Bobrowska – Bartkowiak i radny Niezbecki w ramach prowadzonej działalności gospodarczej wykonują działalność usługową na rzecz powiatu ( SP ZOZ w Słupcy jest jednostką organizacyjną powiatu ). Otrzymują za to wynagrodzenie. Nie jest istotne, że nie korzystają z żadnych nieruchomości czy ruchomości na zasadzie wynajmu. Ci radni korzystają z mienia powiatowego w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą poprzez to, że otrzymują wynagrodzenie z budżetu powiatu.
Ble, ble, ble.
Kap, kap cieknie po brodzie jad…..
A dlaczego nikt nie wspomina o radnym powiatowym niejakim tez lekarzu Dropinskim, ktory juz ktoras kadencje jest radnym tylko zawsze z innej partii a tez prowadzi dzialalnosc gospodarcza na terenie powiatu slupeckiego juz pare lat i wczesniej mogbyc radnym, a teraz obrcni radni lekarze niemoga. Cos tu komus przeszkadza, czy czasami nie PSL-owi, ktory niech juz sie nie kompromituje w lokalnej powiatu slupeckiego spolecznosci.
Niech Prokuratura się dobierze do starosty -koniec siana fermentacji. Głosowanie na niego to wielki błąd Słupczan.
No dlatego że to ugrupowanie PSLu mąci w powiecie a że dropinski siedzi w tej partii to nikt o tym nie wdpomina
W Słupcy jest wiele do zrobienia. Jest nowy Starosta, mądry i inteligentny człowiek, to da radę, Niestety, ludzie oceniają z jakiego jest ugrupowania, to przykre.
Jeśli nie będą przeszkadzali niektórzy radni ( starzy radni), to Słupca na nowo rozkwitnie. Dajmy szansę
Oczywiście,że nie należy głosować nad odwołaniem radnych, bo uchwała podjęta w tej sprawie może okazać się nieważna z mocy prawa, jako, że Rada nie jest kompetentna do rozstrzygania w tej kwestii, taką uchwałę uchyli Wojewoda, co wcale nie musi oznaczać, że radni powinni być odwołani. Pan Starosta i Pan Przewodniczący winni wszcząć takie procedury prawne, żeby sprawa trafiła pod orzecznictwo czyli do Sądu Powszechnego bądź Sądu Administracyjnego, wtedy wydane prawomocne orzeczenie będzie wiążące w kwestionowanej sprawie. Nie ma obowiązku Przewodniczący poddawać pod głosowanie każdej zgłoszonej uchwały bo doszłoby do absurdów, np. głosowania w sprawach, które regulują przepisy wyższej rangi, np. ustawa.
Panie Wróblewski, nie przygotował się pan do reportażu. Ten reportaż jest tendencyjny. Stwierdził pan, że orzecznictwa w podobnych sprawach działają na korzyść radnych lekarzy, ponieważ nie wynajmują oni pomieszczeń w szpitalu. Radna Bobrowska – Bartkowiak i radny Niezbecki w ramach prowadzonej działalności gospodarczej wykonują działalność usługową na rzecz powiatu ( SP ZOZ w Słupcy jest jednostką organizacyjną powiatu ). Otrzymują za to wynagrodzenie. Jak pan się wykaże dziennikarską starannością i niezależnością, to znajdzie pan wyrok, z którego ponad wszelką wątpliwość wynika, że nie jest istotne, iż nie korzystają z żadnych nieruchomości czy ruchomości na zasadzie wynajmu. Ci radni korzystają z mienia powiatowego w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą poprzez to, że otrzymują wynagrodzenie z budżetu powiatu.
Panie Gnom,
Dziennikarz ma przedstawić stanowisko każdej ze stron. Nie jemu sądzić, która ma rację. To nie jego rola. To tak na przyszłość, zanim Pan zarzuci komuś niestaranność i nierzetelność. Pozdrawiam,
Magdo!
Chyba nie wierzysz co napisałaś!!! Wstyd za takie myślenie!!!!
Magda, masz 100% racji, że dziennikarz ma przedstawić stanowisko każdej ze stron. Marcin Wróblewski to zrobił, ale na końcu swojego reportażu stwierdził, że orzecznictwa w podobnych sprawach działają na korzyść radnych lekarzy, ponieważ nie wynajmują oni pomieszczeń w szpitalu. I w tym stwierdzeniu jest, że się tak wyrażę, pies pogrzebany, albowiem nie jest prawdą, że orzecznictwa działają na korzyść radnych lekarzy. Marcin Wróblewski niejako osądził, kto ma rację. Wszyscy wiemy dlaczego.
Żałośni są Ci Panowie z PSL-u ! Och jak im trudno przełknąć gorycz porażki !!!
Prawo jest prawem , a zło wyrządzone innym szybko wraca. Niech Ci radni zrobią sobie rachunek sumienia ile krzywdzili innych dla tych mandatów. Lepiej zamiast nieraz wypisywać głupoty mogli zaznajamiać się z przepisami prawa.
To nie ci z PSL-u tylko Ci co prawa nie szanują
Mienie komunalne stanowią nie tylko nieruchomości gruntowe oraz budynki, budowle, ale także środki pieniężne – uznał jeden z WSA.
Avengers-ów tu potrzeba 🙂 brak nam superbohaterów.
Niech pan sobie nie wlewa z tymi języczkami. To czy pan już stracił mandat wraz z Panią Bartkowiak i Panem dropinskim już wkrótce rozstrzygnie sąd. Zbada on na pewno jakie faktury były wystawiane, kto płacił ZUS i rozliczał zaliczki na podatek dochodowy, jakie że szpitala szły przelewy. Sąd bedzie też znał wszystkie orzeczenia wydawane w podobnych sprawach. Kiedyś Pan mówił że dyrektorka szpitala czaruje rzeczywistość. Dziś sam Pan to robi mówiąc że działalność gospodarcza to nie działalność a mienie szpitala to nie mienie powiatu. Inna kwestia będzie zachowanie przewodniczącego rady, bo tu z kolei się wmawia ludziom coś o prwomocnosci uchwał, co ma ocenić wojewoda. To tylko mydkenie oczu, bo podstawa prawna do procedowania takiej uchwały jest. Podejmowały ja wielokrotnie inne samorządy. W powiecie słupeckim musi ocenić to wojewoda, bo powiat chyba słabych radców prawnych ma.
Proszę o wyjaśnienie Pana, który poruszył ten temat, dlaczego nie wystąpił z takim wnioskiem odnośnie Dropinskiego kiedy PSL miał pełnię władzy a Dropinski był w ich klubie radnym i prowadził działalność na mieniu powiatu? Czy potwierdza się tym samym bezkarnosc i pobłażliwość względem PSL i ich działaczy?
OSK 1149/04 NSA
II OSK 1701/10 NSA
II SA/OI 171/10 WSA OLSZTYN
III UK 192/13 SĄD NAJWYŻSZY
II OSK 1642/18 NSA
Przyjemnej lektury.
Czy radni powiatu słupeckiego Natalia Bobrowska – Bartkowiak i Przemysław Niezbecki utracili mandaty radnych?
Zgodnie z art. 25b ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 511), radny nie może prowadzić działalności gospodarczej na własny rachunek lub wspólnie z innymi osobami z wykorzystaniem mienia powiatu, w którym radny uzyskał mandat, a także zarządzać taką działalnością lub być przedstawicielem czy pełnomocnikiem w prowadzeniu takiej działalności. Jak stanowi art. 25b ust. 2 przywoływanej ustawy, jeżeli radny przed rozpoczęciem wykonywania mandatu prowadził działalność gospodarczą, o której mowa wyżej, jest obowiązany do zaprzestania prowadzenia tej działalności gospodarczej w ciągu 3 miesięcy od dnia złożenia ślubowania. Niewypełnienie obowiązku, o którym mowa w zdaniu pierwszym, stanowi podstawę do stwierdzenia wygaśnięcia mandatu radnego w trybie art. 383 ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. – Kodeks wyborczy.
Zgodnie z kolei z art. 3-4 ustawy z dnia 6 marca 2018 r. – Prawo przedsiębiorców (Dz. U. poz. 646 z późn. zm.), działalnością gospodarczą jest zorganizowana działalność zarobkowa, wykonywana we własnym imieniu i w sposób ciągły, zaś przedsiębiorcą jest osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca działalność gospodarczą. Bez wątpienia zatem działalność lecznicza prowadzona przez osobę posiadającą prawo wykonywania zawodu lekarza jest działalnością gospodarczą, a lekarz taki jest przedsiębiorcą na gruncie przepisów ustawy z dnia 6 marca 2018 r. – Prawo przedsiębiorców.
W orzecznictwie sądów administracyjnych przyjmuje się, iż zamiarem ustawodawcy konstruującego przepis art. 25b ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym, stanowiący o zakazie prowadzenia na własny rachunek lub wspólnie z innymi osobami działalności gospodarczej z wykorzystaniem mienia komunalnego powiatu, w którym radny uzyskał mandat, było objęcie wszelkich form działalności gospodarczej radnych, prowadzonej na własny rachunek (wyrok NSA z 15 lutego 2005 r., OSK 1149/04). Naczelny Sąd Administracyjny stanął zresztą na stanowisku, że „pojęcie osoby prowadzącej działalność gospodarczą ma znaczenie szersze niż pojęcie przedsiębiorcy” (wyrok NSA z 18 sierpnia 2005 r., OSK 1850/04). Możliwa była bowiem sytuacja, w której zakaz wynikający z art. 25b ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym, obejmował radnego, choć nie był on przedsiębiorcą. Z sytuacją taką mieliśmy np. do czynienia przed 17 listopada 2005 r., kiedy to obowiązywał art. 50c ustawy z 5 grudnia 1996 r. o zawodach lekarza i lekarza dentysty, zgodnie z którym lekarze prowadzący indywidualną praktykę, indywidualną specjalistyczną praktykę albo grupową praktykę lekarską nie byli przedsiębiorcami w rozumieniu ustawy z dnia 19 listopada 1999 r. – Prawo działalności gospodarczej.
Jednocześnie wyjaśnienia wymaga, iż dla wypełnienia hipotezy i dyspozycji normy prawnej konstruowanej przepisem art. 25b ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym koniecznym jest ustalenie związku funkcjonalnego pomiędzy prowadzeniem przez radnego powiatu działalności gospodarczej na własny rachunek a wykorzystywaniem mienia powiatu, w którym radny uzyskał mandat. Słowem mienie powiatu służyć ma także i prowadzeniu działalności gospodarczej przez radnego powiatu oraz osiąganiu przez tego ostatniego zysku.
W tym miejscu zauważyć należy, że ustaleń w zakresie owego funkcjonalnego związku dokonywać należy w każdym przypadku z uwzględnieniem konkretnych okoliczności. O ile rozważać można w ogóle zasadność ustaleń wywiedzionych w opinii prawnej Biura Analiz Sejmowych z dnia 19 lipca 2012 roku w sprawie możliwości łączenia mandatu radnego powiatu z zatrudnieniem na podstawie umowy cywilnoprawnej w szpitalu powiatowym, to pamiętać należy, że przedmiotowa opinia dotyczy zgoła odmiennego stanu faktycznego i prawnego sprawy. Przywoływana opinia odnosi się bowiem do sytuacji, w której to radny wykonuje praktykę lekarską na podstawie umowy cywilnoprawnej zawartej ze szpitalem powiatowym działającym w formie spółki z ograniczoną odpowiedzialnością. W takim zaś przypadku pamiętać należy, że to spółka z ograniczoną odpowiedzialnością odpowiada wyłącznie za swoje zobowiązania. Zupełnie inaczej prezentuje się natomiast sytuacja szpitala działającego w formie samodzielnego publicznego zakładu opieki zdrowotnej, o czym niżej.
Jak stanowi bowiem art. 56 ust. 1-2 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 2190 z późn. zm.), wartość majątku samodzielnego publicznego zakładu opieki zdrowotnej określają fundusz założycielski oraz fundusz zakładu, przy czym fundusz założycielski zakładu stanowi wartość wydzielonej samodzielnemu publicznemu zakładowi opieki zdrowotnej części mienia Skarbu Państwa, jednostki samorządu terytorialnego lub uczelni medycznej, w tym przekazanego w nieodpłatne użytkowanie. Z kolei art. 59 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej wyraża regułę, zgodnie z którą samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej pokrywa co prawda we własnym zakresie stratę netto, to jednak podmiot tworzący jest obowiązany w terminie 9 miesięcy od upływu terminu do zatwierdzenia sprawozdania finansowego samodzielnego publicznego zakładu opieki zdrowotnej pokryć stratę netto za rok obrotowy tego zakładu w kwocie, jaka nie może być pokryta we własnym zakresie przez samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej, jednak nie wyższej niż suma straty netto i kosztów amortyzacji. Ponadto zgodnie z art. 61 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej, zobowiązania i należności samodzielnego publicznego zakładu opieki zdrowotnej po jego likwidacji stają się zobowiązaniami i należnościami Skarbu Państwa albo uczelni medycznej, albo właściwej jednostki samorządu terytorialnego.
Taki status majątkowy samodzielnego publicznego zakładu opieki zdrowotnej w sposób bezpośredni, inaczej niż w przypadku szpitali działających w formie spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, wiąże mienie samodzielnego publicznego zakładu opieki zdrowotnej z jednostką samorządu terytorialnego będącą organem założycielskim szpitala. Mienie samodzielnego publicznego zakładu opieki zdrowotnej w części stanowiącej fundusz założycielski jest de facto mieniem jednostki samorządu terytorialnego, wydzielonym szpitalowi i oddanym w nieodpłatne użytkowanie. Założenie takie potwierdza zresztą brzmienie § 19 ust. 1 Statutu Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Słupcy, zgodnie z którym Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Słupcy gospodaruje samodzielnie przekazanymi w nieodpłatne użytkowanie nieruchomościami i majątkiem Powiatu Słupeckiego oraz majątkiem własnym.
Uwzględniając powyższe ustalenia przyjąć należy, że każdy z lekarzy udzielających świadczeń zdrowotnych w Samodzielnym Publicznym Zakładzie Opieki Zdrowotnej w Słupcy i czyniących to na podstawie zawartej umowy o cywilnoprawnym charakterze, wykorzystuje w swojej działalności nieruchomości i mienie ruchome powiatu słupeckiego, przekazane w nieodpłatne użytkowanie szpitala (np. lokale podmiotu leczniczego czy wyposażenie w sprzęt i aparaturę medyczną). Zgodnie bowiem z ugruntowanym orzecznictwem sądów administracyjnych, dla ustalenia przesłanki wykorzystywania mienia komunalnego nie ma żadnego znaczenia to, że określony stosunek nie łączy radnego bezpośrednio z powiatem, lecz z osobą, której powiat oddał nieruchomość czy ruchomość w bezpłatne użytkowanie, zarząd bądź ją wynajął (wyrok NSA z 11 października 2005 r., OSK 1854/05; wyrok NSA z 10 stycznia 2006 r., II OSK 559/05; wyrok NSA z 5 grudnia 2006 r., II OSK 1263/06). Każdy z takich lekarzy prowadzi przy tym działalność gospodarczą i jest przedsiębiorcą w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 6 marca 2018 r. – Prawo przedsiębiorców. Jeśli jednocześnie lekarz taki został wybrany w wyborach powszechnych jako radny powiatu, to winien on zaprzestać prowadzenia działalności gospodarczej w ciągu 3 miesięcy od dnia złożenia ślubowania. Niewypełnienie zaś obowiązku, o którym mowa wyżej, stanowi podstawę do stwierdzenia wygaśnięcia mandatu radnego w trybie art. 383 ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. – Kodeks wyborczy.
Powyższe wynika nie tylko z samego brzmienia art. 25b ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym, ale nade wszystko z ratio legis przywoływanej normy. Radny powiatu ma być bowiem niezależny w swoich ocenach i osądach. Jeśli zaś jedną z najistotniejszych funkcji rady powiatu jest kontrola działalność zarządu oraz powiatowych jednostek organizacyjnych (w tym również i samodzielnego publicznego zakładu opieki zdrowotnej), to w celu rzetelnego wykonywania tej funkcji radny musi być od tych podmiotów niezależny. Jeżeli zaś radny prowadzi działalność gospodarczą i czyni to z wykorzystaniem mienia powiatu, to ta niezależność może być co najmniej poddawana w wątpliwość. Często bowiem sam zakaz udziału w głosowaniu dotyczącym interesu prawnego radnego może okazać się niewystarczającym gwarantem jego bezstronności. Już to uzasadnia przyjęcie, że w opisywanej sprawie znajduje zastosowanie art. 25b ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym.
Na marginesie zaś powyższych ustaleń przypomnieć jedynie należy, iż w doktrynie można spotkać się ze stanowiskiem, w myśl którego reguły wykładni funkcjonalnej i systemowej pozwalają stwierdzić, że omawiane wyżej zakazy wynikające z przepisu art. 25b ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym obowiązują także w przypadku, gdy mienie komunalne jest wykorzystywane w działalności prowadzonej przez małżonka radnego, jeżeli między małżonkami ma miejsce wspólność małżeńska, a nawet w przypadku konkubinatu (szerzej na ten temat A. Wierzbica, „Ograniczenia antykorupcyjne w samorządzie terytorialnym”, Wolters Kluwer 2008, s. 37). Potwierdzeniem tej tezy ma być treść uzasadnienia wyroku Trybunału Konstytucyjnego, z którego wynika, że: „Wspólne pożycie małżonków, a nawet – w przeważającej liczbie przypadków – pozostawanie we wspólności majątkowej, powoduje, że wszelkie dobra nabywane przez jednego z małżonków, uzyskiwane przez niego korzyści, wynagrodzenie za pracę stanowią o poprawie sytuacji materialnej obojga małżonków, są przeznaczone do wspólnego korzystania, nawet jeśli małżonkowie znieśli ustrój wspólności ustawowej. W konsekwencji uzyskanie korzyści przez małżonka funkcjonariusza (niezależnie od tego, czy małżonek funkcjonariusza jest również sam funkcjonariuszem) powinno być traktowane niemal tak samo, jak uzyskanie jej przez samego funkcjonariusza. Zainteresowanie funkcjonariusza uprzywilejowaniem jego małżonka jest na pewno bardzo duże, stąd i duża pokusa ułatwienia małżonkowi nabycia określonego dobra, załatwienia mu dobrej pracy itd.” (wyrok TK z 13 lipca 2004 r., OTK-A 2004, nr 7, poz. 63).
Odpowiedź na postawione na wstępie pytanie brzmi: TAK.
Droga Temido, co zatem z mandatem Dropińskiego? Biorąc pod uwagę, że jest radnym od 12 lat i cały czas prowadzi działalność na mieniu powiatu to jego mandat od 12 lat jest wygasły??? I wszystkie uchwały podjęte z jego udziałem w ciągu tych 12 lat też są nieważne???? Zaraz się okaże, że całe trzy kadencje rady powiatu poszły w pi……… A gdzie byli w tym czasie powiatowi prawnicy? Drzemali? Jeśli okaże się, że Król ma rację to zamiast radnych pogonić trzeba radców. Nie jednego, jak dotąd, ale wszystkich.
Wszystko – póki co – wskazuje na to, że przewodniczący Gałan dopuści się „zamachu” na Ustawę o samorządzie powiatowym. W porządku obrad najbliższej sesji Rady Powiatu Słupeckiego nie ma sprawy wygaszenia mandatów radnych lekarzy. Panie Gałan, gdybym miał dziecko w wieku szkolnym, to nie tylko nie dopuściłbym, ażeby uczył je pan fikołków, ale w ogóle nie dopuściłbym, żeby moje dziecko uczyło się w szkole, której pan jest dyrektorem. Jaki pan przykład daje? Chce pan dzieciom poprzez swoje zachowanie dać lekcję tego, że prawo jest po to, żeby się do niego nie stosować, albo stosowanie się do litery prawa uzależniać od punktu siedzenia? Otrzymał pan jako przewodniczący wniosek wraz z projektem uchwały? Otrzymał. Starostwo zatrudnia radcę prawnego. Wynagrodzenie radcy zapewne nie jest małe. Paragraf 45 pkt 4 Statutu Powiatu Słupeckiego stanowi, że projekty uchwał są opiniowane co do ich zgodności z prawem przez radcę prawnego lub adwokata. Wystąpił pan do radcy starostwa o opinię? Może radca prawny wbrew temu, co powiedział w reportażu Teleskopu, uważa, że radni lekarze utracili mandaty i dlatego „poleciał” pan aż do wojewody? A pana nigdzie nie nauczyli, że wojewoda nie wydaje opinii? No tak, pan się uczył fikołków, więc o uprawnieniach wojewody pojecie ma pan żadne. Póki co słyszeliśmy, że wystąpił pan do wojewody. Na jakiej podstawie do wojewody? Tworzy pan nowy kodeks, który nazwie pan „Kodeksem Gałana”? Nie wstyd panu? Tylko czy pan wie, co to wstyd? Pojecia honor i przyzwoitość też pan chyba nie zna.
Dlaczego RADNY PRZEMYSŁAW NIEZBECKI w oświadczeniu majątkowym złożonym w kwietniu 2019 r. ( za 2018 r.) nie wykazał wysokości przychodu i dochodu? Wykazał przychód i dochód oświadczeniu złożonym w grudniu 2018 ( za 2017 r.), ale nie wykazał żadnego dochodu w oświadczeniu z kwietnia 2019 r. ( za 2018 r. ).
Czy pozostawienie przez radnego lekarza pustej pozycji w oświadczeniu majątkowym miało na celu ukrycie zarobków?
Przewodniczący Rady Powiatu Piotr Gałan złożył na obydwu oświadczeniach adnotację o przeanalizowaniu oświadczeń i „nie zauważył”, że w oświadczeniu z kwietnia 2019 r. brak przychodu i dochodu? Do oświadczenia majątkowego należy załączyć PIT. Czy w PIT Przemysława Niezbeckiego za 2018 r. radny też pozostawił puste rubryki?
http://bip.powiat-slupca.pl/slupcap/zasoby/files/oswiadczenia_majatkowe/za_2018/przemyslawniezbecki.pdf
http://bip.powiat-slupca.pl/slupcap/zasoby/files/oswiadczenia_majatkowe/za_2019/przemyslawniezbecki.pdf
Panie Gałgan odwołaj tych wszystkich pisiorów a do starosty osobiście taczkę podstawię. Bu ha ha.
Dobrze wiemy dzięki komu Gałgan Izydor jest dyrektorkiem to strzałkowski Putin go wylansował.
Informacja Temidy obszerna i dokładna z małym wyjątkiem. Sądy administracyjne w swoich wyrokach również mienie spółek z o.o. traktują jako mienie powiatu czy gminy. Niekoniecznie nawet działalność musi być prowadzona z wykorzystaniem budynków czy urządzeń, stanowiących własność tych spółek. Wystarcza sam fakt brania wynagrodzenia z tych spółek w ramach działalności gospodarczej ( świadczenie usług). Nie należy się obawiać o ważność uchwal. Mandat się traci dopiero po całej procedurze odwoławczej .
Dlaczego RADNY PRZEMYSŁAW NIEZBECKI w oświadczeniu majątkowym złożonym w kwietniu 2019 r. ( za 2018 r.) nie wykazał wysokości przychodu i dochodu? Wykazał przychód i dochód oświadczeniu złożonym w grudniu 2018 ( za 2017 r.), ale nie wykazał żadnego dochodu w oświadczeniu z kwietnia 2019 r. ( za 2018 r. ).
Czy pozostawienie przez radnego lekarza pustej pozycji w oświadczeniu majątkowym miało na celu ukrycie zarobków?
Przewodniczący Rady Powiatu Piotr Gałan złożył na obydwu oświadczeniach adnotację o przeanalizowaniu oświadczeń i „nie zauważył”, że w oświadczeniu z kwietnia 2019 r. brak przychodu i dochodu? Do oświadczenia majątkowego należy załączyć PIT. Czy w PIT Przemysława Niezbeckiego za 2018 r. radny też pozostawił puste rubryki?
Zainteresowanych odsyłam na stronę starostwa powiatowego, zakładka BIP.
Prawo jest dobre jak jest po naszej stronie. Jeśli tak nie jest to interpretujemy je tak jak nam pasuje. Za przykład podam Spółdzielnię Mleczarską Udziałowców w Strzałkowie. Prawo Spółdzielcze mówi, że w organie nadzorczym (jakim jest Rada Nadzorcza) nie może zasiadać osoba spokrewniona z członkiem Zarządu do drugiego stopnia pokrewieństwa. W SMU jest tak, że w Radzie zasiada brat Wiceprezesa Zarządu. Kiedyś zwróciłem na ten fakt uwagę i usłyszałem: że bracia to jest pierwszy stopień pokrewieństwa, a prawo spółdzielcze mówi o drugim stopniu. Osoba odpowiadająca mi na zadane pytanie perfidnie pominęła krótkie słówko „do”, do drugiego stopnia. Więcej wyjaśnień nie chciałem widząc, że robi się ze mnie idiotę. Wniosek: kto ma władzę ten interpretuje i dyktuje prawo. Na marginesie: w mleczarni też lubią zielone kolory i koniczynki.
PS. Jeśli organy spółdzielni są powołane niezgodnie z obowiązującym prawem i z taką wadą funkcjonują, jakie konsekwencje dla przedsiębiorstwa niesie taki stan rzeczy? Może ktoś zechce podpowiedzieć?
Kiedy dziady zajmiecie się rozwalonymi drogami powiatowym? Te wasze ega polityczne przesuńcie na pobocze.