Burmistrz Gminy Zagórów informuje, iż w okresie od dnia 15 do 29 września 2023 r. można składać wnioski o sfinansowanie kosztów związanych z likwidacją wyrobów zawierających azbest. Wypełnione wnioski można dostarczyć do urzędu: w siedzibie Referatu Inwestycyjnego Komunalnego Urzędu Miejskiego w Zagórowie pokój nr 9, pisemnie pocztą tradycyjną na adres: Urząd Miejski, ul. Kościelna 4, 62 -410 Zagórów lub pocztą elektroniczną – umg@zagorow.pl.
Wnioski o dofinansowanie będą realizowane według kolejności ich składania do czasu wyczerpania środków finansowych z dotacji budżetu gminy i Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Poznaniu na realizację Programu usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest na terenie Gminy Zagórów.
Realizowane będą wnioski dotyczące wyłącznie odbioru wraz z transportem i unieszkodliwieniem odpadu azbestowego, złożonego na terenie nieruchomości należącej do wnioskodawcy.
Dofinansowanie do ww. działania wynosić będzie 100% całościowych kosztów tego działania m.in. transportu i unieszkodliwiania odpadów niebezpiecznych w postaci materiałów zawierających azbest, pochodzących z demontażu materiałów budowlanych w postaci płyt azbestowo-cementowych płaskich i falistych, stanowiących pokrycie dachowe budynków mieszkalnych i gospodarczych.
Pomoc finansowa nie obejmuje dopłat do zakładania nowych pokryć dachowych.