Tak na dobrą sprawę każdy przedsiębiorca może stworzyć własną stronę internetową. I każdy może też publikować w ramach takiego serwisu dowolne treści. Nie wszystkie jednak mogą zostać dobrze ocenione przez Google. Zwłaszcza, że wyszukiwarka przywiązuje szczególną uwagę do contentu i stale rozwija wymagania odnośnie artykułów publikowanych zarówno na firmowych blogach, jak i na zewnętrznych serwisach. System oceny portalu opierający się na weryfikowaniu wiarygodności, fachowości oraz autorytatywności został ostatnio rozszerzony o pozytywne doświadczenia każdego z zainteresowanych internautów. Chcesz wiedzieć, jak tworzyć content, który będzie przyjaźnić się z algorytmami wyszukiwarki Google? Przeczytaj sprawdzone porady doświadczonych ekspertów!
Google odchodzi od spamu. Czas na większą promocję eksperckich treści
Znalezienie rzetelnego i w pełni wiarygodnego źródła informacji w internecie momentami potrafi graniczyć z cudem. I z całą pewnością nie będzie to stwierdzenie nad wyraz kontrowersyjne. Chyba każdy zauważył, że kilka ostatnich lat dla contentu stało pod znakiem wyraźnego mnożenia ilości treści. Niestety wiele z nich nie miało nic wspólnego z wcześniej wspomnianą tu rzetelnością. A co warte odnotowania, większość z takich artykułów wyszukiwana jest za pośrednictwem Google. To nie powinno nikogo dziwić. W końcu mówimy o największej tego typu usłudze na świecie. Gigant zza Oceanu postanowił wziąć sprawy w swoje ręce. Oczywiście na własnych zasadach. Jeśli jesteś przedsiębiorcą i chcesz liczyć na wysokie pozycje w rankingu organicznym, musisz tworzyć treści z uwzględnieniem trzech podstawowych filarów: fachowości, autorytatywności i wiarygodności. Od skrótów tych słów z języka angielskiego wzięło się pojęcie EAT, które po upływie czasu zyskało kolejny elementarny człon – experience, czyli doświadczenia użytkowników. Google liczy w tym przypadku na współpracę z podmiotami wykorzystującymi pozycjonowanie stron internetowych w ramach strategii promocji marki. Ekspercki content od takich portali pozwoli lepiej dopasowywać odpowiedzi na konkretne zapytania internautów. Zmodyfikowana zasada EAT wyeliminuje także ryzyko zaprezentowania nierzetelnego źródła, co mogłoby wpłynąć na renomę Google. A jak już doskonale wiemy, amerykański hegemon ma dość duże doświadczenie w ograniczaniu widoczności serwisów spamowych, nie do końca przestrzegających wytycznych algorytmu wyszukiwarki.
Tworzenie contentu pod algorytm Google oczami doświadczonych specjalistów
Samodzielne tworzenie contentu spełniającego najwyższe standardy algorytmu Google nadal jest możliwe, natomiast zdecydowana większość pozycjonujących się przedsiębiorców wybiera usługi content marketingowe, jakie są realizowane chociażby przez doświadczone agencje SEO. Dobrym przykładem może posłużyć oferta dostępna na stronie afterweb.pl, gdzie agencja Afterweb pomaga w pisaniu oraz też publikowaniu maksymalnie jakościowych treści. Podczas ich tworzenia powinno wziąć się pod uwagę konieczność wyczerpania danego tematu, stosując zweryfikowane informacje, pochodzące z wiarygodnego źródła. Różnego rodzaju odnośniki, cytaty bądź udostępnianie postów rzeczywistych specjalistów z branży zostanie pozytywnie ocenione przez Google. Ekspercka treść nadal wymaga stosowania słów kluczowych, ale ważne jest zachowanie zdrowego balansu między ich częstotliwością a zrozumieniem artykułu przez potencjalnego odbiorcę. Google chciałoby, żeby tego typu wpisy były tworzone oraz publikowane przez osoby z wykształceniem bądź specjalizacją w danym kierunku. Dla przykładu: treść dotycząca zdrowia powinna być udostępniona wyłącznie przez lekarza. Tak samo jak artykuł dotyczący pozycjonowania strony internetowej powinien być stworzony przez specjalistę, posiadającego doświadczenie w tej dziedzinie. I w tym przypadku jest mowa nie tylko o contencie umieszczanym w obrębie własnego bloga, ale również o zewnętrznych serwisach, przeważnie służących do link buildingu. Wiarygodność takich portali z pewnością jest ważnym czynnikiem dla algorytmów Google. Wcześniej wspomniana agencja SEO pomoże Ci w znalezieniu odpowiednich stron, idealnie nadających się na publikację artykułu sponsorowanego.