Ważny event branżowy, targi lub konferencja – w jednym miejscu zbierają się przedstawiciele różnych marek, aby jak najlepiej zaprezentować swoją ofertę oraz pozyskać nowych klientów lub współpracowników. Jest to idealne środowisko do wypromowanie marki, w praktyce jednak – w natłoku informacji potencjalny interesant może pominąć daną markę, lub zwyczajnie o niej zapomnieć. Jak temu zapobiegać? Skuteczna reklama jest kluczem do sukcesu. Gadżety promocyjne, takie jak torby, długopisy lub kubki reklamowe to wciąż popularny sposób na zaistnienie marki w świadomości potencjalnego klienta.
Kubek reklamowy – czar zastawy z logo marki
Przestrzenie biurowe przepełnione są różnego typu gadżetami, które rozdawane są w czasie trwania imprez branżowych i nie tylko. Często w aneksie kuchennym oraz na poszczególnych biurkach można zauważyć kubki reklamowe z nadrukiem przedstawiającym logo konkretnej firmy. Najczęściej chwyta się jednak po te naczynia, które zaprojektowane są gustownie. Ich forma także nie jest bez znaczenia. Przygotowując kawę lub herbatę bardzo często rezygnuje się z nudnego, pustego kubka na rzecz ciekawiej prezentującego się naczynia. Wygodny uchwyt, duża pojemność oraz dodatkowe akcesoria, takie jak łyżeczki, wieczko zabezpieczające czy podstawka urozmaicają prosty rytuał przygotowywania ulubionego napoju. Nic więc dziwnego, że ciekawie zaprojektowany kubek reklamowy jest chętnie używany i przydatny przez dłuższy czas.
Gustowna reklama oraz funkcjonalność – jak projektować kubki reklamowe z logo
Biurowe “koszmarki” w postaci źle zaprojektowanych, kiczowatych gadżetów reklamowych powinny stać się pieśnią przeszłości. Aby skutecznie trafić do klienta, trzeba zaoferować mu akcesoria, które będą funkcjonalne, dobrze wykonane i – co często okazuje się szczególnie istotne – estetyczne. Kubki reklamowe z logo można przygotować na wiele sposobów, np. zlecić ich wykonanie w drukarni. Efekt końcowy często jednak bywa nieco inny od pierwotnie zamierzonego. Jeśli grafika nie będzie odpowiednio przygotowana lub sam sprzęt zawiedzie, gadżet może nie prezentować się tak dobrze, jak początkowo planowano.
Marka Artigraf zajmuje się profesjonalnym tworzeniem gadżetów reklamowych, dokładnie dopasowanych do konkretnych potrzeb klienta. Na stronie dostępny jest bardzo szeroki wybór oryginalnych wzorów, które wystarczy jedynie uzupełnić o odpowiedni nadruk. Może on przedstawiać autorską grafikę, logo, dane kontaktowe lub hasło reklamowe – wszystko, co tylko pomoże wypromować Twoją markę. Kubki do nadruku można przygotować banalnie łatwo, ustalając wszystkie szczegóły poprzez stronę sklepu oraz zamawiając potrzebną ilość gadżetów. W razie problemów lub pytań konsultanci Artigraf pomogą w zaprojektowaniu kubka oraz przedstawią wycenę.
Dobrze zaprojektowany kubek reklamowy nie powinien być przeładowany detalami. Obecnie, bardzo modna stylistyka nawiązująca do minimalizmu, często sprawdza się znacznie skuteczniej niż różnokolorowy nadruk na wszystkich ściankach naczynia. Warto także pamiętać, że reklama nie musi być dosłowna czy “zaserwowana” w oczywisty sposób. Czasem mniej, znaczy więcej – gustowna grafika oraz logo marki sprawdzi się znacznie lepiej niż krzykliwe grafiki w kontrastowych kolorach.
Odpowiedni gadżet broni się sam
Przygotowując promocję i wybierając wzory takich gadżetów jak kubki, warto kierować się prostymi skojarzeniami. Czasem możliwe jest dobranie gadżetów, które swoją formą nawiązują do profilu działalności danej marki. Być może zamiast standardowego, ceramicznego kubeczka z uchwytem, w danej kampanii lepiej sprawdzą się eleganckie filiżanki, mniejsze kubeczki (np. na espresso) lub kubki termiczne z nadrukiem. Samą formą gadżetu można opowiedzieć historię i zachęcić potencjalnych klientów do kontaktu lub współpracy.
Garść przydatnych porad z pewnością ułatwi projektowanie gadżetów na potrzeby akcji promocyjnych. Warto stawiać na wysoką jakość oraz profesjonalne wykonanie – zaowocuje to uwagą i zainteresowaniem ze strony klientów. Oto o czym warto pamiętać projektując gadżety promocyjne, a w szczególności kubki z nadrukiem:
- oryginalność – dzięki temu znacznie łatwiej jest wybić się na tle konkurencji i zwrócić uwagę interesantów. Warto poszukiwać: oryginalnych form, kształtów oraz gadżetów z dodatkowymi funkcjami;
- nowoczesny, oszczędny design – szczegóły są, rzecz jasna, zależne od gustu oraz przekazu, jaki dana marka chce skierować do klienta. Warto się jednak zastanowić i zadać sobie pytanie: “czy sam chętnie używałbym tak zaprojektowanego kubka?”. Umiar często się opłaca, ponieważ gadżety prezentują się elegancko, a także trafiają w gusta znacznie większej ilości osób.
forma, która będzie współgrać z profilem działalności marki – do tego punktu można podejść na wiele kreatywnych sposobów, dlatego też warto dokładnie przemyśleć projekt. Funkcjonalny kubek promocyjny z pewnością będzie chętnie i często wykorzystywany do przygotowywania kawy lub herbaty.