Wybór odpowiedniej agencji SEO ma istotny wpływ na rozwój Twojej działalności biznesowej. Podpowiadamy, czym powinieneś się kierować, szukając podwykonawcy, któremu zlecisz pozycjonowanie sklepu internetowego czy strony WWW. Zapraszamy do lektury.
Jakiego rodzaju pozycjonowania oczekujesz od agencji SEO?
Zanim przystąpisz do poszukiwań agencji SEO, zastanów się, na jakich dokładnie usługach Ci zależy. Interesuje Cię pozycjonowanie stron WWW? A może pozycjonowanie sklepów internetowych? Chcesz pozycjonować się szeroko? A może lokalnie?
Pozycjonowanie stron WWW i pozycjonowanie sklepów internetowych jest każdorazowo procesem, na który składa się szereg działań technicznych oraz marketingowych. Ich rezultatem jest zwiększenie widoczności konkretnej witryny w organicznych wynikach wyszukiwania, które ma bezpośredni wpływ na wzrost liczby zapytań ofertowych czy sprzedaży.
Zarówno pozycjonowanie stron internetowych, jak i pozycjonowanie e-commerce może odbywać się lokalnie lub szeroko. Pierwsze z nich pozwala promować biznes na ograniczonych geograficznie rynkach (np. w danej miejscowości). Drugie – ogólnopolsko, a nawet globalnie.
Jaki cel pozycjonowania przyświeca Twojej współpracy z agencją SEO?
Kiedy już wiesz, jakiego rodzaju usługi agencji SEO Cię interesują, zastanów się, jaki cel ma spełniać pozycjonowanie sklepu internetowego lub pozycjonowanie stron internetowych, których jesteś właścicielem.
Jeżeli nic nie sprzedajesz, ale chcesz budować wizerunek swojej firmy lub popularyzować swoją markę, najpewniej zależeć Ci będzie na zwiększeniu ruchu na stronie WWW. W tym przypadku Twój podwykonawca od SEO będzie musiał zadbać nie tylko o osiągnięcie wysokich pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania, ale przede wszystkim o to, by użytkownicy wyszukiwarki przechodzili z nich do Twojej witryny.
Jeśli na swojej stronie WWW cokolwiek sprzedajesz albo prowadzisz biznes w modelu e-commerce, z pewnością od agencji SEO będziesz oczekiwał prowadzenia skutecznych działań, których efektem będzie wzrost liczby konwersji i sprzedaży. Mówiąc prościej – ich rezultatem będzie doprowadzenie do tego, że użytkownicy wyszukiwarek staną się Twoimi klientami.
Czym kieruje się agencja SEO, pozycjonując Twoją witrynę?
Bez względu na to, jaki cel chcesz osiągnąć, współpracując z agencją SEO, pozycjonowanie stron internetowych czy pozycjonowanie e-commerce nie powinno odbywać się w pośpiechu. Szybkie osiągnięcie wysokich pozycji jest możliwe, ale bardzo ryzykowne i może narazić Cię na nałożenie kary przez Google. Gra zdecydowanie nie jest warta świeczki, dlatego nie warto dać się omamić podwykonawcom oferującym błyskawiczne efekty.
O wiele lepiej wyjdziesz na nawiązaniu współpracy z agencją SEO, która nie obiecuje gruszek na wierzbie, ale w klarowny sposób przedstawia rzeczowe argumenty przemawiające za tym, dlaczego konkretne działania muszą trwać przez określony czas.
Pierwsze efekty, które przynosi rzetelne pozycjonowanie sklepu internetowego lub strony WWW mogą pojawić się już po 3-4 tygodniach (przy mniej konkurencyjnych frazach) albo po 4-6 miesiącach (przy bardziej konkurencyjnych frazach). SEO jest nastawione na cele długofalowe, dlatego obietnica szybszej realizacji powinna zapalić czerwone światełko w Twojej głowie.
Mamy nadzieję, że dzięki naszym podpowiedziom uda Cię się wybrać odpowiednią agencję SEO, której działania wspomogą rozwój Twojego biznesu.