Zanim zdecydujesz się na podpisanie umowy najmu, dokładnie przeanalizuj wszystkie warunki, jakie zastaniesz w swoim przyszłym biurze i jego najbliższym otoczeniu. Sprawdź, czy nie ma dodatkowych kosztów, które mogłyby Cię później zaskoczyć
Zanim zdecydujesz się na podpisanie umowy najmu, dokładnie przeanalizuj wszystkie warunki, jakie zastaniesz w swoim przyszłym biurze i jego najbliższym otoczeniu. Sprawdź, czy nie ma dodatkowych kosztów, które mogłyby Cię później zaskoczyć. Chodzi zarówno o dostępność miejsc parkingowych czy umieszczenia reklam Twojej firmy, jak i innych sytuacji, jakie mogłyby wpłynąć na użytkowanie lokalu i pracę w firmie.
Dobre warunki pracy
Wynajmując biuro, warto zwrócić uwagę na lokalizację, która będzie sprzyjać rozwojowi firmy, a także zapewni właściwe środowisko pracy zatrudnionym w niej osobom. Wpłynie to bezpośrednio na ich wydajność i efektywność. Pierwszą rzeczą jest na pewno organizacja stanowisk pracy. W wielu przypadkach wymaga rozdzielenia ściankami, które zapewniają dyskrecję i poufność podczas wykonywanych obowiązków.
Sprawdź także najbliższe sąsiedztwo Twojego potencjalnego biura. Codziennej pracy na pewno nie będzie sprzyjać hałas z pobliskiego zakładu produkcyjnego czy firm świadczących specyficzny rodzaj usług, jak choćby tych z branży samochodowej, przemysłowej, budowlanej itp. Często niski koszt wynajmowanego biura wynika właśnie z niezbyt korzystnych warunków panujących w danym obiekcie i jego otoczeniu. W sąsiadujących lokalach może mieścić się także potencjalna konkurencja, więc warto sprawdzić również i te informacje.
Pomyśl o pracownikach i potencjalnych klientach
Przy wyborze pomieszczeń na biura niezwykle istotny jest także łatwy dostęp do nich. Liczy się więc dojazd i bliskość przystanków komunikacji miejskiej, czy możliwość skorzystania z parkingu. Jeśli działalność Twojej firmy wiąże się z częstymi wizytami klientów czy kontrahentów, to na pewno należy sprawdzić ułatwienia wejścia do biura osób niepełnosprawnych. Winda, podjazdy czy szerokie drzwi z pewnością są nieodzowne, a wbrew pozorom nie wszędzie są dostępne. Przydają się także dla osób z dziećmi, jeśli również mają być Twoimi klientami. Wiele więc zależy od profilu działalności.
Atrakcyjne udogodnienia
W każdym biurze istotna jest komunikacja pomiędzy pracownikami. Ułatwieniem jest wewnętrzna centrala telefoniczna, która świetnie sprawdzi się w przypadku dużej liczby stanowisk pracy w firmie. Warto zadbać także o to, by na terenie obiektu znajdowała się recepcja. Będzie ona nie tylko dodatkowym punktem informacyjnym, ale i reklamowym. Osoby wchodzące do wielokondygnacyjnego budynku łatwiej odnajdą drogę i informacje na temat Twojej firmy. Natomiast kontrola dostępu zapewniona przez profesjonalną ochronę oraz monitoring ograniczą możliwość wejścia osób nieupoważnionych na teren obiektu.
Zanim podpiszesz umowę, dowiedz się także, kto odpowiada za ewentualne remonty, usterki czy problemy techniczne na terenie wynajmowanej nieruchomości. Sprawdź również możliwości korzystania przez pracowników z zaplecza socjalnego i sanitarnego tak, aby zapewnić w firmie właściwe warunki bezpieczeństwa i higieny pracy. W Directoffice.pl znajdziesz biura do wynajęcia w Warszawie, Krakowie, Wrocławiu, Trójmieście czy na Śląsku – sprawdź!