25 września odbyło się szkolenia organizowane przez Powiat Słupecki i Atlantic Contract Sp. z o.o Sp. k. przy wsparciu Ministerstwa Rozwoju i Technologii pn. „Jak zostać dostawcą US Army?”.
Celem spotkania było poinformowanie przedsiębiorców o możliwości realizacji zamówień publicznych dla Armii Stanów Zjednoczonych. W spotkaniu wzięło udział ok. 45 przedsiębiorców z 41 firm i 23 branż. W większości byli to przedsiębiorcy z terenu powiatu słupeckiego oraz kilka firm spoza powiatu. Szkolenie odbyło się w Sali Narad Urzędu Miasta Słupca.
Podczas spotkania skupiono się na najważniejszym temacie jakim jest rejestracja firmy jako potencjalnego dostawcy w systemie SAM (System for Award Management), które to jest niezbędne do realizacji kontraktów dla Armii Amerykańskiej i daje możliwość dostępu do szerokiej bazy kontaktów firm z całego świata.
Ponadto scharakteryzowano uwarunkowania prawne współpracy polskich firm z Armią Amerykańską stacjonującą w Polsce przede wszystkim z punktu widzenia profitów takich jak np. zwolnienie z podatku dochodowego, czy zerowa stawka podatku VAT, jak również wymogi dotyczące dokumentacji przetargowej, narzędzia i sposoby wyszukiwania ogłoszeń przetargowych, czy zasady rozliczenia wygranych przetargów. Przedstawiono również wybrane statystyki (w tym dotyczące kategorii produktów) przetargów dla Armii Amerykańskiej.
Szkolenie przeprowadzili prelegenci Atlantic Contract Sp. z o.o Sp. k. – Adam Durka – Dyrektor Handlowy oraz Maciej Winnicki – Dyrektor Operacyjny. Organizatorami ze strony Starostwa Powiatowego w Słupcy byli Starosta Marek Dąbrowski, Wicestarosta Piotr Kowalski oraz Andrzej Grzeszczak – Kierownik Wydziału Spraw Społecznych wraz z Pracownikami WSS Agnieszką Kasprzyk, Katarzyną Koralewską i Pawłem Wiśniewskim.
Podczas szkolenia swoją ofertę dla firm zaprezentowała Agencja Rozwoju Przemysłu S.A. z Oddziału
w Poznaniu reprezentowana przez konsultantki Wiolettę Bartkowiak i Krystynę Skaczkowską. Swoją propozycję współpracy przedstawił również Powiatowy Doradca Klimatyczny – Łukasz Lenarczyk.
Należy podkreślić, że organizacja tego typu szkolenia na terenie powiatu słupeckiego i chęć aktywizacji lokalnych podmiotów gospodarczych wynika ze stacjonujących w Bazie Wojskowej w Powidzu oddziałów żołnierzy Armii Amerykańskiej oraz powstałego tam kompleksu logistyczno-sprzętowego.
Współpraca lokalnych firm z US Army może przynieść obustronne korzyści finansowe i ma dużą perspektywę rozwoju.
Po szkoleniu miało miejsce spotkanie Starosty Słupeckiego – Marka Dąbrowskiego z Prezesem Atlantic Contract Sp. z o.o Sp. k. – Łukaszem Reszką i prowadzącymi celem omówienia dalszej współpracy.
Przedsiębiorcy zainteresowani dostępem do materiałów ze szkolenia proszeni o kontakt z Kierownikiem Wydziału Spraw Społecznych – Andrzejem Grzeszczakiem tel. 63 275 86 51; andrzej.grzeszczak@powiat-slupca.pl; spoleczne@powiat-slupca.pl.
źródło: Powiat Słupecki
Uwaga to sprzedawcy garnków po 40 tys za sztukę ! Można zapisać się do systemu samodzielnie co i tak nie gwarantuje zleceń. Ciekaw jestem ile Ci panowie zapłacili za wynajęcie sali poza tym organizator i starosta powinni być bardziej uważni kogo przyjmują.
Powodzenia przedsiębiorcy naszego powiatu !