Handel elektroniczny przeżywa stały i trwały wzrost, a kupujący są gotowi wydawać swoje pieniądze na produkty, które uwielbiają. Tworzenie witryn e-commerce stało się tak łatwe, że posiadając produkty gotowe do sprzedaży, można od razu stworzyć witrynę i uruchomić ją w błyskawicznym czasie. Jednak uwielbiane produkty i własna witryna to nie wszystko, uzyskanie wystarczającego ruchu w witrynie wymaga zdecydowanie więcej działań. Sprawdź 7 sposobów na zwiększenie sprzedaży w swoim sklepie internetowym.
Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym?
Oto siedem sposobów na zwiększenie sprzedaży w witrynie e-commerce. Wypróbuj je, by pozyskać nowych klientów i odkryć nowe rynki, które być może wcześniej uznawałeś za niedostępne. Testuj i analizuj swoje strategie, ponieważ nawet w przypadku sukcesu, będzie miejsce na ulepszenia.
Przyspiesz swoją stronę internetową
Jeśli czas wczytywania Twojej strony jest zbyt długi, użytkownicy prawdopodobnie opuszczą witrynę i przejdą do konkurencyjnego sklepu. Oznacza to utratę potencjalnej konwersji, zwiększa współczynnik odrzuceń i obniża poziom witryny, co przesunie ją na niższe pozycje w wynikach wyszukiwania. Sprawdzaj prędkość strony internetowej i podejmuj działania, gdy jakieś elementy mogą ją spowolnić – optymalizuj obrazy, usuwaj nieaktualne wtyczki, korzystaj z sieci CDN itd. Szybkość strony ma kluczowe znaczenie w osiąganiu doskonałych wyników.
Wprowadź nowe strategie sprzedaży
Sprzedaż jest niezbędna dla biznesu, dlatego up- i cross-selling są kluczowe dla sklepów internetowych. Up-selling ma zwiększać przychody z transakcji, zachęcając klientów do zakupu porównywalnego produktu lub usługi o wyższej cenie, standardzie czy klasie. Cross-selling z kolei to sprzedaż produktów uzupełniających, np. osobom, które zakupiły suszarkę, można zaproponować lokówkę. Często sprzedaż krzyżowa wskazuje użytkownikom produkty, które i tak mają zamiar kupić, ale pokazując je we właściwym czasie, sklep zapewnia ich sprzedaż. Skuteczna strategia up- i cross-sellingu może zwiększyć Twoje zyski, ale też lojalność klientów, bo wiedzą, że twój sklep zaoferuje im to, czego w tym momencie potrzebują.
Zacznij tworzyć bloga
Kolejną długoterminową strategią, której rezultaty nie są widoczne od razu, jest marketing treści. Prawdopodobnie zauważyłeś, że wiele sklepów internetowych posiada blogi, na których publikowane są różne treści. Artykuły te mają przyciągnąć potencjalnych klientów do witryny, dlatego warto pisać wpisy informacyjne, takie jak porady czy wskazówki o produktach w swoim sklepie. Im więcej przydatnych treści dostarczysz użytkownikom, tym więcej gości pojawi się na Twojej stronie.
Uruchom promocje i rabaty
Jeśli chcesz szybko zwiększyć sprzedaż na platformie e-commerce, uruchom promocję. To wypróbowana i przetestowana technika, z której korzysta się od zawsze i przynosi oczekiwane efekty. Promocje mogą obejmować wszystko – wyprzedaże, rabaty sezonowe, zniżki na konkretny asortyment produktów lub dwa w cenie jednego. Uruchamiając taką akcję, nie zapomnij o odpowiednich grafikach, by użytkownicy o niej wiedzieli.
Zainwestuj w płatne kampanie reklamowe
Reklamy to jeden z najbardziej standardowych sposobów na zwiększanie ruchu w witrynie, dzięki czemu znajdzie się na niej więcej potencjalnych klientów, mogących kupić Twoje produkty. Reklamy w mediach społecznościowych są niezwykle skuteczne w docieraniu do właściwych odbiorców, dzięki możliwości kierowania reklam do osób w określonym wieku, płci, zamieszkujących określony teren lub posiadających podobne zainteresowania. Z kolei kampanie płatne za kliknięcie (PPC) mogą przyciągnąć użytkowników z różnych źródeł, np. sieci wyszukiwania Google. Reklamy warto uwzględnić w swojej strategii, ponieważ dają widoczne rezultaty, jednak przed ich uruchomieniem dokładnie określ osoby, do których chcesz trafić.
Zadbaj o dobre wrażenia zakupowe
Zwiększanie sprzedaży to nie tylko przyciąganie klientów do witryny. Upewnij się, że mając już użytkowników na stronie, jesteś w stanie zapewnić im bezproblemowe zakupy. Klienci powinni być w stanie szybko znaleźć to, czego szukają, dlatego dodaj funkcję wyszukiwania i zadbaj o przejrzystość samej strony. Sam proces zakupu musi być równie prosty – oferuj jak najwięcej form płatności, a kolejne kroki muszą być łatwe do wykonania. Pozwól klientom na zakupy, jako gość, by ułatwić i przyspieszyć transakcje.
Właściwy system zarządzania treścią
Czy wiesz, że wybór CMS-a może wpłynąć na Twój biznes? Decyzja o platformie e-commerce powinna opierać się o potrzeby sklepu oraz samej organizacji. Jeśli sklep online jest duży, a w jego asortymencie ma znaleźć się mnóstwo produktów, nie możesz zdecydować się na prosty i nieskalowalny system, który będzie hamować rozwój platformy. Dokładnie przeanalizuj to, czego wymagasz od technologii i na tej podstawie podejmij decyzję. Rynek oferuje wiele rozwiązań, a wśród nich jest Drupal, w którym specjalizuje się Drupal Solution, dlatego sprawdź nasze usługi i skontaktuj się z nami, jeśli poszukujesz profesjonalistów w tej dziedzinie.