Nie ma jednej uniwersalnej strategii promocji firmy w Internecie. Odwiedzający mogą trafić do strony internetowej marki na różne sposoby – przez wyszukiwarkę, polecenie znajomego czy reklamę w social media. Każdego dnia do sieci dodawane są tysiące stron www, dlatego wiedza o tym, jak skutecznie promować własną firmę ma kluczowe znaczenie dla biznesu. Sprawdź kilka naszych pomysłów na reklamę firmy w Internecie, by przyciągnąć uwagę, na jaką zasługuje.
Content marketing
Marketing treści to świetny sposób na promocję firmy, ponieważ poprawia SEO, ale też generuje treści przydatne dla odbiorców. Powszechnie utartym mitem jest to, że aby prowadzić content marketing należy blogować – niekoniecznie jest to prawdą. Blogi są sprawdzoną metodą marketingu treści, ale poza nim można także tworzyć filmy czy podcasty. W przypadku tej formy promocji warto pamiętać, że zawartość musi być użyteczna, interesująca i angażująca dla odbiorcy. Warto też wspomnieć, że w przypadku bloga mamy możliwość tworzenia gościnnych postów, zapraszając kogoś z branży do stworzenia artykułu, umożliwiając mu prezentację swojej wiedzy. Znane osobistości lub specjaliści w danej dziedzinie przyciągną odbiorców i dzięki temu odpowiednio wypromują witrynę.
Media społecznościowe
Biorąc pod uwagę, że na całym świecie są ponad 3 miliardy aktywnych użytkowników w social media, ten kierunek promocji wydaje się być oczywisty. Utworzenie konta w mediach społecznościowych i częsta interakcja z klientami to jeden z lepszych sposobów na promocję własnej marki.
Wchodź w interakcję z obserwatorami
Bezpośrednia interakcja sprzyja zaangażowaniu klientów i zwiększaniu zasięgów, dlatego odpowiadaj na ich komentarze i pytaj o opinie.
Publikuj najnowsze informacje lub produkty
Wszelkie newsy, aktualności czy nowe produkty pomogą przyciągnąć nowych klientów, dlatego wymyśl chwytliwy hashtag i wzbudzaj zainteresowanie.
Wypracuj swoją komunikację
Tworzenie treści w social mediach rządzi się swoimi prawami, dlatego warto wypracować własny, charakterystyczny język dla konkretnego kanału. Zdecydowanie odradzamy pisania postów w social media tak, jak pisze się e-booki czy tweety.
Zachęcaj do udostępniania
Post, który wzbudza zainteresowanie czytelników może zyskać udostępnienia, a to powoduje więcej wyświetleń, a więc i skuteczną promocję.
E-mail marketing
Kolejnym pomysłem na reklamę w Internecie jest wdrożenie e-mail marketingu. Użytkownicy mogą zapisać się do newslettera bez wchodzenia na Twoją stronę, więc możesz zacząć promować swoją firmę nawet przed jej uruchomieniem. Jak wykorzystać kampanie mailingowe do promowania marki? Witaj nowych subskrybentów, udostępniaj materiały edukacyjne, informuj o nowych produktach, ogłaszaj oferty promocyjne, zapowiadaj nowości przed premierą itd. Dopóki te wiadomości są atrakcyjne, będą one przyciągać odbiorców do sprawdzania i eksplorowania firmy w sieci.
Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek
Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek to jedna z pierwszych czynności, które warto wykonać, by promować swoją witrynę. Tysiące bezpłatnych przewodników online czy dostępnych w sieci artykułów sprawią, że wiedza ta jest łatwo dostępna, a podstawowe wskazówki mogą okazać się bardzo pomocne. Część problemów SEO można rozwiązać w swojej witrynie za pomocą kilku prostych optymalizacji. Oczywiście, ile wyszukiwarek, tyle rozwiązań, dlatego działając na różnych rynkach dobrze jest je znać – najpopularniejsze z nich wymieniamy w tym artykule.
Płatne kampanie reklamowe
Posiadasz budżet marketingowy? Na uzyskanie praktycznie natychmiastowych efektów pozwalają płatne kampanie reklamowe. Możliwości jest wiele: posty sponsorowane na LinkedIn, Instagramie czy Facebooku, Google Ads czy banery reklamowe w lokalnych portalach. Nie od dziś w końcu wiadomo, że najskuteczniejsza reklama dociera do ludzi tam, gdzie najczęściej oni przebywają. Tworzenie targetowanych kampanii na podstawie lokalizacji, płci, wieku, zainteresowań, a nawet opcji takich jak liczba dzieci dotrze do tych użytkowników, na których najbardziej Ci zależy. Pamiętaj jednak, że mimo szybkich rezultatów, takie działania na dłuższą metę są kosztowne i w dłuższej perspektywie warto bardziej skupić się na np. tworzeniu wysokiej jakości treści przyjaznej SEO.
Informacje prasowe
Świadomość o firmie warto budować poprzez rozsyłanie informacji prasowych do agencji PR lub branżowych portali, które niekiedy chętnie wypromują i udostępnią taki komunikat za darmo. To zdecydowanie warta wypróbowania opcja, ponieważ tego typu informacje są często aktualne w danym momencie i wyświetlają się na konkretnym portalu. A i tam często znajdują się potencjalni klienci, którzy zainteresowani odpowiednio sformułowanym komunikatem, trafią na stronę.
Nawet przy ograniczonym budżecie, można promować swoją firmę na wiele sposobów. Podstawową wiedzę już masz, dlatego teraz wystarczy zagłębić się w wybrane tajniki i ustalić strategię działania, by skutecznie reklamować swój biznes w Internecie.