Procedura pozycjonowania strony www dla firmy z Grudziądza nie różni się zbytnio od tradycyjnego pozycjonowania. W pierwszej kolejności należy się jednak przy nim skoncentrować na dwóch elementach, którymi są: geolokalizacja oraz pytania z nią związane. Pierwszy z nich, to określenie aktualnego miejsca pobytu użytkownika i dopasowanie do niego odpowiednich wyników wyszukiwania. Gdy siedzimy w swoim mieszkaniu w Grudziądzu i wpiszemy w Google frazę „pozycjonowanie stron”, wówczas naszym oczom ukaże się lista najlepiej ocenianych firm w tym mieście, np. pozycjonowanie stron Grudziądz.
Od geolokalizacji znacznie ważniejsze okazują się jednak pytania, które są z nią związane. W tej sytuacji nasze aktualne miejsce pobytu nie ma większego znaczenia. Dla wyszukiwarki Google bardziej istotna jest lokalizacja, która pojawia się we wpisanej frazie. Możemy więc siedzieć w restauracji znajdującej się na krakowskim Rynku i kiedy wpiszemy frazę „pozycjonowanie stron Grudziądz”, to dostaniemy listę firm właśnie z Grudziądza. Jeżeli we wpisywanej frazie nie ma uwzględnionego miasta, wówczas zadziała funkcja geolokalizacji.
Zanim rozpoczniemy jakiekolwiek działania związane z pozycjonowaniem lokalnym, to musimy poznać naszą konkurencję, z którą będziemy musieli rywalizować. W pierwszej kolejności musimy zrobić więc odpowiednie rozeznanie wśród lokalnych firm. Dopiero kiedy to zrobimy możemy skupić się na ustaleniu kluczowych fraz do pozycjonowania.
Kolejnym elementem jest zadbanie o odpowiedni lokalny link building, czyli zdobywanie wartościowych linków w lokalnej społeczności. Trzeba więc opracować strategię budowania linków – powinna być ona oparta na stronach internetowych związanych z Grudziądzem, lokalnych forach lub grupach dyskusyjnych oraz katalogach firm.
Żeby być widocznym w lokalnych wynikach wyszukiwania, to w pierwszej kolejności musimy posiadać wizytówkę w Google Moja Firma. Należy bardzo starannie wypełnić wszystkie elementy, ze szczególnym uwzględnieniem opisu firmy. Trzeba również dopasować odpowiednią kategorię. Bardzo ważne są dane kontaktowe oraz podanie godzin otwarcia. Dodajmy również do niej zdjęcia i wirtualny spacer za pomocą Street View. Takie elementy znacznie polepszą estetykę naszej wizytówki. Powinniśmy również zachęcać wszystkich naszych klientów do dzielenia się swoimi opiniami na temat naszej firmy. Im lepsza jest ocena naszych usług, tym wyższa staje się pozycja w wynikach wyszukiwania. Stanie się tak pod jednym warunkiem – gdy opinie będą autentyczne, a nie wystawiane przez nas samych. Należy również zadbać o odpowiednią optymalizację wizytówki. Ten element również sprawi, że będzie ona częściej wyświetlana na wyższych pozycjach.
Kiedy mamy przygotowaną swoją wizytówkę, wówczas możemy skupić się na prawidłowym zoptymalizowaniu strony internetowej. Przede wszystkim musimy zadbać o to, żeby był widoczny obszar działania firmy. Najprościej zrobić to, poprzez dodania nazwy miasta do tytułu strony. Inną możliwością jest umieszczenie danych teleadresowych na stronie głównej i w stopce. Warto również tworzyć osobne podstrony dla poszczególnych obszarów. Jeżeli działamy na terenie dwóch miast, to każde z nich powinno mieć swoją osobną podstronę. Nazwa miasta powinna się również przewijać w treściach umieszczanych na stronie. W ten sposób nasza firma szybciej zostanie powiązana przez wyszukiwarkę z daną lokalizacją. Nie zapominajmy również o umieszczeniu na stronie Mapy Google, na której pokazana będzie siedziba firmy.
O pozycjonowaniu lokalnym powinny pomyśleć wszystkie firmy, które działają na małym, ściśle określonym obszarze, np. gdy świadczą tylko usługi na terenie miasta Grudziądz. Jeżeli mamy sklep internetowy, wówczas lepszym rozwiązaniem będzie pozycjonowanie ogólne. Jednak w przypadku małego, lokalnego sklepu stacjonarnego takie działania nie mają już sensu, ponieważ mało prawdopodobne jest, że trafi do niego klient z innego regionu Polski. SEO lokalne polecane jest w szczególności firmom usługowym, takim jak: zakłady fryzjerskie, gabinety kosmetyczne, mechanicy samochodowi, myjnie, kluby fitness czy szkoły języków obcych. O lokalnym pozycjonowaniu mogą pomyśleć również lekarze, dentyści czy fizjoterapeuci. Generalnie branża nie ma tutaj większego znaczenia, bardziej istotnym faktem jest obszar działalności firmy.
O ewentualnych wynikach wyszukiwaniach decyduje w głównej mierze, wspomniana wcześniej, geolokalizacja. Dzięki niej, są one ściśle powiązane z miejscem, w którym aktualnie przebywamy. Dlatego wyniki wyszukiwania się od siebie różnią – co innego zobaczy mieszkaniec Grudziądza, a co innego osoba z Katowic, czy Białegostoku. I to jest właśnie szansa dla wszystkich lokalnych firm na zdobycie potencjalnych klientów. Nie muszą one konkurować z firmami z całego kraju, a jedynie z tego samego regionu czy miasta. Łatwiej więc wygrać taką rywalizację i nie potrzeba do tego ogromnego budżetu na marketing internetowy. Dlatego lokalne firmy muszą mieć dobrze opracowaną strategię działania promocyjnego i dobrze rozpracowaną konkurencję. Działania związane z pozycjonowaniem nie mogą mieć też charakteru jednorazowego. Trzeba pamiętać o tym, że jest to proces ciągły i każdego dnia trzeba o niego odpowiednio zadbać. W przeciwnym razie konkurencja zostawi nas daleko w tyle i ciężko będzie ponownie odbudować swoją wysoką pozycję.
W jaki sposób działa pozycjonowanie lokalne?
Od czego rozpocząć lokalne SEO dla firmy z Grudziądza?
Czy wizytówka Google Moja Firma ma wpływ na lokalne SEO?
Zadbaj o odpowiednią optymalizację strony
Jakie firmy z Grudziądza powinny się skupić na pozycjonowaniu lokalnym?
Co w wynikach wyszukiwania widzi osoba zamieszkująca Grudziądz?