Współcześni przedsiębiorcy doskonale zdają sobie sprawę z tego, jak ważna jest reklama. W dobie cyfryzacji kluczową rolę odgrywa marketing internetowy. Wiele osób skupia się na SEO i SEM marketingu, niejako pomijając PR. Wyjaśniamy, dlaczego działania związane z PR marketingiem są tak istotne w świetle kreowania pozytywnego wizerunku firmy i promowania produktów czy usług.
Opinie w Google – dlaczego są tak ważne?
Wystarczy uzmysłowić sobie, jak działa współczesny świat. Praktycznie każdy z nas przed dokonaniem zakupu sprawdza opinie o danej firmie w Internecie. Brak takich opinii budzi wątpliwości co do wiarygodności firmy. Rzetelna firma, która cechuje się profesjonalizmem, jest widoczna w sieci – chodzi tu o właściwe pozycjonowanie, ale także pozytywne opinie klientów.
Pozytywny wizerunek firmy w sieci skłania klientów do podejmowania decyzji zakupowych. Raczej nikt nie decyduje się obecnie na skorzystanie z usługi, noclegu w obiekcie hotelowym czy odbycie wizyty w restauracji bez uprzedniego sprawdzenia opinii w wyszukiwarce Google. Klienci szukają też opinii o produktach, by dowiedzieć się, jaka jest ich jakość.
Trzeba też pamiętać, że o wiele łatwiej „dorobić się” opinii negatywnych. Niezadowolony klient natychmiast wystawia niepochlebny komentarz. Z kolei zadowolony bardzo często zapomina o tym, by pochwalić firmę w sieci. Nie trzeba dodawać, co to oznacza dla przedsiębiorcy. W związku z tym warto prosić klientów po sfinalizowaniu transakcji o wystawienie opinii.
Skąd wziąć opinie w Google?
Wyjaśniliśmy już pokrótce, dlaczego opinie w Google są tak ważne. Nasuwa się jednak pytanie: skąd wziąć pozytywne opinie i komentarze klientów? Dobrym i skutecznym sposobem jest kupowanie opinii google. Jest to legalne, zupełnie bezpieczne i wiarygodne rozwiązanie. Firma, od której kupujesz opinie, ma doświadczenie w dodawaniu ich – robi to dyskretnie i w odpowiednich odstępach czasowych, aby wszystko wyglądało jak najbardziej naturalnie.
Opinie te pochodzą z różnych kont, adresów IP, kont założonych lata temu, ale i technologii VPN. Ponadto opinie zawierają wartościowe treści, które nie ograniczają się wyłącznie do jednego lub kilku nic nieznaczących słów (super, ekstra, polecam itd.).
Potencjalni klienci potrzebują dowiedzieć się, dlaczego warto skorzystać z usług danej firmy czy kupić konkretny produkt. Słowa muszą być poparte stosownym uzasadnieniem, które skłania do tego, by klient obdarzył firmę zaufaniem. Rozbudowane i rzetelne opinie mają niebagatelny wpływ na wyniki sprzedażowe. Właśnie takie opinie otrzymasz, kiedy zdecydujesz się na ich kupno.
Pokaż pozytywne opinie w Google potencjalnym klientom
Warto pokazywać potencjalnym klientom, co myślą o twojej firmie osoby, które już skorzystały z usługi czy zakupiły produkt. Pozytywne i wartościowe opinie są niezwykle cennym narzędziem marketingowym.
Co to oznacza? Po prostu powinieneś promować cenne opinie na temat swojej firmy – na swoim profilach w mediach społecznościowych, a także odsyłając do nich ze swojego bloga czy strony internetowej. Im więcej osób zobaczy pozytywne opinie – tym lepiej. Co więcej, takie działanie pomoże stronie z opinią uzyskać wyższą pozycję w wyszukiwarkach.
Działania SEO PR – o co jeszcze warto zadbać?
Nietrudno się domyślić, że SEO PR marketing to kompleksowe działania, które łączą wiedzę i umiejętności specjalistów od SEO z fachowcami od Public Relations. Jedno nierozerwalnie łączy się z drugim, ponieważ SEO pomaga wypromować pozytywne opinie, a te niepochlebne stają się wówczas trudno odnajdywane. Z kolei dobry PR pomaga zbudować pozytywny wizerunek firmy i skierować klientów w dół lejka sprzedażowego. Warto więc zadbać o to, aby działania SEO i PR zawsze szły ze sobą w parze.
Pamiętaj, że bardzo ważnym elementem SEO marketingu jest wartościowy content. Publikowane przez ciebie teksty (czy to na firmowym blogu, stronie internetowej czy w mediach społecznościowych) powinny być dopracowane w najdrobniejszych szczegółach. Muszą nieść za sobą jakąś wartość dla użytkownika i odpowiadać na nurtujące pytania, które przywiodły go na twoją stronę czy bloga. Tę część kampanii (a zatem content marketing) warto powierzyć specjalistom. Roboty Google i algorytmy w naturalny sposób sprzyjają dziś tekstom, które prezentują wysoką jakość i unikalne treści.
Podczas przygotowania tekstów istotnym aspektem jest dobór odpowiednich fraz kluczowych, optymalizacja nagłówków, metatagów itd. Treści, które są świetnie opracowane pod kątem SEO, a przy tym rzetelne i merytoryczne, zajmują wysokie pozycje w wyszukiwarkach. W trakcie pracy nad tekstem istotne jest także zdefiniowanie konkretnej grupy docelowej i niejako zwizualizowane sobie odbiorcy. Treści mają bowiem trafiać do wstępnie zainteresowanych odbiorców i skłonić ich do działania.
Podobnie PR opiera się na treściach, które niosą użytkownikowi przydatne informacje – tym razem na temat samej firmy, jakości jej produktów czy usług oraz relacji z odbiorcami.
To bardzo ważne, aby działania PR-owe towarzyszyły kampanii SEO marketingu. Przez cały czas warto także monitorować (a w razie potrzeby na bieżąco korygować) efekty prowadzonych działań. SEO i PR marketing to nieustający proces.