
Po Słupcy i Strzałkowie kursować będzie bezpłatna komunikacja miejska. To już pewne, nasze samorządy dostały na ten cel dotację z urzędu wojewódzkiego.
O planach uruchomienia darmowych przejazdów informowaliśmy pod koniec zeszłego roku. Wówczas powiat złożył wniosek do wojewody o dofinansowanie tego zadania. – Dotacja została nam przyznana, od kwietnia mieszkańcy będą mogli korzystać z bezpłatnego transportu – zapowiada Sylwia Barciszewska, sekretarz powiatu słupeckiego.
Komunikacja kursować będzie między Strzałkowem a Słupcą. Początek trasy będzie przy strzałkowskiej hali sportowej, później autobus będzie zatrzymywać się na przystanku przy Światowidzie, a następnie na kilkunastu przystankach w Słupcy, z których ostatni zlokalizowany ma być w okolicy ronda na Giewartów, przy markecie Dino. – Łącznie wyznaczymy około 20 przystanków. W większości wykorzystamy już istniejące, ale pojawią się też nowe – zapowiada sekretarz powiatu. Szczegółowa mapa ma zostać ogłoszona po przeprowadzeniu analizy bezpieczeństwa na wszystkich proponowanych przystankach.
Kurs po ustalonej trasie odbywać się będzie 10 razy dziennie. Korzystanie z komunikacji będzie bezpłatne. Prawdopodobnie konieczne będzie jednak pobranie darmowego biletu. – To rozwiązanie pozwoli nam zebrać dane, ile osób skorzysta z przejazdów – tłumaczy sekretarz.
Wkrótce przeprowadzone ma zostać zapytanie ofertowe, by wyłonić firmę transportową, która będzie realizować przejazdy. Obecnie projekt zakłada funkcjonowanie darmowej dla mieszkańców do końca bieżącego roku.
Wspaniała wiadomość szkoda tylko że komunikacja nie będzie rozbudowana na cały powiat. Szczególnie w weekendy i wakacje przydałoby się do miejscowości turystycznych np. Giewartów, Powidz.
Ale to strasznie niesprawiedliwe! Dlaczego akurat do Strzałkowa ? Jeżdżę do szkoły i ze szkoły autobusem do Lądu Nie dosyć ze bilety strasznie drogie to jeszcze nie ma czym wrócić Koleżanka z Jaroszyna ma jeszcze gorzej Czasami po 2 godziny czeka na autobus A Piotrowiece? Czemu nie do Piotrowic? Akurat do Strzałkowa jest dużo autobusów i są pociągi to w nagrodę jeszcze bezpłatne dojazdy Jakie to wszystko niesprawiedliwe jest
Bo Gałgan umówił się z Pyrzykiem
Trolle z Urzędu Miasta działają
Trolle zatrudnione przez Pyrzyka typu Szulca dawaj minusy
Czyli stara część Strzałkowa będzie odcięta od darmowego transportu jak ulice: Ostrowska, Piastowska, Daszyńskiego, Powidzka, Chrztu Polski, Tysiąclecia, Ogrodowa, Nowakowskiego itd?
Nic nie jest za darmo, ponieważ ktoś ZA TO DARMO, musi zapłacić, więc nasuwa się pytanie ? z czyjej kieszeni sfinansujemy TO DARMO?.
Z tej samej kieszeni, z której finansujemy socjalne rozdawnictwo.
Za darmo to możesz dostać w mordę od menela
Tak, tak darmowa komunikacja…Darmowa to by była, gdyby przwoźnik wyłoniony do tej usługi jeździł za darmo (co jest praktycznie niemożliwe). Zatem słysząc „darmowa komunikacja” raczej staraj się odczytać właściwą treść „kiełbasa wyborcza” i tyle w temacie.
Marnotrawienie pieniędzy publicznych na niewyobrażalną skalę, a tyle jest do zrobienie w Mojej SŁUPCY.
Społeczeństwo to nie tylko młodzi czy w miarę młodzi, sprawni ludzie z wypasionym autem. Społeczeństwo to również emeryci i renciści z kwotą na życie 1700 zł, a czasem nie z własnej winy jeszcze mniej, którzy mają problem z narządem ruchu i wielu z nich w tej również Mojej Słupcy będzie uradowanych, że zwyczajnie będzie im łatwiej się przemieścić.
Dlaczego komunikacji będzie dotyczyć tylko miasta Słupca i miejscowości Strzałkowo? Przecież akurat Słupca i Strzałkowo mają łatwy dostęp do autobusów i pociągów. Reszta miejscowości w całym powiecie, szczególnie te mniejsze nie mają kompletnie żadnych połączeń albo jedno , dwa dziennie a w weekendy wcale. Jak chcecie pobudzić gospodarkę, zachęcić ludzi do pracy jeśli nie ma dojazdu? Nie ma możliwości podnoszenia kwalifikacji, ddjszrj nauki bo nie ma jak dojechać. Nie każdy ma prawo jazdy, nie każdy ma samochód, albo inaczej nie każdego na to stać.
Kolejna inwestycja byle była, bez żadnej wartości dodanej dla mieszkańców. Wschodnia część powiatu na nic nie zasługuje?
Drodzy Slupczanie i nie tylko, to jest komunikacja miejska nie powiatowa czy gminna od tego są autobusy PKS. Tu chodzi o starszych ludzi w mieście którzy nie mogą się poruszać autem, tak jak w Poznaniu czy Koninie lub wielu innych miastach. Jeżeli temat się sprawdzi to pewnie rozszerza na inne bliskie miejscowości. Robią coś a Wy płaczecie że nie tak jak Wam się podoba, cieszyć się że coś ruszyło i pisać do urzędu o rozrzedzenie terenu obsługi a nie płakać na forum
Zatroskany od 13 lat przesyłam pomysły i tylko spotykają mnie przykrości
W końcu głos rozsądku!
Skoro otrzymano na ten dotację ze środków publicznych czyli każdy płacący podatki pośrednio się do tego dokłada to chyba ma także prosto pytać dlaczego tylko te dwie miejscowości a nie inne. Cały powiat poza Słupcą i tymi miejscowościami które mają połączenia kolejowe zmaga się w wykluczeniem komunikacyjnym. Od dawna ten problem istnieje i niestety z roku na rok jest coraz gorzej. Może wreszcie włodarze zaczną to dostrzegać i działać.
Kiedy rządzący powiatem i gminami zrozumieją, że bez komunikacji ten powiat nie ma racji bytu? Dobra komunikacja publiczna to szansa na rozwój, nowe miejsce pracy, wyższy dochód dla gmin i powiatu oraz mniejsze bezrobocie. Nikt nie zamieszka w powiecie w którym nie ma transportu publicznego. Taki powiat prędzej czy później padnie. Im szybciej zostaną podjęte stosowne działania tym lepiej.
W powiecie jest potrzebna porządna komunikacja która ruszy tę stagnację i nie chodzi wcale o to aby była darmowa lecz względnie tania. Najlepiej niskoemisyjna a więc ekologiczna, żeby docierała do większych wsi i miasteczek. Musi być na tyle atrakcjna i pewna żeby dzieci chciały korzystać z oferty szkół z naszego powiatu. Podobnie z pracą, lekarzami, ofertą kulturalną. Transport publiczny to ważna sprawa ale u nas od lat niezauważana albo lekceważona. Jeśli połączeń będzie odpowiednio dużo i będą takie to część osób wybierze transport publiczny zamiast samochodu a to wartość dodana w kontekście ekologii. Nie rozumiem dlaczego nasza władza uparcie trzyma się PKS Konin zamiast zorganizować własną komunikację publiczną w oparciu o dotacje, w porozumieniu powiat – gminy. Wystarczą chęci, pozyskanie funduszy i małe busy kursujące po całym powiecie również w dni wolne, weekendy.
Kiedy w końcu zostanie uruchomiony transport powiatowy?
Powiat potrzebuje porządnego transportu publicznego.
Czy ktoś w powiecie dostrzega stan transportu publicznego? Czy są podejmowane jakiś działania żeby poprawić sytuację?